۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۴۳۹۰۶۶
مدیرکل اوقاف البرزخبر داد؛

حضور ۲۰۶ نفر در مرحله استانی مسابقات قرآن کریم در البرز

مدیرکل سازمان اوقاف و امور خیریه البرز از حضور ۲۰۶ نفر در مرحله استانی مسابقات قرآن کریم در این استان خبر داد.
قرآن

به گزارش خبرگزاری رسا در البرز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صالحی صبح امروز در نشست خبری در محل اداره‌کل اوقاف اظهار داشت: یکی از مهمترین وظایف سازمان اوقاف بحث مسابقات قرآنی است که از مرحله شهرستانی شروع می‌شود و به مرحله استانی و سپس کشوری رسیده و در نهایت برگزیدگان کشوری وارد مرحله مسابقات بین‌المللی می‌شوند که برای ما دارای اهمیت بسیار زیادی است.

وی با اشاره به اینکه سی‌ و نهمین دوره مسابقات قرآنی آغاز شده است، گفت: برگزیدگان کشوری در مسابقات بین‌المللی شرکت می‌کنند که مهمترین رویداد قرآنی کشور به‌شمار می‌رود که در حال حاضر مرحله شهرستانی آن  را با موفقیت به پایان رسانده‌ایم و حدود 712 هزار نفر در این مسابقات شرکت کرده‌اند.

مدیرکل سازمان اوقاف و امور خیریه استان البرز عنوان کرد: کیفیت مسابقات این دوره بسیار بالا بود و کسانی که شرکت کردند جزو برگزیدگان استانی هستند که از بین این افراد تعدادی وارد مرحله استانی می‌شوند.

وی افزود: در قسمت خواهران که در مردادماه برگزار می‌شود حدود 106 نفر شرکت می‌کنند و در قسمت برادران حدود 100 نفر در 11 رشته که اعم از رشته‌های حفظ 5 جزء، 10 جزء ،20 جزء و حفظ کل قرآن، قرائت و دیگر رشته‌ها است، شرکت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه اختتامیه این مسابقات در 20 مرداد ماه در سالن جلسات میلاد است، گفت: ما از داوران بین‌المللی برای این رقابت سنگین استفاده کرده‌ایم که این داوران اساتیدی در مسابقات بین المللی بوده‌اند چراکه کسب رتبه در اوقاف نوعی برند محسوب می‌شود.

صالحی با توجه به اینکه مسابقات قرآنی یکی از رویدادهای بسیار بزرگ کشور به شمار می‌رود، عنوان کرد: این 206 نفری که در این مسابقات شرکت کرده‌اند اساتید آینده به حساب می‌آیند که حرف اول را  زده و ما باید با حمایت از آنان سبب تشویق آن‌ها شویم تا بتوانند در مسابقات کشوری و بین‌المللی بدرخشند.

وی خاطرنشان کرد: به گفته مقام معظم رهبری حادثه منا نباید فراموش شود و ما نیز با توجه به شهدایی که در سال گذشته در این حادثه داشتیم این مسابقات را با یاد و خاطره این شهدا هرچه با شکوه‌تر برگزار خواهیم کرد./922/101/ب3

ارسال نظرات