۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۴۳۹۴۲۶
آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به اتفاقات کشمیر:

برخوردهای خشونت آمیز به نفع هیچ دولتی نخواهد بود

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به اختلافات پیش آمده در کشمیر و رفتار خشونت آمیز پلیس با مردم، گفت: برخوردهای خشونت آمیز به نفع هیچ دولتی نخواهد بود، همانطور که در سوریه و لبنان هم این رفتارها به نفع کسی تمام نشد.
آیت الله دری نجف آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در خطبه های این هفته نماز جمعه این شهر با اشاره به اختلافات پیش آمده در کشمیر و رفتار خشونت آمیز پلیس با مردم، ابراز کرد: برخوردهای خشونت آمیز به نفع هیچ دولتی نخواهد بود، همانطور که در سوریه و لبنان هم این رفتارها به نفع کسی تمام نشد، اینک نیز در ترکیه برخوردهای خشونت آمیز ایجاد شده به مصلحت مردم مسلمان و دولت ترکیه نیست و انتظار می رود براساس قانون، ضابطه و با رعایت حقوق همه اقشار جامعه مقصران اصلی طبق قانون مجازات شوند.

 

وی افزود: باید وحدت ملی و مصالح ملی را تمامی کشورها از جمله کشور ما نیز رعایت کنند و همه کمک کنیم تا با رعایت اخلاق و آداب اسلامی عدالت برقرار و حقوق تمامی اقشار مردم حتی اقلیت ها و افراد غیر مسلمان نیز رعایت شود.

 

امام جمعه اراک با بیان اینکه اسلام به ما اجازه رفتارهای خشونت آمیز و غیر اسلامی و غیر انسانی را نمی دهد، اظهار داشت: اسلام با کینه توزی، انتقام جویی و رفتارهای خشونت بار مخالف است، چرا که دین اسلام بر اساس اخوت، عدالت و همزیستی مسالمت آمیز و حکیمانه بنا شده است.

 

آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: اگر کسی مرتکب جنایتی می شود باید طبق قانون در دادگاه عادلانه و از سوی قاضی عادل محاکمه شود نه در دادگاهی که قاضی آن عادل نیست؛ چرا که شرط قضاوت عدالت است و توصیه می کنیم که تمامی آداب و دستورات دین مبین اسلام را رعایت کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به اینکه همسایگان ما نباید ما را متهم کنند، گفت: این شما هستید که با رفتارهای خشونت بار و غیر انسانی خود آتش افروزی می کنید و مردم مظلوم بحرین را خفه می کنید پس شما نباید انتظار سکوت را از ما داشته باشید.

 

امام جمعه  اراک افزود: شما اول دست از جنایت هایتان بردارید و حقوق دینی، شرعی و اخلاقی مردم را راعایت کنید، چون مردم نمی خواهند جای شما را بگیرند آنها فقط انتظار دارند حاکمانشان با عدالت با آنها رفتار کنند و حقوقشان تضیع نشود.

 

آیت الله دری نجف آبادی تصریح کرد: اخیرا دادگاه بحرین برای محاکمه شیخ عیسی قاسم به جرم واهی تصمیماتی را اخذ کرده است در حالی که هدف آل سعود و آل خلیفه ضربه زدن به تشیع و اهل بیت (ع) است و کشوری را که هزاران سال در خدمت اهل بیت (ع) بوده و بیش از 70 درصد آن را شیعیان امیرالمومنین (ع) تشکیل می دهند اینکه به خاک و خون می کشند.

 

امام جمعه اراک ادامه داد: باید وزارت خارجه ما فعال تر وارد عمل شود و علمای جهان اسلام برای دفاع از مظلومان که وظیفه همه ما است بپا خیزند، چرا که دین اسلام دین دفاع از مظلوم است و امروز در دنیا مدعیان دروغین دموکراسی، شعار دموکراسی می دهند اما در میدان عمل از جنایتکاران دفاع می کنند و این تعجب برانگیز است.

 

آیت الله دری نجف آبادی تاکید کرد: از مدعیان دورغین حقوق بشر انتظار اقدامی قاطعانه برای جلوگیری از کشتار مسلمانان نمی رود چرا که آنها در آمریکا هنوز سیاهپوستان را می کشند پس چه انتظاری از آنها می توان در رابطه با کمک به مسلمانان داشت؟

 

اهل بیت (ع) بهترین الگوی انقلابی زیستن 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه بیان داشت: اهل بیت (ع) قرآن مجسم و چراغ راه ما هستند و اسلام اصیل و ناب محمدی (ص) را به ما نشان می دهند، آنها الگوهای معرفتی برای انقلابی بودن و انقلابی زیستن تلقی می شوند.

 

امام جمعه اراک ادامه داد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در رابطه با انقللابی بودن باید گفت انقلابی بودن یعنی جهاد همه جانبه فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اعتقادی  و غیره و در این باره ائمه اطهار (ع) همچون امام باقر (ع) و امام صادق (ع) که تقریبا 50 سال امامت و ولایت را در دست داشتند بهترین الگو هستند.

 

آیت الله دری نجف آبادی عنوان کرد: مسلمانی و ادعای ایمان داشتند فقط به زبانی گفتن نیست بلکه شخصی که مدعی ایمان داشتن است باید سه فضیلت را به فرمایش امام صادق (ع) داشته باشد تا بتواند به عنوان یک فرد باایمان مطرح شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی توضیح داد: حلم، بردباری و صبر و حلمی که بر جاهلان غلبه کند و بتواند با تعامل و رفتار نیکو و پسندیده آنها را آگاه سازد، یعنی فرد باید در تمامی رفتارها و معاشرت های اجتماعی خود دارای این صبر و حلم و تعامل نیکو باشد تا بتواند یکی از فاکتورهای ایمان داشتن را در خود بپروراند.

 

آیت الله دری نجف آبادی افزود: اخلاق آمیخته با مدارا یعنی فرد با رعایت حدود الهی و حقوق بیت المال، همچنین با رعایت وظایف شرعی بدون اینکه حق را باطل کند و حقوقی از کسی ضایع کند با مدارا با مردم رفتار کند و بتواند از گناهان پرهیز نماید نیز از دیگر ویژگی های فرد با ایمان و با فضیلت بشمار می رود.

 

امام جمعه کلانشهر اراک در پایان با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت امام صادق (ع) گفت: تمامی مردم باید همچون سال گذشته این روز را گرامی داشته و مراسم خوب و آبرومندی را برای امام صادق (ع) برپا کنند./201/842/ب1

ارسال نظرات