۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۴۳۹۰۵۲
دبیر ستاد زکات آذربایجان شرقی:

افزایش پرداخت زکات نشان از اثرگذاری تبلیغ دارد

حجت الاسلام محمدزاده گفت: افزایش میزان جمع‌آوری زکات در استان نسبت به سال‌های گذشته نشان از اثرگذاری امر تبلیغی روحانیت بوده است.
زکات

حجت الاسلام قاسم محمدزاده، دبیر ستاد زکات استان آذربایجان شرقی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به اینکه سال گذشته 15 میلیارد و 600 میلیون ریال زکات فطریه در استان جمع آوری شده بود، این موضوع را نشانگر افزایش فرهنگ پرداخت زکات در جامعه عنوان کرد.

 

وی زکات را پشتوانه اقتصادی اسلام و جامعه دانست و خاطرنشان کرد: درست است که اکثر قریب به اتفاق کشاورزان استان زکات خود را پرداخت می کنند؛ اما باید این پرداخت ها براساس احکام آن باشد تا مسائل شرعی آن نیز اجرا شود؛ در این راستا نیازمند همت مبلغان و روحانیان حوزوی هستیم.

 

حجت الاسلام محمدزاده با بیان این‌که زکات امید محرومان، تقویت حکومت الهی و در نتیجه عزت اسلام، مسلمین و دین الهی است، یادآور شد: هر چه این جایگاه در جامعه اسلامی تقویت شود، سبب استحکام حکومت دینی و الهی می شود؛ خداوند برای کسانی که وعده نصرت داده، شروطی مقرر کرده که یکی از آن ها، زکات است.

 

وی همچنین میزان زکات استان در سال گذشته را 110 میلیارد ریال عنوان و پیش بینی کرد: این رقم به بیش از 150 میلیارد ریال در سال جاری برسد، گفت: افزایش میزان جمع‌آوری زکات در استان نسبت به سال‌های گذشته نشان از اثرگذاری امر تبلیغی روحانیت بوده است.

 

حجت الاسلام محمد زاده درادامه با اشاره به نقش زکات در توسعه مناطق محروم و روستایی افزود: در راستای استفاده از زکات در توسعه هرچه بیشتر مناطق روستایی شورای زکات دربیش از 320روستای استان تشکیل شده است و تلاش می کنیم تا پایان سال این شوراها را در بیش از700 روستای دیگر استان نیز تشکیل دهیم.

 

وی با بیان این‌که زکات امید محرومان، تقویت حکومت الهی و در نتیجه عزت اسلام، مسلمین و دین الهی است، افزود: هدف از تشکیل شوراهای زکات در روستاها این است که زکات به دست مردم جمع آوری و برای عمران و آبادانی همان منطقه هزینه شود تا مردم برکات زکات را بیشتر احساس کنند.

 

دبیر ستاد زکات استان همچنین از افزایش میزان زکات پرداختی توسط کشاورزان بستان آباد هم خبرداد و گفت: در سال 94 بیش از یک میلیارد و650 میلیون ریال زکات توسط کشاورزان بستان آباد پرداخت شده است که پیش بینی می کنیم این میزان به بیش از 2میلیارد ریال در سال 95 افزایش یابد.

 

وی تهیه جهیزیه برای بیش از یکهزار زوج وتهیه مسکن بیش از350 نیازمند تحت پوشش کمیته امداد با اعتباری افزون بر 100میلیارد ریال از محل زکات پرداختی مردم را از دیگر اقدامات ستاد زکات استان در سال 95 عنوان کرد و افزود: این ستاد تلاش دارد تا با زکات بسیاری از مشکلات مناطق محروم را حل کند./854/302/ب2

ارسال نظرات