۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۴۳۹۰۶۳
نماینده مرم کرمان در مجلس خبرگان رهبری:

ایجاد بستر فرهنگی از مهم ترین اهداف هنر انقلابی است

حجت الاسلام والمسلمین علیمرادی گفت: یکی از مهم ترین و اصلی ترین اهداف هنر انقلابی در کشور ما، ایجاد بسترهای فرهنگی با ظرفیت بالا است که هنرمندان و جهاد گران عرصه فرهنگ، بتوانند با ذهن باز، مأموریت انقلابی خود را در این تهاجم فرهنگی انجام دهند.
حجت الاسلام و المسلمین علیمرادی

حجت الاسلام والمسلمین امان الله علیمرادی نماینده مرم کرمان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبر گزاری رسا در کرمان، پیرامون هنر انقلابی، گفت: شاخص های انقلابی باید با محتوای اسلام ناب محمدی هماهنگ باشد.

 

وی افزود: یکی از مهم ترین و اصلی ترین اهداف هنر انقلابی در کشور ما، ایجاد بسترهای فرهنگی با ظرفیت بالا است که هنرمندان و جهادگران عرصه فرهنگ، بتوانند با ذهن باز، ماموریت انقلابی خود را در این تهاجم فرهنگی به کار بگیرند.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که تبلیغ باید با صورتی زیبا و هنری به مخاطب ارائه شود، افزود: هنرمند انقلابی وظیفه سنگینی به دوش دارد که بتواند با روحیه انقلابی خود کشور را به عزت برساند.

 

حجت الاسلام والمسلمین علیمرادی عنوان کرد: ریشه یابی کردن و به عمق رسیدن مطالب ناب که با ارزش های معنوی سازگار است در برابر دشمنان از وظایف هنرمند است؛ دشمنان می خواهند با سلاح تبلیغات با ما وارد جنگ شوند، این هنرمند انقلابی ما است که می تواند با سلاح هنر انقلابی خود دشمن را زمین گیر کند.

 

وی خاطر نشان کرد: اثر هنری  اید آنقدر زیبا و دارای محتوا باشد که بیننده مجذوب این اثر فاخر شود و مسیری جدیدی در زندگی اش با تکامل معنوی و انقلابی پیدا کند.

 

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری افزود: حضرت امام (ره) خودشان یک هنرمند بودند، کسی که مسیر انقلاب را آنچنان باز کرد تا جوانان مملکت را از شیطان دور کند و به قربانگاه عشق برساند؛ امام مخاطب خودش را مجذوب کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین علیمرادی اظهار داشت: پیام حضرت امام(ره) برای جوانان و مخاطبانش ایثار، فداکاری، جانبازی و شهادت در راه خدا بود.

 

وی عنوان کرد: شهید چمران نمونه ای موفق از یک هنرمند انقلابی است که حامل محتوایی از معارف دینی، ملکات و فضایل اخلاقی عظیمی بود؛ این شهید بزرگوار در کنار شخصیت بزرگ و نظام مند هنرمند انقلابی قابل تقدیری بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین علیمرادی هشدار داد: دشمن با استفاده از تمام امکانات تبلیغاتی می خواهد آثار مخرب و شیطانی اش را به جنگ با ما بفرستد پس اگر هنرمند انقلابی ما کوتاهی کند دشمن به هدف نهایی خود خواهد رسید.

 

وی تاکید کرد: هنرمند ما می تواند با کمک گرفتن از داستان های قرآنی و احادیث معصومین(ع) اثری انقلابی را به جامعه عرضه کند تا دشمن بداند که ما هم با کارهای قوی و ماندگار در مقابل او ایستاده ایم.

 

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری در پایان افزود: هنر باید در خدمت جامعه دور از فضای تخیل باشد و بهتر آن است هنرمند انقلابی با شناخت کامل از مکتب اسلام و انقلاب آثاری جاودانه و پر محتوا در قالب های مختلف هنری خلق تا به اسلام و انقلاب خدمت کند./302/972/ب1

ارسال نظرات