۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۴۳۹۰۲۸

مسلمانان یک سوم کشته‌شدگان حادثه تروریستی نیس در فرانسه

به گفته مقامات نیس ۳۰ کشته از ۸۴ کشته حادثه تروریستی «نیس» فرانسه مسلمان بوده‌اند.
حادثه تروریستی نیس

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ایکنا، به گفته مقامات محلی نیس و بنابر نوع تدفین کشته‌شدگان به دست بازماندگان قربانیان، ۳۰ نفر از قربانیان مسلمانانی از کشورهای الجزایر، مراکش و تونس بوده‌اند. 

 

عثمان آیسائویی، مدیر مسجد نیس و رییس اتحادیه مسلمانان آلپ ـ ماریتایمز در واکنش به حمله تروریستی نیس و با فراخواندن مردم به حفظ آرامش و اتحاد در گفت‌و‌گو با رسانه‌های محلی گفت: از افزایش ترس از مسلمانان و از درآمیختن مسائل از سوی سیاستمداران می‌ترسم.

 

وی افزود: همه مردم فرانسه مسؤولیت مشترکی دارند، نخبگان سیاسی و رسانه‌ای، امامان مساجد، مؤسسات و همه باید در برابر مسلمانان حس مسؤولیت داشته باشند.

 

آیسائویی گفت: یکی از کشته‌شدگان، فاطمه چریهی، مسلمان ۶۰ ساله مراکشی و مادر ۷ کودک است. چیزی که می‌خواهم بگویم این است که وی پوشش اسلامی داشت و از اسلام میانه‌رو پیروی می‌کرد نه اسلام تروریست‌ها.

 

یکی از دختران قربانی مسلمان در گفت‌و‌گو با شبکه سه تلویزیون فرانسه گفت: عاملان این حملات نمی‌توانند مسلمان باشند؛ زیرا اولین قربانی این حملات مسلمان بود.

 

وی گفت: محمد سلمان الحویج بوهلال، عامل حادثه نیس علی‌رغم ادعای داعش بنا به اعلام سازمان اطلاعات فرانسه، افراط‌گرا نبود.

 

بسیاری از گزارشات حاکی است که مسلمانان بیشتر از غیر مسلمانان قربانی حوادث تروریستی هستند.

 

بنا به گزارش سازمان ضد تروریستی آمریکا، بین ۸۲ تا ۹۷ درصد قربانیان حوادث تروریستی در پنج سال اخیر مسلمانان بوده‌اند.

 

همچنین طبق گزارش ۹۷ صفحه‌ای گروه فیزیکدانان برنده جایزه نوبل در سال ۲۰۱۵، جنگ علیه تروریسم به رهبری آمریکا به بهانه حادثه ۱۱ سپتامبر در کشورهای اسلامی مانند عراق، افغانستان و پاکستان منجر به کشته‌شدن بیش از یک میلیون مسلمان شده است./847/ب102/د

ارسال نظرات