۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۴۴۰۶۵۰
نایب رییس شورای حوزه علمیه مازندران:

بی توجهی به مردم بزرگ ترین خیانت یک مسؤول به انقلاب است

 نایب رییس شورای حوزه علمیه مازندران، بی توجهی به امور مردم را بزرگترین خیانت یک مسؤول به انقلاب و نظام اسلامی دانست و گفت: این انقلاب متعلق به مردم است چون این مردم بودند که با حضور و همراهی خود با امام راحل زمینه برچیده شدن حکومت طاغوت را فراهم کنند.
امام جمعه فریدونکنار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام سید محمود جلالی، نایب رییس شورای حوزه علمیه مازندران امروز در جلسه شورای اداری فریدونکنار با بیان این که اسلام دین حق مداری، مسؤولیت پذیری و پاسخگویی است، گفت: آیات فراوانی به چشم می خورد و صراحت دارد هر انسانی مسؤول کاری است که انجام می دهد. 

 

حجت الاسلام جلالی افزود: پاسخگویی مسؤولان نسبت به مردم در همه سطوح سبب جلب اعتماد افکار عمومی است که همواره مدیران باید به این امر مهم توجه داشته و اقدامات لازم را در این راستا انجام دهند که ثمرات ارزنده ای در جامعه دارد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که رسیدگی، رفع و علاج کردن امور مردم و مشکلات  آنان واجب کفایی است، تصریح کرد: مسؤولیت ها اعتبار اجتماعی نیست بلکه فرصتی برای خدمت به مردم است.

 

وی با بیان این که اگر مسؤولیت را امانت و ودیعه ندانیم شیوه کار و نحوه ارائه خدمت ما فرق خواهد کرد، خاطرنشان کرد:  آن گاه است که خلوت و جلوت یکی نخواهد بود و زمان آمدن بازرس و مسؤول مافوق با آرام بودن شرایط و سفید بودن وضعیت متفاوت خواهد بود.

 

امام جمعه فریدونکنار افزود: انسان باید به این معنا برسد که خدمت در نظام اسلامی و ولایی از یک ارزش و قداست ویژه ای برخوردار بوده و جزو بزرگترین عبادات است و انبیاء و اوصیا با آن جایگاه و مقام والایی که داشتند برای خدمت به مردم مامور بودند.

 

وی با تأکید بر این که نگاه مسؤول به مردم نباید از بالا به پایین باشد، گفت: مسؤولان باید خود را خدمتگزار مردم بدانند نه این که بین خود و مردم دیواری بلند قرار دهند که مردم از دست یابی به آنها محروم بمانند.

 

نایب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که قرار دادن حائل و مانعی میان مسؤولان و مردم فرصت خدمتگزاری از یک مسؤول را از او خواهد گرفت، تصریح کرد: یک مدیر در جامعه اسلامی باید خود را وقف مردم کند و برای رسیدگی و رفع مشکلات مردم شبانه روز نداند.

 

حجت الاسلام جلالی بی توجهی به امور مردم را بزرگترین خیانت یک مسؤول به انقلاب و نظام اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: این انقلاب متعلق به مردم است چون این مردم بودند که با حضور و همراهی خود با امام راحل زمینه برچیده شدن حکومت طاغوت را فراهم کنند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که حکومت اسلامی بدون حضور مردم بی معنا است و نمی تواند به اهداف عالیه خود دست یابد، تصریح کرد: مشروعیت و مقبولیت نظام اسلامی به حضور در صحنه مردم است.

 

وی با اشاره به این که متأسفانه عده ای در این کشور خود را جدای از مردم می دانند، ادامه داد: مدیری که از مردم فاصله بگیرد متعلق به این نظام اسلامی نیست و باید از مسند ریاست برکنار شود.

 

امام جمعه فریدونکنار خطاب به مسؤولان گفت: امروز اگر مسؤولیت گرفتید به این نیت است که به مردم خدمت کنید که در آن صورت برنده میدان هستید و در غیر این صورت بازنده میدان خواهید بود.

 

حجت الاسلام جلالی با تاکید بر این که مدیریت بدون مدیر لایق به کمال نمی‌رسد، تصریح کرد: مدیران باید خدامحور، مردم‌گرا، عادل و خادم بوده و نظارت را در دستور کار خود قرار دهند.

 

وی با اشاره به اینکه مدیریت موجود در جامعه باید به اصول و زیربنای قرآن و بیانات ائمه اطهار (ع) اخذ شده باشد، ادامه داد: مدیر باید خدامحور و اهل تقوا باشد و به گونه‌ای عمل کند که دین تقویت شده و مردم هرگز نسبت به حکومت اسلامی بدبین نشوند

 

نایب رییس شورای حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که با تغییر دولت ها و مسؤولیت ها نباید رویکرد خدمت گزاری به مردم تغییر کند، گفت: خدمتگزاری بی منت و صادقانه رویکرد یک مدیر در جامعه اسلامی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

حجت الاسلام جلالی همچنین بر ضرورت رفع مشکلات اقتصادی مردم به ویژه معضل اشتغال از سوی مسؤولان تأکید کرد و افزود: امروز مهم ترین خواسته مردم به خصوص نسل جوان کشورمان از دولت فراهم کردن بستر تولید و اشتغال در کشور است.

 

وی بهترین راه مشکل بیکاری در کشور حمایت از تولید داخل با اجرای دقیق سیاست های اقتصاد مقاومتی دانست و خاطرنشان کرد: متأسفانه هنوز آن که شایسته بود موضوع اقتصاد مقاومتی از سوی مسؤولان مورد توجه قرار نگرفته است.

 

امام جمعه فریدونکنار با بیان این که راه واکسینه کردن کشور در برابر سیاست های ظالمانه اقتصادی غرب اجرای دقیق اقتصاد مقاومتی است، بیان داشت: مسؤولان باید در این خصوص به گونه ای اقدام کنند که مردم طعم اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی را در زندگی فردی و اجتماعی خود به وضوح ببینند.

 

نایب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه عملکرد و اظهارات برخی مسؤولان با اصل اقتصاد مقاومتی در تضاد است، گفت: همه بخش های کشور اعم از دولت و مردم باید با همدلی و همزبانی زمینه تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی را فراهم کنند.

 

وی با بیان این که عده ای برخی مسؤولان در سخنرانی های شعاری خود از اقتصاد مقاومتی می گویند، اما در عمل مدافع واردات به کشورمان هستند، تصریح کرد: واردات هر نوع محصولی می تواند سم مهلکی در برابر تولیدات داخلی کشورمان باشد.

 

حجت الاسلام جلالی بر ضرورت فرهنگ سازی دستگاه های متولی در خصوص استفاده از محصولات داخلی تأکید کرد و گفت: باید تلاش شود تا علاوه بر افزایش کیفیت محصولات داخلی زمینه استفاده مردم از این محصولات به منظور حمایت از صنعت داخلی و ایجاد اشتغال فراهم گردد.

 

وی در بشخ دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)، اقتدار و عظمت امروز شیعه را به برکت تلاش های آن امام همام دانست و خاطرنشان کرد: امروز شیعه در پرتور عنایت های این امام همام در دنیا از یک جایگاه ویژه ای برخوردار است.

 

نایب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که امام جعفر صادق (ع) یک انقلاب عظیم علمی و فرهنگی را در دوران خود به وجود آورد، گفت: تا قبل از ایشان شیعه را به شمشیر می شناختند، اما در زمان این امام بزرگ شیعه از یک جایگاه علمی و فرهنگی ویژه ای برخوردار شد./950/202/ب2

ارسال نظرات