۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۴۳۸۸۹۷
امام جمعه شبستر مطرح کرد؛

ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه نیازمند نظارت بر فرآیند تولید لباس

حجت الاسلام محمدزاده با تأکید بر این‌که ترویج فرهنگ حجاب و عفاف نیازمند نظارت بر فرآیند تولید لباس در جامعه است، گفت: برخی از مدل‌های جدید لباس هیچ تناسبی با فرهنگ جامعه ندارد.
حجت الاسلام محمدزاده، امام جمعه شبستر

حجت‌الاسلام علی محمدزاده، امام جمعه شبستر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان این‌که برخی از مدل‌های جدید لباس هیچ تناسبی با فرهنگ جامعه ندارد، اظهار داشت: متأسفانه اغلب تولیدکنندگان پوشاک در جامعه نفع مادی را بر نفع فرهنگی ترجیح می دهند.


وی با بیان این‌که برخی از لباس های ویژه بانوان با نازل‌ترین قیمت و بدترین قالب فرهنگی در جامعه به فروش می‌رسد، خاطرنشان کرد: مشاهده می شود که هیچ نظارتی بر تولید و فروش البسه وجود ندارد؛ باید دانست که ترویج فرهنگ حجاب و عفاف نیازمند نظارت بر فرآیند تولید لباس در جامعه است.


حجت الاسلام محمدزاده با اشاره به این‌که ملت ایران برای عفاف و حجاب شهید تقدیم انقلاب کرده‌اند، گفت: دشمن تلاش می‌کند کانون خانواده که از نظر اسلام مرکزی بسیار مهم برای تربیت نسل جوان امروز و آینده است را تخریب کند و هدف اصلی‌شان از بین بردن کانون قدرت اسلام و تربیت سالم دینی است.


امام جمعه شبستر تصریح کرد: امروز نوک تیز حمله فرهنگی دشمن به سوی خانواده نشانه رفته است، چراکه دشمن با حیله‌های مختلف و با ترویج فرهنگ ابتذال غرب تلاش می‌کند سبک زندگی اسلامی را از دست مسلمانان با عناوین مختلف بگیرد که سست کردن حجاب و عفاف و زندگی‌های روزمره جامعه و ترویج تجملات در جامعه از جمله آنها است.


وی با بیان این‌که حجاب و عفاف بزرگ ترین وظیفه‌ای است که از سوی خداوند و اسلام برای مسلمانان تعیین شده است، خاطرنشان کرد: همه مردم و مسؤولان فرهنگی و حتی اقتصادی جامعه باید تلاش کنند که حجاب همان‌گونه که از منظر اسلام مورد سفارش قرار گرفته است؛ مورد توجه قرار گیرد.


حجت الاسلام محمدزاده خاطرنشان کرد: حجاب وسیله عزت خانواده‌ها، عظمت خانم‌ها و امنیت در جامعه است که باید همه به این ندای قرآن و امام و شهدا توجه کنند چرا که حفظ اصالت خانواده از مهم‌ترین بحث‌ها در تداوم نظام جمهوری اسلامی و سرنوشت ساز است.


وی با اشاره به این‌که حجاب به عنوان حکم الهی و ارزش برای مسلمانان در جوامع اسلامی، معیار و ملاک مسلمانی نیز شناخته می‌شود، افزود: دشمنان اثر رعایت حجاب و عفاف را مشاهده کرده‌اند و به فکر برچیدن حجاب و عفاف و ترویج  بدحجابی در جوامع اسلامی و به ویژه نظام جمهوری اسلامی هستند.


امام جمعه شبستر یادآور شد: اگر در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس خانواده‌ها با تربیت دینی فرزندان توانستند با اعتقاد راسخ دینی در مقابل توطئه های دشمنان ایستادگی کنند؛ امروز نیز یک جبهه بزرگ فرهنگی علیه نظام اسلامی به راه افتاده که همه برای مقابله با جنگ نرم دشمن مسؤول هستیم./935/302/ب2

 

ارسال نظرات