۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۹
کد خبر: ۴۳۸۹۴۹
مدیر حوزه علمیه خراسان:

بقای دین به ایستادگی در مقابل کفر است/ روحانیت از بسیج حمایت نرم افزاری کند

حجت الاسلام والمسلمین عاملی گفت:‌ بقای دین به شکوفایی و ایستادگی در مقابل کفر و استعمار است و این ایستادگی و مقاومت در مقابل کفر، مرهون حرکت تاریخی علما است که تا ظهور حضرت مهدی(عج) ادامه خواهد داشت.
حجت الاسلام عاملی مصباح عاملی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین مصباح عاملی، مدیر حوزه علمیه خراسان عصر امروز در مراسم افتتاحیه رسمی پایگاه بسیج روحانیان در مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان که با حضور جمعی از مسؤولان حوزوی، سازمان بسیج طلاب خراسان رضوی و سپاه امام رضا (ع) مشهد برگزار شد، با بیان اینکه لفظ بسیج به عنوان یک حرکت مهم و از یک حرکت جهانی توحیدی ملموس شناخته شده است، اظهار داشت: امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری، سائر علما و ارکان نظام اسلامی اشاره به ماهیت این حرکت داشته و دارند.


وی با اشاره به اینکه این حرکت بزرگ در تاریخ اسلامی به معرض دید جهانیان گذاشته شده است و رهنمودها و بیان علما نسبت به این حرکت که آن را ماهیت شناسی نامیده اند، خاطر نشان کرد: این حرکت در تمامی رویدادها بی نظیر است و بی نظیر بودنش به دلیل عناصر وحیانی است که در عمق آن وجود دارد.


ایمان، مهم ترین عنصر تشکیل بسیج

مدیر حوزه علمیه خراسان در ادامه با اشاره به آیه قرآن کریم «إِنَّ الَّذينَ قالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَيْهِمُ الْمَلائِکَةُ أَلاَّ تَخافُوا وَ لا تَحْزَنُوا وَ أَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتي‏ کُنْتُمْ تُوعَدُونَ» نخستین و مهم ترین عنصر تشکیل حرکت بسیج را ایمان به خداوند متعال دانست و اظهار داشت: ایمان وقتی انسان را فرا گیرد در مقابل هیچگونه تهاجم و تهدیدی تسلیم نمی شود.


وی با بیان اینکه صبر، مقاومت و قرار گرفتن در صف صالحین از عناصر ایمان است، به حدیث حضرت علی(ع) که می فرمایند «عظم الخالق فی انفسهم فصغرمادونه فی اعینهم» اشاره کرد و افزود: خداوند وقتی در انسانی تجلی کند در جلوی دید آن انسان، هیچ چیز دیگری نمی تواند خودنمایی کند.


جمعیت برخاسته از بطن انقلاب اسلامی از هیچ قدرتی نمی هراسد

حجت الاسلام والمسلمین عاملی با بیان اینکه هیچ حربه ای تا امروزه در برابر دین تاثیر گذار نبوده است، تاکید کرد: جمعیت برخاسته از بطن انقلاب اسلامی از هیچ قدرتی نمی هراسد و نمی ترسد.


وی با بیان اینکه عنصر بعدی تشکیل بسیج اخلاص است، دفاع سربازان افتخار آمیز جبهه حق را شاهد مثالی بر مخلص بودن این بسیجیان عنوان کرد و افزود: اخلاص در بین این بسیجیان و سربازان موج می زد و اسماء و صفات الهی در فکر و قلب این شهدا و بسیجیان تجلی کرده بود که خداوند متعال را با تمام وجود می دیدند.


یک بسیجی مرده ولایت است نه مرید ولایت

مدیر حوزه علمیه خراسان در ادامه با اشاره به اینکه بعضی ها جهت پذیرش ولایت دنبال ادله می گردند که این خوب است، ولی ارتقای حرکت رو به جلو و رو به بالا و مرحله مرید و مرادی را فکر می کنند، یکی از عناصر مهم تشکیل بسیج را ولایتمداری دانست و اظهار داشت: ما مرید ولایت هستیم اما در حرکت بسیجی یک بسیجی مرده ولایت است نه مرید ولایت.


وی تصریح کرد: بسیجی عاشق ولایت است، ولایتی که چتر آن از ولایت خداوند شروع و به ولایت رسول گرامی اسلام، ائمه، امام زمان و آن کسی که به عنوان نائب امام نقش او را در قیام امور بر عهده دارد که استوار و مردانه و شجاعانه نقش ایفا می کند ختم می شود.


حرکت های نرم افزاری و سخت افزاری از شئون روحانیت است

مدیر حوزه علمیه خراسان در ادامه با اشاره به اینکه حرکت بسیجی دارای دو بعد سخت افزاری و نرم افزاری است، افزود: بعد نرم افزاری فرهنگی و اعتقادی است و بعد سخت افزاری تجهیزات و تمرینات است.


وی با بیان اینکه ما به عنوان طلبه و سرباز امام زمان(عج) وظیفه داریم نقش نرم افزاری را با جدیدترین روش و متد امروزی و در عرصه فعالیت بسیج دنبال کنیم، اظهار داشت: حرکت های نرم افزاری و سخت افزاری از شئون روحانیت است و این وظیفه روحانیت است که بسیج را تحت پوشش خود قرار دهد.


حرکت بسیجی به معنای مقاومت و ایستادگی در مقابل دشمن و استکبار است

حجت الاسلام والمسلمین عاملی با تاکید بر اینکه باید بعد سخت افزاری را در بین طلاب حوزه های علمیه تقویت کرد، افزود: همان طور که روحانیت در عرصه ها و مراسم های مختلف پیشاپیش جمعیت است، باید در صحنه جهاد فی سبیل الله نیز این نقش را ایفا کند.


وی با اشاره به اینکه حوزه علمیه با بسیج متولد شده است و حرکت بسیجی به معنای مقاومت و ایستادگی در مقابل دشمن و استکبار است، خاطر نشان کرد: بقای دین به شکوفایی و ایستادگی در مقابل کفر و استعمار است و این ایستادگی و مقاومت در مقابل کفر، مرهون حرکت تاریخی علما است که تا ظهور حضرت مهدی (عج) ادامه دارد و خواهد داشت.

 
مدیر حوزه علمیه خراسان در پایان با بیان اینکه افتتاح پایگاه بسیج در مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان، تعامل تام و کامل این حوزه با مرکز بسیج طلاب و روحانیان همیشگی است، اظهار داشت: به زودی در بخش های مختلف حوزه حرکت هایی تحولی انجام خواهد شد که نتیجه آن را در آینده ای نزدیک خواهیم دید.


خاطر نشان می شود، پایگاه بسیج شهید حجت الاسلام والمسلمین موسوی قوچانی عصر امروز از سوی حجت الاسلام والمسلمین مصباح عاملی، حجت الاسلام حاجی صادقی، جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه، حجت الاسلام سید رضا سرور مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیان خراسان رضوی و جمعی از مسؤولان حوزوی و سپاه امام رضا (ع) در مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان افتتاح شد./201/859/ب1

ارسال نظرات