۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۴۳۸۷۰۱
 استاد حوزه علمیه:

فیش های نجومی با سبک زندگی اسلامی ناسازگار است

حجت الاسلام مظفری گفت: فیش های نجومی در جامعه با سبک زندگی اسلامی ناسازگار بوده و انسان ها اگر می خواهند سبک زندگی را در جامعه داشته باشند باید این گونه فیش های نجومی را در زندگی خود حذف کنند.
سبک زندگی اسلامی

حجت الاسلام محمدعلی مظفری استاد حوزه علمیه سیرجان در گفت گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، در رابطه به سبک زندگی اسلامی، گفت: دین اسلام در تمام کارهای دنیوی برنامه ریزی های منظم و دقیق دارد.

 

وی افزود: عمل کردن به سفارشات دین اسلام از وظایف اصلی مردم شمرده می شود و کسی که اسم خود را مسلمان قرار داده باید به این برنامه های اسلام عمل کند تا زندگی اسلامی برای خود داشته باشد.

 

حجت الاسلام مظفری با اشاره به این که میانه روی و اعتدال باید در جامعه شکل بگیرد، اظهار داشت: تجمل گرایی و اسراف دو آسیب برای سبک زندگی اسلامی شمرده می شوند که اگر در جامعه اسلامی تجمل گرایی زیاد شود دیگر دین در ذهن های مردم فراموش می شود.

 

وی ابراز داشت: سبک زندگی اسلامی افزون بر این که یک زندگی شادی را به دنبال دارد، می تواند زندگی با آرامش را برای خود برقرار کنند.

 

استاد حوزه علمیه سیرجان با توجه به این که در هر زمانی از این دنیا دشمن به دنبال از بین بردن سبک زندگی اسلامی دارد، خاطرنشان کرد: جامعه متعادل مردم را از فقر دور می کند و سبب می شود که دیگر در جامعه فقیری نداشته باشیم.

 

وی با اشاره به این که فاصله طبقاتی با سبک زندگی اسلامی ناسازگار است، بیان داشت: یکی از وظایفی که دولت باید در کارهای خود انجام دهد این است که باید تعادل را به جامعه دعوت کند زیرا زندگی با عدالت زندگی شیرین را به دنبال دارد.

 

حجت الاسلام مظفری اظهار داشت: فیش های نجومی در جامعه با سبک زندگی اسلامی ناسازگار بوده و انسان ها اگر می خواهند سبک زندگی را در جامعه داشته باشند باید این گونه فیش های نجومی را در زندگی خود حذف کنند.

 

وی ادامه داد: دولت برای ایجاد سبک زندگی اول از خود شروع کند زیرا بعضی از مردم در زندگی خود به مسؤولان نظام نگاه می کنند و زندگی خود را بر اساس این افراد درست می کنند.

 

حجت الاسلام مظفری در پایان گفت: مردم بدانند هیچ وقت تکلیف از دوش آن ها برداشته نمی شود و برای اجرای سبک زندگی اسلامی باید افراد اول از زندگی خود شروع کنند./302/9707/ب1

ارسال نظرات