۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۵
کد خبر: ۴۴۰۶۸۰
نماینده خبرگان رهبری:

خط فکری داعش تهدیدی برای جهان اسلام و بشریت است

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با تأکید بر این‌که تفکرات انحرافی و التقاطی داعش و دیگر گروهک‌های تکفیری هیچ سنخیتی با اسلام ناب ندارد، گفت: خط فکری داعش تهدیدی برای جهان اسلام و بشریت است.
محمدتقی پورمحمدی، امام جمعه مراغه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در جلسه ستاد پشتیبانی از مدافعان حرم شهرستان مراغه، اظهار داشت: گروه تکفیری و ترویستی داعش خطری فکری و اعتقادی برای اسلام در افکار عمومی جهانی است.


وی با بیان این‌که حمایت غرب از گروه‌های تروریستی با هدف ترسیم چرهره‌ای خشن از اسلام در سراسر جهان است، گفت: معرفی اسلامی همراه با خشونت و کشتار به جامعه جهانی، حذف نمادهای شیعه و معرفی داعش به عنوان فدایی اسلام مهم‌ترین اهداف تشکیل گروه هایی مانند داعش در کشورهای اسلامی است.


نماینده خبرگان رهبری با اشاره به این‌که توفیقات روزافزون رزمندگان اسلام در جبهه مقابله با داعش، خط بطلانی بر این تفکرات مذبوح بوده است، افزود: داعش برای دستیابی به اهداف خود در قالب حرکتی فکری و اعتقادی برنامه‌ریزی کرده است، جامعه هدف آنان مردمان ناآشنا با اسلام ناب محمدی(ص) است.


امام جمعه مراغه در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از مجاهدت مدافعان حرم اهل بیت در عراق و سوریه اظهار داشت: آنان که هنوز درک درستی از علت حضور ایران در جبهه‌های نبرد با داعش ندارند؛ قطعا فاقد فهم سیاسی و استراتژیک هستند که بایستی در افکار خود تجدید نظر کنند.


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی تصریح کرد: دفاع از آرمان های اسلامی در کشورهای منطقه از جمله سوریه و عراق، حرمین اهل بیت (ع) و آرمان های جمهوری اسلامی و ولایت فقیه در مرزهای خارج از محدوده کشور از مهم‌ترین اهداف ایران از ورود به جنگ سوریه است.


نماینده خبرگان رهبری ادامه داد: نیروهای جمهوری اسلامی ایران در سوریه به عنوان فرماندهان دفاع از حرمین شریفین عمل می کنند و مردم باید از دیدگاه های اخلاقی و شرعی همانند حمایت از رزمندگان اسلام در جنگ تحمیلی از مدافعان حرم پشتیبانی کنند تا علاوه بر دفاع از حرمین، جنگ به مرزرهای کشور کشیده نشود.


همچنین سرهنگ رضا سامی، فرمانده سپاه ناحیه مراغه در سخنانی با اشاره به این‌که تا کنون در قالب کمک های پایوران این نیرو، آموزش و پرورش و نیروهای مسلح حدود 380 میلیون ریال کمک مالی جمع‌آوری شده است، گفت: این کمک ها شامل 230 میلیون ریال کمک نقدی و 150 میلیون ریال کمک غیر نقدی است.


وی با بیان این‌که پس از تشکیل ستاد پشتیبانی مدافعان حرم مراغه حدود هشت میلیارد و 500 میلیون کمک مالی از سوی مردم مراغه صورت گرفته است، گفت: مردم این شهرستان در 40 روز از آغاز فعالیت این ستاد، 460 میلیون ریال به مدافعان حرم کمک نقدی کرده اند که با احتساب کمک های سپاه ناحیه مراغه، مجموع کمک ها به 810 میلیون ریال رسیده است.


گفتنی است، عموم مردم مؤمن و متدین استان آذربایجان شرقی می توانند کمک های نقدی خود را به شماره حساب 5555555 نزد بانک انصار شعبه واریز کرده و کمک های غیر نقدی خود را در 19 شاخه به ستادها و کمیته های مشخص شده، تحویل دهند./202/935/ب1

ارسال نظرات