۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۴۳۹۰۵۷
نخست وزیر جدید انگلیس:

در صورت نیاز از بمب اتم استفاده می‌کنیم

نخست وزیر انگلیس استفاده از سلاح هسته‌ای را مشروع می‌داند و در صورت لزوم دستور به استفاده از آن خواهد داد.
ترزا می نخست وزیر انگلستان

به گزارش خبرگزاری رسا، یکی از نمایندگان مجلس عوام انگلستان از ترزا می نخست وزیر این کشور سوال کرد که آیا از سلاح هسته ای که منجر به مرگ 100 هزار نفر شود استفاده خواهید کرد و او با تمام قاطعیت جواب داد بله.

 

به نقل از تسنیم، وی در مجلس عوام این کشور گفت: در صورت لزوم دستور به استفاده از سلاح هسته ای را خواهد داد حتی اگر 100 هزار زن و کودک بی گناه طی این حمله کشته شوند.

 

نخست وزیر انگلیس در حین مناظره ای که در مورد دلایل افزایش 40 میلیون دلاری بودجه نظامی این کشور و نوسازی و جایگزنی چهار زیر دریایی حامل سلاح هسته ای بود استفاده از این سلاح هسته ای را توجیه و تاکید کرد حاضر است دکمه پرتاب این سلاح را بفشارد.

 

جرج کروان نماینده حزب ملی اسکاتلند شخصی بود که این سوال را از می پرسید.

 

می دلیل پاسخ خود را این گونه بیان کرد: «باید خدمت شما افراد محترم عرض کنم که منطق اصلی بازدارندگی این است که دشمنان ما باید بدانند که ما آماده ایم تا از سلاح های هسته ای استفاده کنیم اما مایل به این کار نیستیم.»

 

جرمی کوربین رهبر حزب کارگر نیز در پاسخ به می موضوع خلع سلاح را مطرح کرد. پیشنهادات وی برای حل این مساله شامل پنج مورد بود از جایگزینی کامل سلاح ها گرفته تا تا خلع سلاح تا سال 2030. سه پیشنهاد دیگر وی نیز کاهش گشت زنی زیردریایی ها وکاهش تعداد آن ها، حمل موشک ها با استفاده از جنگنده های هوایی به جای زیر دریایی ها و تطبیق زیر دریایی ها برای حمل کلاهک های انفجاری متعارف و هسته ای بود.

 

کوربین ضمن نطق خود در مجلس عوام انگلستان گفت در حال حاضر 40 کلاهک هسته‌ای وجود دارد که هرکدام هشت برابر بمب هسته ای که در هیروشیمای ژاپن به کار رفت و جان 140 هزار نفر را گرفت قدرت دارند.

 

رهبر حزب کارگر اظهار داشت: «با چه تهدیدی مواجهیم که مرگ یک میلیون نفر از وقوع آن جلوگیری می کند؟ سلاح هسته ای باعث توقف داعش، جنایت های صدام، جنایات جنگی در کشورهای حوزه بالکان یا نسل کشی در روآندا نشد.»

 

وی افزود: «کاملا صریح می گویم که من تصمیمی نخواهم گرفت که منجر به مرگ میلیون ها فرد بیگناه شود. و این را قبول ندارم که به تهدید کشتار جمعی یک راه مشروع برای انجام روابط بین المللی است.»/847/ب102/د

ارسال نظرات