۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۴۳۸۶۴۹
همزمان با اولین سالروز فاجعه منا صورت می گیرد؛

برگزاری یادواره سراسری «خط سرخ منا» در تبریز

رییس حوزه هنری استان آذربایجان شرقی از برگزاری یادواره سراسری «خط سرخ منا» همزمان با اولین سالروز فاجعه منا در تبریز خبر داد.
فاجعه منا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حسن میلانی، رییس حوزه هنری استان آذربایجان شرقی امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: حادثه بسیار تلخ منا که سبب جان باختن و مصدومیت جمع کثیری از زائران بیت الله الحرام شد، جهان اسلام و ملت های آزاده را داغدار  و اندوهی بسیار بزرگ در بین مسلمانان جهان پدید آورد و در ایران عزیز نیز خانواده‌هایی را که مشتاقانه در انتظار ورود زائران خانه خدا بودند مصیبت زده و عزادار کرد.


وی هدف از برگزاری یادواره سراسری ادبی هنری «خط سرخ منا» را اعلام اعتراض هنرمندان به نقش آل‌سعود در ایجاد فجایع انسانی در منطقه و مدیریت غلط و بی‌لیاقتی آنان عنوان کرد و گفت: بی‎‌شک مدیریت غلط آل سعود در صحنه حج و اقدامات ناشایسته‌ای که عامل این فاجعه بوده است نباید از نظر دور بماند.


میلانی افزود: به همین منظور دبیرخانه یادواره ادبی هنری «خط سرخ منا» در حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی با همکاری و مشارکت روابط عمومی و امور بین المللی شهرداری کلانشهر تبریز، سازمان حج و زیارت استان، صدا و سیمای مرکز استان و بسیج هنرمندان تشکیل یافته است.


وی با ابراز تأسف و ناراحتی از این فاجعه غم‌بار و اعلام انزجار از مسبّبان و عاملان این فاجعه که همان حکومت صهیونیستی آل سعود است، افزود: یادواره هنری، ادبی خط سرخ منا در رشته های فیلم های موبایلی، عکس، تصویرسازی، کاریکاتور، گرافیک، شعر و داستان برگزار می شود.


رییس حوزه هنری استان آذربایجان شرقی گفت: یادواره فوق در دو بخش برگزار خواهد شد؛ بخش اول ویژه عموم مردم و حجاجی که در مراسم حضور داشتند و بخش دوم ویژه هنرمندان و نویسندگان است تا از این طریق اعتراض خویش را به نقش آل سعود در ایجاد فجایع انسانی در منطقه نشان دهند.


میلانی فرصت ارسال آثار را 15 شهریور ماه سال جاری بیان کرد و گفت: علاقه مندان می توانند آثار خود را در رشته های گفته شده به نشانی تبریز، خیابان امام خمینی، تقاطع شریعتی، طبقه فوقانی مجموعه فرهنگی سینمایی قدس، حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی و به کد پستی 5133714381 ارسال کرده و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن های 04135552557 و 04135551619 تماس داشته باشند.


شایان ذکر است، پوستر و فراخوان یادواره سراسری ادبی هنری «خط سرخ منا» در تارنمای حوزه هنری استان به نشانی www.artabriz.ir قابل دریافت و دانلود است./935/203/ب2

ارسال نظرات