۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۳
کد خبر: ۴۳۸۸۰۲
در دیدار جمعی از فعالان تفسیر قرآن مطرح شد؛

هشدار آیت الله مکارم شیرازی نسبت به فعالیت و نفوذ دشمن در حاشیه مشهد مقدس

حضرت آ‌یت الله مکارم شیرازی نسبت به فعالیت و نفوذ دشمنان در حاشیه مشهد مقدس هشدار داد و تصریح کرد: عده‌ای از آن‌ها تصور می‌کنند با گرفتن حاشیه شهر می‌توانند آرام‌آرام نفوذ کنند و بعد بگویند پایگاه مهم تشیع، مشهد را در اختیار گرفتیم از این رو باید هوشیار بود.
 آيت الله مکارم شيرازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، در دیدار جمعی از فعالان عرصه تفسیر قرآن کریم در مساجد حاشیه شهر، به تبیین تفاوت‌های حق و باطل پرداخت و گفت: باطل پرغوغا و سروصدا است اما حاصلی ندارد، با این‌که حق متواضع و حیات بخش است؛ قرآن اشاره می‌کند که صدای غوغای باطل شما را نگران نکند و به وحشت نیندازد.

 

وی افزود: منظره‌ای که قرآن کریم در بیان تفاوت حق و باطل برای ما ترسیم می‌کند درس‌های فراوانی به ما می‌دهد،‌ یکی از آن‌ها مراقب بودن در تمام لحظه‌های عمر است، باید با حوصله پیش برویم و فعالیت کنیم؛ در راه حق باید مقاوم باشیم و تنها متکی به لطف خدا و نصرت الهی باشیم.

 

این مرجع تقلید با بیان این‌که باطل با غوغای زیادی به اطراف ما حمله می‌کند، اظهار داشت: از جمله مکان‌هایی که باطل با تمام توان به آنجا حمله کرده حاشیه شهر مقدس مشهد است، عده‌ای از آن‌ها تصور می‌کنند با گرفتن حاشیه شهر می‌توانند آرام‌آرام نفوذ کنند و بعد بگویند پایگاه مهم تشیع، مشهد را در اختیار گرفتیم!

 

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در ادامه افزود: در دیداری که با مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای داشتم، عرض کردم؛ مشکلات اطراف مشهد حل شدنی هستند، ما نباید احساس ضعف و نگرانی کنیم، باید به کارهای مهمی دست بزنیم؛ در آن دیدار شش راهکار ارائه دادم که یکی از آن‌ها حضور پررنگ مبلغان و مفسران در آن مناطق بود.

 

وی با بیان این‌که باید کاری کرد که دشمن مکانی برای تبلیغ مسائل انحرافی خود نداشته باشد، ابراز داشت: حتی با احداث ورزشگاه جوانان را بیشتر جذب کنیم و اجازه ندهیم هیچ روزنه‌ای برای به انحراف کشاندن مردم داشته باشند.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم به تشویق طلاب حاضر در جلسه برای شروع تفسیر در حاشیه شهر پرداخت و افزود: روی آوردن و ایجاد کلاس‌های تفسیر قرآن مسأله‌ای است که هیچ مسلمانی نمی‌تواند با آن مخالفت کند، اگر روایات را مطرح می‌کردید، ممکن بود عده‌ای مخالفت کنند و بگویند این روایات معتبر نیستند اما درباره قرآن کریم هیچ فردی نمی‌تواند حرف بزند.

 

وی در پایان با بیان این‌که از هرگونه سخنی که باعث اختلاف افکنی می شود باید پرهیز کرد،‌ گفت: در کتاب‌های زیادی و همچنین چندین مجله از ولایت حضرت علی(ع) سخن گفته‌ایم و امامت ایشان را ثابت کرده‌ایم اما هیچ توهینی به فردی نشده است تا باعث اختلاف بین اقوام و مذاهب شود./۸۶۲/پ202/ج1

ارسال نظرات