۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۴۳۸۶۶۰
امام جمعه اسلام ‌آباد غرب مطرح کرد؛

لزوم ترویج و گسترش نمادهای خداپرستی در جهان

امام جمعه اسلام آباد غرب با اشاره به اینکه جهان از نمادهای شیطان پرستی پر شده است، گفت: مسلمانان باید با تمام توان خود به گسترش نمادهای خداپرستی بپردازند، مکه و مزار بزرگان دین و مساجد از مظاهر و نمادهای اسلام و خداپرستی هستند.
حجت الاسلام سید امیر محمدی پور

حجت الاسلام سید امیر محمدی پور، امام جمعه شهرستان اسلام آباد غرب در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، ابراز داشت: تن زندان روح است و ائمه اطهار(ع) و شهدا پس از مرگ از زندان تن رها شدند و اشراف آن ها بر دنیا بیشتر شد.

 

امام جمعه اسلام آباد غرب تصریح کرد: شهدا پس از مرگ زنده و حاضر بوده و بر اعمال ما ناظر هستند، بندگان باید با خداوند متعال در ارتباط باشند و به تبع آن با ائمه اطهار علیهم السلام و شهدا نیز در ارتباط باشند.

 

وی ادامه داد: همان گونه که زیارت خانه خدا و مکه مکرمه از وظایف مسلمانان است، به زیارت قبر ائمه اطهار(ع) نیز باید مشرف شد، انسان در هر کجا که باشد، خدا حاضر است و مقربان به خدا نیز به دلیل اشراف بر دنیا و آزادی از قفس تن، همراه و در کنار بندگان هستند.

 

حجت الاسلام محمدی پور تأکید کرد: متأسفانه جهان از نمادهای شیطان پرستی پر شده و مسلمانان باید با تمام توان خود به گسترش نمادهای خدا و خداپرستی بپردازند، مکه و مزار بزرگان دین از مظاهر و نمادهای اسلام و خداپرستی هستند.

 

استاد حوزه علمیه یادآور شد: مساجد نیز نماد خداپرستی و مرکزی برای ذکر و یاد خدا هستند، باید این مراکز پرجمعیت و پر رونق باشند، هرگاه امکان زیارت مکه و قبور پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) وجود نداشته باشد باید مجالسی را که یاد ائمه اطهار(ع) را گسترش می دهند برپا کرد.

 

امام جمعه اسلام آباد غرب بیان داشت: نقل کردن احادیث ائمه اطهار(ع) دل ها را زنده می کند و نقل خاطرات ائمه قلب و روح را نورانی می کند، پس باید در مجالس ولادت و شهادت حضرات معصومین حضور یافت و قلب و روح خویش را جلا بخشید.

 

وی اظهار داشت: توسل به ائمه اطهار(ع) به معنای واسطه قرار دادن آن ها در جهت رفع مشکل و یا دعا برای مسلمانان است، این مسأله در میان شیعیان و اهل تسنن مورد اتفاق نظر است.

 

حجت الاسلام محمدی پور افزود: یک مسلمان حقیقی از ائمه اطهار(ع) فاصله نمی گیرد و بر تربت آن ها سجده کرده و مجالس آن ها را رونق می بخشد و همواره پرچم اسلام را برافراشته نگاه می دارد و در زیر این پرچم توبه کرده و به سوی خدا می آیند و راه بندگی را فرا می گیرند.

 

استاد حوزه علمیه در پایان بیان داشت: قرآن کریم همواره بر تبعیت از اهل بیت(ع) تأکید داشته و مسلمانان را به محبت به اهل بیت(ع) و تلاش بر این امر تشویق می کند، امید است همه مسلمانان و ذریه ما از محبان و پیروان حقیقی اسلام ناب محمدی قرار گیرند./857/302/ب2

ارسال نظرات