۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۴۴۰۹۳۰
همزمان با سراسر کشور؛

پیکر مطهر ۳ شهید گمنام در استان مرکزی تشییع شد

مراسم تشییع پیکر مطهر سه شهید گمنام دوران دفاع مقدس امروز همزمان با سراسر کشور در استان مرکزی در جمع عزاداران امام صادق(ع) با حضور مسؤولان برگزار شد.
 شهدای گمنام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، شهادت مشعلي است كه خداوند در جان برگزيدگانش برمي‌افروزد، تا تاريكي از شانه‌هاي زندگي بگريزد، شهادت بيداري را معنا مي‌كند و بينايي را شفاف مي‌سازد.

 

در قرآن كريم، حدود ده آيه به صورت صريح درباره كساني كه در راه خدا كشته شده باشند، وجود دارد، از جمله مسايلي كه در اين آيات به آن اشاره شده است عبارت است از: زنده بودن شهيد، رزق شهيد، آمرزش گناهان شهيد، ضايع نشدن عمل شهيد، مسرت و خوشحالي شهيد، وارد شدن در رحمت الهي و رستگاري شهيد.

 

امروز در شهر اراک چشم مادر که به استخوان های بی جمجمه افتاد لبخند تلخی می زد و خانواده های شهدای والامقام با چشمانی پر از اشک به استقبال شهدای گمنام آمده بودند.

 

امروز در اراک مراسم تشییع پیکر مطهر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس با حضور آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و جمعی از مسؤولان استانی تشییع شد.

 

پیکرهای مطهر این شهدای والامقام پس از تشییع در اراک در مصلی بیت‌المقدس در جمع عزاداران امام صادق(ع) حضور یافته و عزاداران در جوار پیکرمطهر شهدای گمنام به عزاداری می‌پردازند.

 

مراسم وداع با پیکر این شهدای والامقام هم‌زمان با شب شهادت امام ششم شیعیان در چند نقطه شهرستان اراک و شهرهای تابعه برگزار شد.

 

این دو شهید گمنام 19 و 23 ساله در سال 67 در شلمچه و منطقه شرهانی درعملیات محرم و کربلای 5 به شهادت رسیدند.

 

همچنین ظهر امروز در شهر نراق از توابع استان مرکزی آیین معنوی بدرقه و تشییع این شهید گمنام با حضور پرشور طلاب و روحانیان قشرهای مختلف مردم ولایتمدار، خانواده های شهدا و ایثارگران و مسؤولان اجرایی شهرستان دلیجان از گلزار شهدا تا حوزه علمیه الغدیر شهر نراق برگزار شد.


در این آیین معنوی، مردم ولایتمدار و شهید پرور شهر نراق با نوحه خوانی، یاد و خاطره شهدای والامقام انقلاب اسلامی و هشت سال جنگ تحمیلی را گرامی داشتند و در سوگ شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) نیز اشک ماتم ریختند.


این شهید گمنام روز گذشته در هفتم مرداد مورد استقبال مردم و مسؤولان شهرستان دلیجان قرار گرفت و با حضور مردم به شهر نراق منتقل شد.


شایان ذکر است، هم‌زمان با شهادت امام جعفر صادق(ع) پیکرهای مطهر 3 شهید گمنام و دوران دفاع مقدس در 3 نقطه استان در شهرهای اراک و نراق تشییع شد.

 

گفتنی است، سه شهید گمنام از عملیات‌های محرم و کربلای ۵ در استان مرکزی تشییع و در آغوش خاک آرام گرفتند./202/842/ب1

ارسال نظرات