۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۴۳۹۴۳۷
امام جمعه شهرری:

کودتای ترکیه تلنگری به دولت اردوغان بود

امام جمعه شهرری با بیان اینکه کودتای ترکیه تلنگری به دولت اردوغان است، گفت: این کودتای نافرجام تلنگری به دولت اردوغان بود و نشان داد که ظلم سبب تزلزل پایه‌های حکومت می‌شود.
حجت الاسلام شاهچراغی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی شاهچراغی، امام جمعه شهرری، امروز در نماز عبادی سیاسی جمعه، با دعوت نمازگزاران به تقوای الهی، گفت: انسان هرگز به درجات و مراتب رفیع آخرت، نمی‌رسد مگر اینکه او خالاصانه به تقوای الهی مقید باشد.

 

وی با اشاره به فرازی از دعای مکارم اخلاق، عنوان کرد: امام سجاد(ع) در این دعا از خداوند درخواست می‌کند که خدایا هرگز اعمال خوب من در برابر چشمانم بزرگ جلوه نکند اما گناهان و خطاهایی که از من سر می‌زند در برابر دیدگانم عظیم و بزرگ جلوه کند.

 

وی افزود: در روایت توصیه شده انسان حسنات را فراموش کرده و هرگز گناهان را از یاد نبرد؛ اگر انسان عمل خیری انجام دهد و آن را بزرگ ببیند دچار عجب و خودپسندی می‌شود.

 

امام جمعه شهرری ادامه داد: شیطان گاهی عمل مستحبی را به گونه‌ای زینت می‌دهد تا انسان از انجام عمل واجب باز بماند و دچار حرام شود.

 

حجت الاسلام شاهچراغی با اشاره به پنجم مرداد ماه که روز نمازجمعه نامیده شده است، گفت: نمازجمعه از نعمت‌های انقلاب اسلامی است و امام راحل این سنت فراموش شده را احیا کرد.

 

وی با بیان اینکه نماز جمعه متعلق به شخص خاصی نیست، اظهار داشت: نماز جمعه متعلق به نظام اسلامی و به عنوان یک مانور در هفتگی تلقی می‌شود تا مردم با نظام بیعتی مجدد داشته باشند.

 

امام جمعه شهرری با اشاره به حوادث نگران کننده بحرین، تصریح کرد: امروز حوادث بحرین بسیار نگران کننده است به طوری که آیت الله عیسی قاسم رهبر والامقام این کشور از مردم جهان طلب استنصار کرده چرا که شیعه در معرض خطر است.

 

حجت الاسلام شاهچراغی این طلب استنصار را بسیار مهم قلمداد کرد و گفت: پیامبر(ص) فرمودند: اگر کسی فریاد بزند و از مسلمانان یاری بطلبد و کسی او را یاری نکند مسلمان نیست؛ امروز مراجع عظام، حوزه‌های علمیه و به خصوص وزارت خارجه باید کاری در برابر این استنصار انجام دهند.

 

وی افزود: دولت بحرین از بابت وحشی گری همانند عربستان است از این رو باید همه مسلمانان کمک کنند تا مشکلات موجود در بحرین مرتفع شود.

 

امام جمعه شهرری درباره کودتای نافرجام ترکیه، خاطرنشان کرد: کودتا همیشه با زور و ظلم رخ می‌دهد قانون نظام اسلامی همیشه از دولت‌های قانونی دفاع می‌کند و جمهوری اسلامی نیز از همان ابتدا این کودتا را محکوم کرد.

 

وی افزود: دفاع از دولت ترکیه به معنای دفاع از پرونده و عملکرد سیاه این دولت در پناه دادن و کمک کردن به داعش نیست.

 

حجت الاسلام شاهچراغی با بیان اینکه کودتای ترکیه تلنگری به دولت اردوغان است، عنوان کرد: این کودتای نافرجام تلنگری به دولت اردوغان بود و نشان داد که ظلم سبب تزلزل پایه‌های حکومت می‌شود./201/813/ب1

ارسال نظرات