۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۴۳۹۰۶۵
کارشناس مسائل دینی:

دولت تمام تلاش خود را برای بازپس گیری اموال بیت المال انجام دهد

کارشناس مسائل دینی با اشاره به این که دولت تمام تلاش خود را برای بازپس گیری اموال بیت المال انجام دهد، گفت: دولت از یک طرف یارانه های مردم را می خواهد قطع کند و می گوید دولت پول ندارد و از طرفی دیگر حقوق های زیاد به مسؤولان خود می دهد.
دولت

حجت الاسلام سعید اعتماد کارشناس مسائل دینی در گفت گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، با توجه به روایات در مورد فاصله طبقاتی، گفت: تجارت کردن در دین اسلام ظوابط و قانون هایی را دارد که اگر غیراز این قانون ها باشد، حرام است.

 

وی افزود: اساس اسلام از بین بردن فاصله طبقاتی بوده و همه ی مردم بدانند که دین اسلام با فاصله ی طبقاتی مبارزه کرده و نمی گذارد که در جامعه فاصله بین ثروتمند و فقیر زیاد شود.

 

حجت الاسلام اعتماد با بیان این که مردم باید عدل الهی را بدانند و طبق عدل خدا زندگی کنند، اظهار داشت: افراط و تفریط سبب اختلاف طبقاتی در جامعه شده زیرا مردم به چیزی که دریافت می کنند، قانع نبوده و برای پول زیاد دست به هر کاری می زنند.

 

وی اظهار داشت: فاصله طبقاتی اگر در جامعه شکل بگیرد، به همراه خود مشکلات اجتماعی، سیاسی و اقتصادی را به دنبال دارد که در این صورت جامعه رو به نابودی می رود.

 

استاد حوزه علمیه سیرجان با بیان این که تمام مباحث فاصله طبقاتی در عرصه اقتصاد بوجود می آید، ابراز داشت: انسان ها باید مسیر زندگی خود را در دنیا بدانند و بفهمند که برای چه چیزی به این دنیا آمده اند تا وارد گناهانی بزرگ همچون فساد اداری نشوند.

 

وی با اشاره به این که مردم باید نباید تمام غم های خود را به خاطر اقتصاد خانوادگی قرار دهند، اظهار داشت: بعضی از مردم در زندگی خود فکر کرده اند که باید فقط برای پول جنگید تا پول زیادی را کسب کرد، که یکی از خطرناک ترین تفکر ها بوده که مردم زندگی را این طور دانسته اند.

 

کارشناس مسائل دینی با توجه به این که سرمایه گذاران باید عدالت را در جامه حفظ کنند، ابراز داشت: فرهنگ سازی برای کسب کردن درآمد حلال از وظایف مهم نخبگان کشور بوده که به مردم بگویند که چه طور انسان باید در این دنیا پول حلال کسب کند زیرا راه های درآمد حرام را تعداد زیادی از مردم نمی دانند.

 

وی یادآور شد: حقوق های نجومی یکی از مهم ترین سبب هایی بوده که فاصله طبقاتی در جامعه شکل گرفته و دولت باید با تمام تلاش خود را، برای رسیدگی به این پرونده انجام دهد تا اموال به بیت المال برگرداند.

 

حجت الاسلام اعتمادی بیان داشت: دولت از یک طرف یارانه های مردم را می خواهد قطع کند و می گوید دولت پول ندارد و از طرفی دیگر حقوق های زیاد به مسؤولان خود می دهد.

 

وی ابراز داشت: عدالت الهی در زمان ظهور امام عصر پدیدار می شود که به امید خدا تمام ظلم ها در جهان برداشته شود.

 

وی در پایان گفت: مسؤولان همت خود را برای بازپس گیری اموال بیت المال انجام داده تا مردم ذهنیت خوبی را نسبت به دولت داشته باشند./9707/302/ب3

ارسال نظرات