۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۴۳۸۶۵۹
در مراسم رونمایی از سامانه صدور مجوز مؤسسات قرآن و عترت صورت گرفت؛

سازمان تبلیغات، دست بالا در صدور مجوز مؤسسات قرآنی اعلام شد

مراسم رونمایی از سامانه صدور مجوز مؤسسات قرآن و عترت در معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
معاونت قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم رونمایی از سامانه صدور مجوز مؤسسات قرآن و عترت، با حضور حجت‌الاسلام حشمتی؛ معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد و فرهنگ اسلامی و مهدی قره‌شیخلو؛ رییس سازمان دارالقرآن، صبح امروز در معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

 

در ابتدای این مراسم، حجت‌الاسلام حشمتی معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد و فرهنگ اسلامی یادآور شد: دو سال پیش شورای توسعه فرهنگ قرآنی، بحثی در مورد اینکه مجوز مؤسسات قرآنی از یک‌جا صادر شود داشته است زیرا آن زمان، سازمان تبلیغات، ارشاد، اوقاف و وزارت کشور، چنین مجوری را صادر می‌کردند!

 

وی افزود: از این رو هیأتی برای صدور مجوز تشکیل شد که اعضای آن؛ معاونت قرآن، سازمان تبلیغات، مرکز حوزه‌های علمیه، شورای توسعه فرهنگ قرآنی و اوقاف هستند. این هیأت در 36 جلسه به تصویب آیین‌نامه پرداخته است و الان آمادگی داریم مؤسسات جدید را از طریق سامانه ثبت‌نام کرده و مجوزشان را صادر کنیم.

 

معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد و فرهنگ اسلامی بیان کرد: تاکنون مجوز حدود 250 مؤسسه از طریق سامانه تمدید شده است، همچنین فعلاً ثبت‌نام از هر دو سایت معاونت قرآن و وزارت ارشاد میسر است اما در آینده سایت مستقلی برای این‌کار در نظر گرفته می‌شود.

 

وی اظهار کرد: نقاط اختلافی وجود داشت که به هیأت ارجاع داده شد و برطرف شد، همچنین کار اجرایی ادغام، انجام شده و اساسنامه تصویب شده است و در حال تصویب نهایی هستیم که برای صدور مجوز مؤسسات قرآنی، علاوه بر هیأت، اتحادیه استانی نیز داشته باشیم.

 

در بخش دیگری از این مراسم، قره‌شیخلو رییس سازمان دارالقرآن گفت: استان‌ها را تقسیم کرده‌ایم که مؤسسات استانی می‌توانند ثبت‌نامشان را شروع کنند، به 252 مؤسسه مجوز موقت داده‌ایم که ان‌شاءالله مجوز دائم نیز می‌گیرند.

 

وی درخواست کرد: دستگاه‌هایی که قبلاً مجوز صادر می‌کردند دیگر این‌کار را نکنند و همه کارها از طریق همین هیأت انجام شود.

 

رییس سازمان دارالقرآن در مورد ادغام اتحادیه‌ها گفت: امیدواریم با تکمیل اتحادیه‌های استانی، علاوه بر اتحادیه کشوری، اتحادیه‌های استانی را نیز داشته باشیم.

 

در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام حشمتی در پاسخ به یکی از خبرنگاران در مورد تسلط سازمان تبلیغات بر رأی هیأت صادر کننده مجوز مؤسسات قرآنی گفت: سازمان تبلیغات فقط یکی از اعضای هیأت است هرچند کارهای اجرایی در سازمان تبلیغات انجام می‌شود.

 

همچنین قره‌شیخلو در پاسخ به آن خبرنگار گفت: مسؤولیت اصلی با هیأت 9 نفره است که ما خادمان آنان هستیم و از ظرفیتمان برای کارهای اجرایی استفاده می‌کنیم./9597/202/ب3

ارسال نظرات