۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۴۳۸۷۰۸
رییس‌ کل دادگستری خراسان شمالی:

حجاب رعایت حریم ظاهری و عفاف حفظ حرمت رفتاری است

رییس کل دادگستری خراسان شمالی با تأکید بر تقویت فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه، افزود: حجاب رعایت حریم ظاهری و عفاف حفظ حرمت در رفتار و کردار است.
حجت الاسلام قدرتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام نورالله قدرتی، رییس کل دادگستری خراسان شمالی، امروز در همایش حجاب و عفاف که همزمان با هفته جهانی حجاب و عفاف در بجنورد برگزار شد، با اشاره به آیه حجاب در سوره نساء، اظهار کرد: همان‌گونه که خداوند نیز در قرآن فرموده حفظ حجاب و رعایت عفاف سبب تقویت تقوا در فرد و جامعه می‌شود.

 

وی با بیان اینکه گسترش و اجرایی شدن فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه منجر به پرهیزکاری عمومی می‌شود، اضافه کرد: بیشترین منفعت حجاب و عفاف به بانوان اختصاص داشته و سبب رعایت حریم و شخصیت زنان و ارتقای کرامت انسانی و معنوی آن‌ها می‌شود.

 

حجت‌الاسلام قدرتی با اشاره به اینکه حجاب رعایت حریم ظاهری و عفاف نیز حفظ و رعایت حرمت‌ها در رفتار و کردار است، افزود: حجاب و عفاف به‌ عنوان یک تکلیف الهی بر عهده مردان و زنان گذاشته شده و این‌گونه نیست که تنها به بانوان اختصاص داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه بنیان اجتماع، خانواده بوده و ستون اصلی خانواده نیز زن است، خاطرنشان کرد: به دلیل اهمیت این موضوع دشمنان، زنان و دختران جامعه ما را هدف اصلی خود قرار داده و تلاش می‌کنند فرهنگ حجاب و عفاف را در نظر آن‌ها بی‌اهمیت کنند.

 

حجت‌الاسلام قدرتی ادامه داد: دشمنان با درک این مسأله به بنیان خانواده‌ها هجوم آورده و با استفاده از ابزارها و روش‌های گوناگونی که در اختیار دارند تلاش می‌کنند تا ارزش‌های اسلامی و اصول اخلاقی و انسانی زنان جامعه اسلامی را با ضد ارزش‌ها و اصول غربی جایگزین کنند.

 

وی با اشاره به اینکه یکی از ابزارهای دشمن در هجمه همه‌جانبه علیه حجاب و عفاف استفاده از شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی است، افزود: متأسفانه باید بپذیریم که بهره‌گیری نامناسب از تکنولوژی مدرن و امکانات فضای مجازی و اینترنتی، تقریباً همه جا را ناامن کرده و دیگر نباید در هیچ فضایی احساس امنیت و سلامت کامل وجود داشته باشد.

 

رییس کل دادگستری خراسان شمالی در ادامه با تأکید بر رعایت بیشتر حجاب و عفاف در بین کارکنان دستگاه قضایی، اظهار کرد: قوه قضاییه ناظر بر دیگر قوا بوده و از این‌ رو انتظارها از دستگاه قضایی به‌ عنوان نهاد ناظر برای خارج نشدن از حریم و مدار قانون بیشتر است.

 

حجت‌الاسلام قدرتی تصریح کرد: به همین دلیل بایستی در درجه نخست همکاران و کارکنان دستگاه قضایی حجاب و عفاف کاملی داشته باشند و براساس آموزه‌های اسلامی رفتار کنند تا پس از آن بتوانیم این موضوع را در بیرون از محیط کار و در بین مراجعان به دستگاه قضایی ترویج دهیم.

 

وی با بیان اینکه فضای مناسب حاکم بر محیط کار دستگاه قضایی از نظر رعایت حجاب و عفاف به‌ویژه در بین بانوان سبب خیر و برکت و مایه افتخار دستگاه قضایی است، خاطرنشان کرد: باید توجه داشته باشیم که ما وارث و وامدار خون شهدای بزرگی هستیم؛ ازاین‌رو لازم است ارزش‌های اسلامی و اصول اخلاقی را به خوبی رعایت کنیم.

 

گفتنی است، شورای فرهنگ عمومی کشور، به مناسبت سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب و واقعه مسجد گوهرشاد، هفته آخر تیرماه را به‌عنوان هفته جهانی عفاف و حجاب نام‌گذاری کرده است./9314/202/ب2

ارسال نظرات