۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۴۳۹۰۲۳
امام جمعه جاسک:

اعتماد به آمریکا، بی خردی است

امام جمعه جاسک گفت: دولت آمریکا هر جا که احساس قدرت کند ظلم و ستم را روا داشته و در طول تاریخ نیز این خصلت زشت و ناپسند خود را در برهه‌های مختلف زمانی ثابت کرده و به هیچ وجه قابل اعتماد نیست از این رو اعتماد به این دولت بی عقلی و بی خردی محض است.
امام جمعه جاسک

حجت الاسلام جواد غلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با اشاره به دستاوردهای برجام برای ملت و دولت ایران، گفت: یکی از مهم ترین دستاوردهای برجام این است که مردم متوجه شدند که به فرموده مقام معظم رهبری، غربی ها مورد اعتماد نبوده و نخواهند بود.

 

وی بیان‌ داشت: قبل از دولت یازدهم مذاکرات در حال پیگیری بود اما با روی کار آمدن این دولت و وعده لغو تحریم ها و رفع مشکلات اقتصادی مذاکرات ادامه یافت.

 

امام جمعه جاسک ابراز کرد: شخص رییس جمهور تمامی مسائل کشور را به لغو تحریم ها گره زد و رفع و لغو این تحریم ها را تنها در انجام مذاکرات دانست.

 

حجت الاسلام غلامی ادامه داد: رییس جمهوری به تصور اینکه کشور ایران در معرض حمله برخی کشورهای مستکبر قرار گرفته بر آن شد تا در سایه مذاکرات به این مشکلات فائق آید.

 

وی اضافه کرد: سپس با حمایت مقام معظم رهبری مذاکرات را آغاز و قرار شد تا جایی که می تواند از حق و حقوق مردم ولایتمدار ایران اسلامی دفاع کند.

 

امام جمعه جاسک گفت: متاسفانه عقب نشینی تیم مذاکره کننده ایرانی سبب شد تا خطوط قرمز ترسیم شده از سوی مقام معظم رهبری شکسته شود تا جایی که عراقچی در روزهای اخیر به این امر مهم معترف بود و مقام معظم رهبری نیز بیان کردند که تیم مذاکره کننده از برخی خطوط قرمز عبور کرده اند.

 

حجت الاسلام غلامی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در باب حمایت از دولت، افزود: معظم له اخیرا در حمایت از دولت فرمودند که برجام هم منافع و هم مضراتی را برای کشور ایران اسلامی داشته و اینکه اجازه مذاکرات با غربی ها دادیم و مردم نیز فهمیدند که برجام هیچ نتیجه ای نداشته از منافع برجام است.

 

وی ادامه داد: به اعتقاد سیاسیون، دولت آمریکا هر جا که احساس قدرت کند ظلم و ستم را روا داشته و در طول تاریخ نیز این خصلت زشت و ناپسند خود را در برهه‌های مختلف زمانی ثابت کرده و به هیچ وجه قابل اعتماد نیست و اعتماد به این دولت بی عقلی و بی خردی محض است.

 

امام جمعه جاسک تصریح‌ کرد: هر زمان که ملت ایران به بیگانه ها و دشمنان تکیه نکرد و مقتدرانه عمل کرده موفق بوده و نمونه بارز آن مبارزه در جبهه های حق علیه باطل در 8 سال دفاع مقدس بوده و نمونه بارزتر آن، موفقیت هایی که در سایه تلاش و کوشش و در زمان تحریم ها کسب شده گویای این مطلب است.

 

حجت الاسلام غلامی تصریح‌ کرد: زمانی که ملتی چشمش به دست دیگر دولت‌ها باشد ضعیف بوده و تنها راه پیشرفت در زمینه های مختلف اقتصادی، علمی، سیاسی و ... اعتماد به جوانان و سرمایه های ملی است.

 

وی گفت: در سال 84، قرار بود که روس ها در زمینه انرژی هسته ای به ایران کمک کنند اما کار را نیمه تمام رها کردند، دانشمندان هسته ای آن زمان که تعدادشان به 300 نفر نمی رسید با توجه به مطالبات مقام معظم رهبری تلاش کردند و برای همیشه کشور ایران را به کشوری هسته ای تبدیل کردند.

 

امام جمعه جاسک ابراز داشت: ما می‌توانیم پیچیده‌ترین صنعت‌ها را بدون حمایت دیگران داشته باشیم به شرط اینکه به داشته‌ها و توانمندی‌های داخلی خود اعتماد کنیم.

 

حجت الاسلام غلامی تصریح کرد: همه شاهدیم که در زمینه های مختلف علمی که به جوانان اجازه فعالیت داده ایم موفق عمل کرده و مایه افتخارات نظام و کشور بوده‌اند./302/851/ب1

ارسال نظرات