۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۳
کد خبر: ۴۴۰۸۱۷

انتقاد شدید فضل الله از بیانیه پایانی نشست سران عرب

امام جمعه بیروت از بیانیه پایانی نشست سران عرب در موریتانی به شدت انتقاد کرد و سطح این نشست را بسیار کمتر از تصور ملت های عربی دانست.
سید علی فضل الله

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از العهد، حجت الاسلام سید علی فضل الله امام جمعه بیروت در خطبه های نماز جمعه این هفته مسجد امامین حسنین(ع) منطقه حاره حریک از عملکرد کشورهای عربی در نشست اتحادیه عرب در موریتانی به شدت انتقاد کرد و گفت: در حالی که جهان عرب در فتنه و جنگ و نزاغ غرق شده و وحدت و آینده آن در معرض خطر است، نشست با یک بیانیه پایانی بسیار سرد و تنها با دعوت به ارائه راه حل سیاسی در یمن و سوریه و ابراز امیدواری جهت پایان مشکلات ملت فلسطین به پایان رسید.

 

وی افزود: تنها حرارت این پیام متعلق به ایران بود که حاکمان عرب دخالت ایران را محکوم کردند؛ گویی که ایران به دخالت در مسائل داخلی کشورهای عربی می پردازد و سایر کشورهای جهان و منطقه هیچ دخالتی نمی کنند. 

 

فضل الله تصریح کرد: امیدوار بودیم که نشست سران عرب در حد آرزوهای ملت های عربی و واقعیت های جامعه باشد که متأسفانه نه در گذشته شاهد این مساله بودیم و نه هم اکنون. تنها اتفاق مثبت این نشست، برگزاری آن در کشور عربی موریتانی است. ملت موریتانی همواره به دفاع از مساله فلسطین پرداخته و در جنگ 33 روزه نیز در کنار ملت لبنان ایستاد؛ گرچه آنان نیز از مشکلات اقتصادی رنج برده و کشورهای عربی باید به حمایت از آنان بپردازند.

 

وی با اشاره به فراگیر شدن جنایت های تروریستی در جهان اظهار داشت: در هفته گذشته شاهد انفجارهای تروریستی در سوریه و عراق و همچنین ذبح کشیش فرانسوی بودیم. تروریست ها تنها یک ملت و مذهب را هدف قرار نمی دهند بلکه همگان را در تیررس قرار داده و هیچ تفاوتی میان شیعه و سنی و مسیحی و کرد و عرب قائل نیستند. 

 

این روحانی لبنانی بر لزوم توقف حمایت مادی و سیاسی از تروریسم تأکید کرد و ادامه داد: رخدادهای اخیر این کمک را به سوریه می کند که مذاکرات جدی برای پایان بحران این کشور آغاز شود چرا که برای همگان روشن شده است که بحران سوریه با راه حل سیاسی به پایان می رسد.

 

امام جمعه بیروت نسبت به فقدان ساده ترین نیازهای زندگی نظیر آب و برق و بهداشت در لبنان ابراز نگرانی کرد و خواستار انتخاب فوری رییس جمهور شد./980/ب902/د

مترجم: محمدرضا جاسم زاده

ارسال نظرات