۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۴۳۹۰۲۶
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

۴۰ کاروان «دین، نشاط و زندگی» به روستاهای خراسان شمالی اعزام می‌شوند

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: نهاد تبلیغات اسلامی استان تابستان امسال در قالب طرح غنی‌سازی اوقات فراغت، اقدام به اعزام 40 کاروان «دین، نشاط و زندگی» به روستاهای خراسان شمالی می‌کند.
حجت الاسلام خادمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در نشست هم‌اندیشی کارشناسان فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان، با اشاره به برنامه‌های اوقات فراغت این نهاد، اظهار کرد: این برنامه‌ها از بیستم تیرماه آغاز شده و تا پایان تابستان ادامه خواهد داشت.

 

وی با بیان اینکه طرح غنی‌سازی اوقات فراغت تابستانی از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی در دو بخش کاروان‌های دین، نشاط و زندگی و بوستان‌های معرفت برگزار می‌شود، ادامه داد: در قالب برنامه اعزام کاروان‌های دین، نشاط و زندگی به روستاهای استان، گروه‌های تبلیغی شامل دو تا پنج نفر از روحانیان به مناطق روستایی اعزام شده و یک روز تبلیغی را با کودکان و نوجوانان برنامه‌های مختلف فرهنگی مذهبی را اجرا می‌کند.

 

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی خراسان شمالی با بیان اینکه تابستان امسال در مجموع 40 کاروان دین، نشاط و زندگی به مناطق روستایی سطح استان اعزام می‌شوند، خاطرنشان کرد: در این برنامه مواردی از جمله آموزش احکام، مسائل دینی، کاردستی، مسابقات ورزشی و فرهنگی و برنامه‌های متنوع تفریحی برای کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شده است.

 

حجت‌الاسلام خادمی با بیان اینکه بخش دیگر برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت تابستانی نهاد تبلیغات اسلامی، ایجاد پایگاه بوستان‌های معرفت است، افزود: در قالب این برنامه 50 پایگاه بوستان معرفت در سطح استان تشکیل داده‌ایم.

 

به گفته وی، در این پایگاه‌ها، روحانیان دفتر تبلیغات قم و مبلغان بومی متخصص در حوزه اوقات فراغت در مناطق روستایی و حاشیه شهرها مستقر شده و به مدت 40 روز اقدام به اجرای برنامه‌هایی با محتوای فرهنگی و مذهبی می‌کنند.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه برنامه‌های بوستان معرفت در مساجد، حسینیه‌ها، تکایا و مکان‌های تفریحی و تفرج گاهی اجرا می‌شوند، اظهار کرد: در هر کدام از این پایگاه‌ها حدود 25 تا 30 نفر از مخاطبان کودک و نوجوان شامل رده سنی 9 تا 15 سال پوشش داده می‌شوند.

 

حجت‌الاسلام خادمی ادامه داد: در بوستان‌های معرفت روحانیان مبلغ آموزش‌ها و مهارت‌های حوزه دین را براساس کتاب «ره‌توشه» که تدوین شده و پیش‌تر در اختیار روحانیان قرار گرفته است را به کودکان و نوجوانان آموزش می‌دهند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: افزون بر برنامه‌های فرهنگی مذهبی بوستان‌های معرفت، در پایان طرح اردوهای اوقات فراغت برگزار شده و کودکان و نوجوانان به همراه روحانیان به این اردوهای سیاحتی زیارتی اعزام خواهند شد./9314/202/ب2

ارسال نظرات