۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۴۳۹۴۲۲
امام جمعه آمل:

دل خوشی به برجام فایده ای برای کشور ندارد

امام جمعه آمل با اشاره به این که دل خوشی به برجام فایده ای برای کشور ندارد، گفت: اگر بخش کمی از توان خود برای برجام را صرف اقتصاد مقاومتی می کردیم دستاوردهای خوبی در این عرصه داشتیم.
امام جمعه آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام سید جلیل مرتضوی، امام جمعه آمل امروز در خطبه های نمازجمعه آمل با بیان این که تقوا، پرهیزکاری و دوری از گناه بهترین عمل در پیشگاه حضرت حق است، گفت: سعادت دنیوی و اخروی به واسطه تقوا برای انسان فراهم می شود و باید زمینه تحقق آن را در وجود خود فراهم کنیم.

 

وی اظهار داشت: تقوامحوری زمینه ساز سربلندی دنیا و آخرت انسان می شود که برکات و دستاوردهای ارزشمندی برای زندگی انسان دارد.

 

امام جمعه آمل با بیان این که ایمان واقعی انسان را در مسیری سوق می دهد تا جز خداوند متعال چیزی را نبیند، خاطرنشان کرد: امروز به اوصاف پرهیزکاری در زندگی روزه مره خود نیازمند هستیم تا به مراتب والایی برسیم.

 

حجت الاسلام مرتضوی ادامه داد: وقتی می بینیم برادر ایمانی دارد بد عمل می کند اگر به او تذکر دهیم امری خیرخواهانه است و نباید نان را به نرخ روز بخوریم.

 

وی  با اشاره به این که امر به معروف و نهی از منکر باید در جامعه اجرایی شود و همه عامل به آن باشیم، گفت: برآورده شدن حاجات و تلاش برای رفع مشکلات برادران دینی باید مورد توجه قرار گیرد.

 

حجت الاسلام مرتضوی با بیان این‌که باید مراقب اعمال خود باشیم و فکری برای سرای آخرت کنیم چون باید روزی از این دنیا برویم، بیان کرد: ضرورت دارد خداترسی را سرلوحه امور خود قرار دهیم، نماز و قرآن می خوانیم اما چشم به نامحرم داریم و دست به مال یتیم و بیت المال می بریم که باید کاری کنیم از اعمال نادرست دوری کرده و زمینه قبولی اعمال ما فراهم شود.

 

امام جمعه آمل با اشاره به روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای اظهار داشت: این ورزش درس اخلاق و پهلوانی است که باید با بهره گیری از آن نگاه ویژه به مردم و جوانان داشته باشیم.

 

وی افزود: سالروز شهادت امام صادق(ع) را داریم که از آحاد مردم و جوانان دعوت می کنیم در مراسم دسته روی و یادواره دو شهید غواص آمل که در آن روز برگزار می شود حضور فعالی داشته باشند.

 

حجت الاسلام مرتضوی با اشاره به سالروز اقامه نخستین نمازجمعه از سوی آیت الله طالقانی افزود: امام راحل فرمودند ائمه جمعه پدر ملت هستند که باید رفتاری پدرانه داشته باشند.

 

وی بیان داشت: سخنان امام و رهبری درباره نمازجمعه وظیفه ما را سنگین می کند و از همه ائمه جمعه سابق کمال قدردانی و سپاس را داریم.

 

امام جمعه آمل با اشاره به روز کارآفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای افزود: اگر این آموزش ها را عملیاتی کنیم بیکاری در کشور وجود نخواهد داشت و زمینه رفع آن فراهم می شود.

 

حجت الاسلام مرتضوی بیان داشت: رهبری معظم انقلاب در چند سال اخیر بحث اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند و ما باید توجه لازم را داشته باشیم که نیاز است شرایط لازم برای حضور مردم در عرصه اقتصادی صورت گیرد.

 

امام جمعه آمل با بیان این که تکیه به ظرفیت های مردمی زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی می شود، گفت: باید حواس همه ما جمع باشد و نگاه عمیقی به اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی داشته باشیم.

 

وی با اشاره به این که دل خوشی به برجام فایده ای برای کشور ندارد، افزود: اگر بخش کمی از توان خود برای برجام را صرف اقتصاد مقاومتی می کردیم دستاوردهای خوبی در این عرصه داشتیم./201/1314/ب1

ارسال نظرات