۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۴۳۸۶۴۴
آیت الله طبرسی:

انقلاب اسلامی محصول و عصاره غدیر است

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که انقلاب اسلامی محصول و عصاره غدیر است، گفت: امروز انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به برکت انوار نورانی غدیر در عرصه بین المللی عزت و آبرو دارد.
آیت الله طبرسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در جلسه ستاد غدیر استان با بیان این که واقعه غدیر تثبیت جایگاه اسلام ناب بود، خاطرنشان کرد: پیامبر گرامی اسلام با معرفی امام علی(ع) به عنوان جانشین خود بستر گسترش اسلام ناب را در دنیای آن روز فراهم کرد.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که برخی فکر می‌کردند پس از رحلت پیامبر گرامی اسلام همه شرایط به نفع آنها تغییر خواهد کرد، گفت: اما معرفی حضرت علی(ع) به عنوان جانشین پیامبر گرامی اسلام خط بطلانی بر همه افکار انحرافی آن دوران بود.

 

آیت الله طبرسی با اشاره به این که عزت و عظمت امروز دنیای اسلام مدیون واقعه غدیر و انتخاب نخستین امام شیعیان به عنوان رهبر جامعه اسلامی است، بیان داشت: غدیر اسلام را در برابر هر گونه توطئه و خطری بیمه کرده است.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که پیامبر گرامی اسلام در هیچ آیه ای مانند آیه مشهور غدیر با صراحت و جدیت از سوی خداوند خطاب قرار نمی گیرد، تصریح کرد: نزول آن آیه نشان دهنده عظمت و جایگاه غدیر نزد خداوند متعال است.

 

آیت الله طبرسی غدیر را اکمال دین و اتمام نعمت دانست و بیان داشت: با وجود همه تلاش ها و توطئه افکنی‌های دشمنان آن دوران پیامبر اسلام به اذن خداوند متعال حضرت علی(ع) را به عنوان رهبر جامعه اسلامی و جانشین خود معرفی و اسلام ناب را برای همیشه تاریخ بیمه کردند.

 

امام جمعه ساری با بیان این که دشمنی ها و توطئه افکنی های دشمنان به پایان نرسید و تا به امروز همچنان ادامه دارد، بیان داشت: با توجه به واقعه عظیم غدیر، اما برخی این مسأله را برنتابیدند و مقابل جانشین پیامبر اسلام ایستادند.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که انقلاب اسلامی محصول و عصاره غدیر است، گفت: امروز انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به برکت انوار نورانی غدیر در عرصه بین المللی عزت و آبرو دارد.

 

آیت الله طبرسی با بیان این که عزت و عظمت اسلام ناب شیعی عصبانیت دشمنان را در پی داشته است، ادامه داد: دشمنان امروز همان مخالفان و دشمنان پیامبر و حضرت علی(ع) هستند که با شیوه ای جدید علیه اسلام تلاش می کنند.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که عزت امروز شیعه دشمنان را مستأصل کرده است، بیان داشت: گروه های منحرف و وهابی که امروز در کشورهای اسلامی به کشتن انسان های بی گناه مشغول هستند محصول تلاش های همین کشورهای زورگو و غربی هستند.

 

وی از غدیر به عنوان مرکز تشخیص حق و باطل یاد کرد و افزود: داعش و وهابیت تلاش دارند ذکر و نام علی(ع) را محو کنند که شیعیان بایستی برای خنثی سازی این تحرکات شوم برنامه ریزی داشته باشند.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که غدير و ولايت موضوع جدا از هم نيستند، بلکه ولايت فقيه استمرار غدير است که انسان را به سرمنزل مقصود مي رساند؛ گفت: روز غدير روز کمال دين و اتمام نعمت در سايه تداوم خط رسالت در شکل و قالب امامت است که در اين روز با صراحت از مقام ناب ولايت دفاع شد.

 

آیت الله طبرسی با تأکيد بر اينکه غدير مسأله اي اسلامي است، يادآور شد: غدير در محتوا و روح حقيقى خود يک موضوع تنها شيعى نيست، بلکه روز غدير برخاسته از روح و مضمون حقيقى اسلام و امتداد خط همه‌ رسالت هاى الهى در طول تاريخ است.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اينکه روز عيد غدير، روز عيد ولايت است، خاطرنشان کرد: پيام اصلي غدير ولايت و حكومت است و روزى است كه مفهوم ولايت اسلامى به وسيله‌ پيامبر اكرم(ص) مصداقي روشن و عينى پيدا كرد.

 

رییس شورای حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان اینکه دشمنان اسلام برای حذف غدیر با تمام امکانات وارد صحنه شدند، اظهار داشت: معرفی واقعه غدیر وظیفه همگانی است.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران به جايگاه ولايت فقيه در عصر غيبت اشاره کرد و افزود: بايد مسلمانان پيرو جانشين امام معصوم که همان ولي فقيه است، باشند زيرا امروز اگر نظام اسلامي در جايگاه عزت و اقتدار بين المللي قرار گرفته، وجود جايگاه و منصب ولايت فقيه در رأس نظام اسلامي و رهبري مدبرانه مقام معظم رهبري است.

 

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت رعایت عفاف و حجاب از سوی مردان و زنان جامعه اسلامی، اظهار داشت: گناهان مرتبط با حجاب و عفاف نمود عینی دارند و فراگیر و عالم گیر هستند از اینرو بایستی برای ترویج این فریضه واجب با حساسیت بیشتری عمل کرد.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید اینکه فعالیت های حوزه حجاب و عفاف باید با جاذبه همراه باشند، بر لزوم راه اندازی دبیرخانه دائمی پیرامون ترویج این مهم در استان تاکید کرد./950/202/ب2

ارسال نظرات