۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۴۳۹۳۸۳
احمدی نژاد:

دولت های پر خرج و کم بهره خود عامل فقر هستند

رییس دولت های نهم و دهم تاکید کرد:مردم بهتر بلد هستند ثروت خود را خرج کنند، هر مقدار دایره دخالت دولت‌ها در امور مردم افزایش پیدا کند فقر و فساد و دست‌اندازی به بیت المال بیشتر می‌شود.
سخنرانی احمدی نژاد در مسجد مسعودیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمود احمدی نژاد رییس جمهور سابق طی سخنانی در مسجد جامع مسعودیه، با اشاه به اینکه هر انسانی جلوه‌ای از خداوند است اظهار داشت: انسان به همین دلیل دارای کرامت است و مورد لطف و عنایت خداوند متعال می‌باشد.

 

وی ادامه داد: همه‌ عالم برای انسان خلق شده است، در اصل پیامبران، علم، معرفت، کرامت، حکومت، قانون و... برای مردم خلق شده است، بنابراین همه چیز باید در مسیر خدمت مردم، برای مردم و در مسیر عزت مردم است، در واقع مردم خلیفه خدا روی زمین هستند و خداوند نیز زمین را برای انسان خلق کرده است.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که جایگاه مردم در نظام اجتماعی بسیار بالا است خاطرنشان کرد: کسی که با مردم همراهی نکند بی‌ارزش است، امام راحل در کنار این مردم و توسط مردم عمیق‌ترین تحول سیاسی، فرهنگی و انسانی یعنی انقلاب اسلامی را به پا کرد، امام راحل که بالاترین شخصیت بشریت بعد از تاریخ اسلام است همیشه به این نکته اشاره داشت که ما هر چه داریم از مردم است، ایشان تمام پیروزی‌ها و جایگاه‌ها ایران را از مردم می‌دانستند.

 

احمدی نژاد با اشاره به اینکه حق تعیین سرنوشت باید در اختیار خود انسان باشد تصریح کرد: خدا حق تعیین سرنوشت را در اختیار خود انسان قرار داده است و این امر یکی از دلایل کرامت انسان می‌باشد، مردم حق دارند شیوه حکومت و سیاست حکومت را تعیین کنند و این حق طبیعی مردم است که مدیران و حاکمان خود را انتخاب کنند.

 

وی افزود: همه حکومت‌ها باید در تصمیم‌گیری‌های خود باید تابع مردم باشند و در برنامه‌ریزی‌های خود دقت کنند زیرا در منافع و زندگی مردم تاثیر زیادی دارد، بدون رضایت مردم هر حکومتی فاقد مشروعیت است، در اصل حکومت باید خادم مردم باشد.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه امام راحل نیز خود را خادم مردم می‌دانست یادآور شد: امام راحل فرمودند رهبر ما آن کودک 13 سال است که خود را به زیر تانک می‌اندازد، همچنین که رهبر انقلاب نیز فرمودند ما نوکر مردم هستیم و حکومت خدمتگزار مردم است، بدین ترتیب هر وقت مردم به فهم عمومی می‌رسند اصیل است این دقیقا مصداق جمله امام راحل است که فرمودند" میزان رای ملت است".

 

احمدی نژاد با اشاره به اینکه امام راحل معتقد بودند که وقتی مردم به تصمیم، اعمال و اراده عمومی می‌رسند آن روز یوم الله است ابراز داشت: نظر مردم نه تنها اصیل و مهم است و باید حاکم شود بلکه ارزشمند نیز هست، وقتی یک حکومت واقعی برای ملت‌ها برپا شود می‌توان یک نوع حکومت واقعی و خوب را شاهد بود.

 

وی بیان کرد: همه‌ مردم از یک حقوق مساوی برخوردار هستند، همه کسانی که در سراسر دنیا به دنیا می‌آیند محترم، عزیز و دارای حقوق مساوی هستند، کسی که در آفریقا و آسیا در یک خانواده فقیر به دنیا می‌آید باید با کسانی که در اروپا و یک خانواده متمول به دنیا می‌آیند از حقوق یکسان برخوردار باشند زیرا ثروت دنیا عمومی است و همه انسان‌ها در منابع زمین سهیم هستند و هر نوع سو استفاده از زمین‌ها و منابع از سوی قشری خاص یک نوع فساد است و باعث فقر و ناتوانی قشری از مردم می‌شود.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه برخی از انسان‌ها منابع خدا را نشناخته‌اند و از آن نتوانسته‌اند استفاده کنند گفت: در این حالت انسان نباید به درگاه خداوند بگوید که خدا او را آفرید اما چیزی در اختیار او نگذاشته است و این یک حرف شیطانی است، اما از سوی دیگر برخی بر منابع خدا دست‌اندازی می‌کنند، مشکل جوامع انسانی دقیقا دست‌اندازی یک قشر خودخواه بر ثروت عمومی است که مردم را از حقوق طبیعی آنها محروم می‌کند.

 

احمدی نژاد با اشاره به اینکه عده‌ای در دنیا خود را برتر و صاحبان قدرت و حق وتو می‌دانند و در منابع دنیا دست‌اندازی می‌کنند تاکید کرد: این طرز فکر که برخی تصور دارند که از زمان تولد به عنوان یک بدهکار بدنیا آمده‌اند کاملا اشتباه است و گاهی تمرکزگرایی برخی از اقشار خاص بروی منابع و امکانات زمین این تصور را به وجود می‌آورد.

 

وی افزود: دسته دسته کردن مردم و محروم کردن آنها از حقوقشان درست نیست، چندین گروه در دنیا مردم را دسته‌بندی می‌کنند و از این فضا سو استفاده کرده تا حقوق ملت را غارت کنند، عده‌ای مردم را به دو دسته فرادست و فرودست تقسیم می‌کنند که در این تقسیم فرادست یعنی بالادستان که بر جامعه حکومت می‌کنند و حقوق غیر قابل شمارش را دریافت می‌کنند در حالی که فرودست‌ها را درجه دو نامیده و کمترین حقوق را قائل هستند.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه عده‌ای نیز مردم را به دو دسته نخبه و عموم تقسیم می‌کنند تصریح کرد: این گروه معتقدند که حکومت کردن حق نخبگان است و به راحتی حق عموم را ضایع می‌کنند و این حق را به نخبگان می‌دهند، در اصل نظامات حزبی مردم را از عوامل انتخابی حکومت حذف می‌کنند و برای این حق کشی‌ها استدلال‌ها و دلایل خود را می‌آورند.

 

احمدی نژاد با اشاره به اینکه عده‌ای در دنیا با حاکم کردن نظام سرمایه‌داری و اصالت دادن به آن به دونبال این هستند که بقیه را درجه دو قلمداد کنند تا حق با سرمایه‌داری باشد افزود: این تفکر فاصله طبقاتی و فقر را به جمع کثیری از جامعه فرستاده است، بعضی‌ها سعی دارند جوامع را به توسعه‌یافته، در حال توسعه و عقب افتاده تقسیم کنند و این امر برای اقلیت بخشیدن به ثروتمندان و گروه‌های خاص است، در مجموع تمام این تقسیم‌بندی‌ها شیطانی و برای غارت مردم دنیا می‌باشد و همین موضوع است که در جوامع بشری مشکل ایجاد کرده است.

 

وی گفت: نقش مردم در دخالت امور جوامع مهم است، اعمال اراده مردم در مدیریت کشورها یک اصل حقیقی است و اموری همچون اقتصاد را به صورت عمومی مردم  می‌توانند انجام دهند و تنها در حالی که مردم در جایی توانایی و قدرت انجام امور را نداشته باشند دولت باید وارد شود و بدون هیچگونه خیانت و بی اعتدالی آن را انجام دهد.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه امور سیاسی باید با فهم مردم انجام شود تاکید داشت: در سیاست همه مردم باید حضور داشته باشند نه یک گروه بر همه امور مسلط باشد، بسیاری از دولت‌ها اعتقادی به نظر مردم ندارند این دسته از دولت‌ها در زمان انتخابات حرف‌هایی می‌زنند و تعهدهایی می‌دهند که بعد از آن اجرایی نمی‌کنند، خداوند حساب‌کشی از حقوق عمومی خواهد کرد.

 

احمدی نژاد با اشاره به اینکه ثروت کشورها برای مردم است  اعم از بودجه، معدن، ادارات، ثروت و ... همگی برای عموم است بیان کرد: در این میان بعضی از افراد نمی‌توانند این موضوع را ببینند که مردم می‌توانند ثروت خود را خرج کنند، اگر این طور نیست چرا مردم  به هنگام انتخابات می‌توانند به شخصی رای دهند ولی نمی‌توانند خرج کنند.

 

وی ادامه داد: حکومت‌ها امروزه غیرمستقیم حرف‌های خودشان را نمی‌زنند ولی به مردم می‌فهمانند شما نمی‌توانید امور خود را اداره کنید اما اگر همه ثروت کشورها عادلانه بین مردم توزیع می‌شد مطمئنا کل جمعیت دنیا می‌توانستند اموال خود را مدیریت کنند و فقر ریش کن می‌شد.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مردم بهتر بلد هستند ثروت خود را خرج کنند تاکید کرد: هر مقدار دایره دخالت دولت‌ها در امور مردم افزایش پیدا کند فقر و فساد و دست‌اندازی به بیت المال بیشتر می‌شود، دولت‌ها باید مدیریت امور را به مردم بسپارند.

 

احمدی نژاد تاکید کرد: دولت های پر خرج و کم بهره،خود عامل و مسبب فقر هستند؛ مدیریت اقتصاد ، سیاست، ثروت و فرهنگ باید به دست مردم باشد و در این صورت به یقین کارها خیلی بهتر انجام می شود.

 

وی در پایان گفت: باید یقین داشت مردم می‌توانند مدیریت کنند و رشد کافی داشته باشند،کسانی که دائما مردم را از حقوق و ثروت محروم می‌کنند از بدترین افراد روزگار هستند./816/پ201/ج

ارسال نظرات