۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۷
کد خبر: ۴۳۹۶۸۶
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی:

برخورد قانونی با عوامل خاطی روزنامه طرح‌نو در حال انجام است

محمدپور گفت: با وجود اعلام مدیرمسؤول نشریه طرح نو مبنی بر این‌که موضوع کاملا غیرعمدی و سهوی بوده است، اما اقدامات وپیگیری های لازم برای برخورد  قانونی  با عوامل خاطی در حال انجام است.
روزنامه طرح نو

محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به انتشار مطالب توهین‌آمیز در ستون «ایران ما» در شماره 868 روز چهارشنبه 30 تیر روزنامه طرح نو اظهار داشت: آنچه مسلم و قطعی به نظر می رسد این است که مطالب وهن‌آمیز این نشریه به هیچ‌ عنوان قابل توجیه نیست.


وی خاطرنشان کرد: با وجود اعلام مدیرمسئول نشریه مبنی بر این‌که موضوع کاملا غیرعمدی و سهوی بوده و داوطلبانه انتشار نشریه را متوقف می کند،  اما اقدامات قانونی لازم جهت برخورد با عوامل خاطی در حال انجام است و با جدیت پیگیر موضوع هستیم.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی با تأکید بر این‌که توهین به هر قوم، نژاد و زبانی ولو سهوی و غیرعمدی محکوم است، تصریح کرد: تاریخ آذربایجان سرشار از مجاهدت دلاورمردانی است که عزت، اقتدار و تعالی ایران اسلامی را رقم زده‌اند، چنانکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در کلام تاریخی خود فرمودند؛ «آذربایجان سر ایران است».


وی با اشاره به عذرخواهی مدیرمسؤول این روزنامه نسبت به انتشار مطالب توهین‌آمیز در هفته گذشته گفت: بار دیگر تأکید می شود که به دنبال برخورد قانونی لازم با نشریه و عوامل خاطی آن هستیم.


همچنین محمدرضا ربانی، مدیرمسؤول روزنامه طرح نو در گفت‌وگو با خبرنگار رسا در تبریز، با اشاره به مطلب منتشر شده این روزنامه در ستون داستان صفحه کودکان که منجر به سوء تفاهم‌هایی در فضای اجتماعی شده است، ابراز کرد: این مسأله بلافاصله مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت غیرعمد بودن اقدام نویسنده محرز شد.


وی خاطرنشان کرد: با این‌که نویسنده کار غیرعمدی انجام داده، ولی از آنجا که تشخیص درستی در انتخاب کلمات نداشته است، از فعالیت در این روزنامه کنار گذاشته شد، چراکه اعتقاد داریم؛ روزنامه‌نگاری که نتواند تشخیص درستی از مفاهیم لغات داشته باشد؛ همان بهتر که در کار دیگری فعالیت کند.


ربانی با اشاره به این‌که روزنامه بدون اعمال نظر مدیرمسؤول زیر چاپ رفته بود، افزود: قطعا اگر بنده اطلاعی از این محتوا داشتم، به هیچ عنوان راضی به انتشار این متن نبودم، بنده به عنوان یک ترک‌زبان تعصب خاصی به آذربایجان و ایران دارم و هیچ کس اجازه توهین به هیچ قومی را ندارد.


وی در پایان با تأکید بر این‌که عده‌ای همواره به دنبال سوء استفاده از فضای موجود در راستای منافع جناحی و گروهی خود هستند، گفت: امنیت و آرامشی که امروز ایران اسلامی دارد را با هیچ چیز دیگری عوض نمی کنیم؛ چراکه پای این نظام خون هزاران شهید ریخته شده است./302/935/ب1

ارسال نظرات