۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۴۳۸۷۱۲
امام جمعه فاروج:

مردم منتظر اقدام قاطع دولت درزمینه حقوق‌های نجومی هستند

امام جمعه فاروج با بیان اینکه در رابطه با فیش‌های حقوقی نجومی برخی مدیران دولتی، مردم منتظر اقدام قاطع و عاجل دولت هستند، گفت: ملت ایران هوشیار بوده و انتظار دارند رییس جمهور به آنچه در زمینه حقوق‌های نجومی برخی مدیران گفته است، عمل کند.
حجت الاسلام قلیزاده - امام جمعه فاروج

حجت‌الاسلام عباسعلی قلیزاده، امام جمعه فاروج در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به موضوع حقوق‌های نجومی برخی مدیران دولتی و غیردولتی، دریافت این مبالغ کلان را خیانت به ملت و نظام اسلامی دانست و افزود: باید حتماً اموال و مبالغ بیت‌المال از این غارتگران باز پس گرفته شود.

 

وی با تأکید بر عزل و مجازات مفسدان، ادامه داد: این افراد با سوءاستفاده از موقعیت و مقام خود و نیز استفاده از گریزگاه‌های قانونی برای خود حقوق‌های کلان در نظر گرفته و از این طریق به ملت و بیت‌المال خیانت کرده‌اند؛ از این‌ رو لیاقت ماندن در چنین سمت‌های مهمی را ندارند.

 

حجت‌الاسلام قلیزاده با اشاره به رسالت دستگاه‌های نظارتی در قبال خائنان به آرمان‌های نظام اسلامی و امید مردم ایران، خاطرنشان کرد: باید دستگاه‌های نظارتی با دقت بیشتر به طور کلی مانع از اجرای چنین رویه‌هایی و پرداخت چنین حقوق‌ هایی برای چندین سال می‌شدند اما در این زمینه کم‌کاری صورت گرفته و اکنون باید با قدرت جبران شود.

 

وی با یادآوری فرموده رهبر معظم انقلاب مبنی بر پیگیری جدی موضوع حقوق‌های نجومی و اطلاع‌رسانی نتیجه آن به مردم، اظهار کرد: واقعیت آن است که پرداخت و دریافت چنین حقوق‌هایی از سوی مدیران جامعه اسلامی به هیچ عنوان با اصول و خط امام و رهبری همخوانی ندارد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان فاروج با اشاره به اینکه اصول خط امام دوری از اشرافی‌گری و نابرابری بود، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب نیز بارها خطرات اشرافی‌گری و مضرات آن را تذکر داده‌اند؛ از این‌ رو اگر افرادی به فکر سهم‌خواهی از سفره انقلاب، برداشتن غنیمت و دریافت حقوق غیرمتعارف باشند بدون شک به انقلاب و نظام اسلامی و آرمان‌های والای آن ضربه وارد می‌شود.

 

حجت‌الاسلام قلیزاده تصریح کرد: باید توجه داشت که در صورت تداوم این روند و تکرار این موارد خوی اشرافی‌گری و علاقه‌مندی به زندگی‌های آن‌چنانی در بدنه جامعه و جوانان کشور فراگیر، فاصله طبقاتی بیشتر شده و جامعه اسلامی به کج‌روی و انحراف دچار خواهد شد.

 

وی اظهار کرد: برخی از مدیرانی که چنین حقوق‌هایی دریافت می‌کردند مدعی شده‌اند که پول علم، تخصص و هنر خود را می‌گیرند در حالی‌ که اگر تخصص و هنری دارند باید آن را در راستای خدمت به مردم مصرف کنند نه آنکه ماهیانه ده‌ها میلیون تومان حقوق گرفته و در کنار آن‌ها خانواده‌های مستضعف زیادی به نان شب محتاج باشند.

 

حجت‌الاسلام قلیزاده افزود: شماری از این مدیران تهدید کرده‌اند که اگر حقوق آن‌ها کم شود دیگر برای دولت کار نمی‌کنند اما این افراد باید بدانند رفتن آن‌ها مایه خوشحالی مردم است؛ زیرا ملت آن‌ها را غارتگران بیت‌المال می‌دانند.

 

وی تصریح کرد: این مملکت نیروهای کاربلد، کاردان و متخصص زیادی داشته و به همت جوانان غیور خود هیچ‌گاه درمانده نمی‌شود ازاین‌رو رفتن مدیران زیاده‌خواه و مفسد، تأثیر مثبتی بر پیشرفت و توسعه کشور می‌گذارد.

 

امام جمعه فاروج با بیان اینکه مردم منتظر اقدام قاطع و عاجل دولت هستند، افزود: ملت ایران هوشیار بوده و انتظار دارند رییس جمهور به آنچه درزمینهٔ حقوق‌های نجومی برخی مدیران گفته، عمل کند./9314/302/ب2

ارسال نظرات