۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۴۴۰۹۴۵
امام جمعه دامغان:

رشد افکار و اندیشه‌ها در چارچوب دین ویژگی سیره عملی امام صادق است

امام جمعه دامغان با بیان اینکه رشد افکار و اندیشه‌ها در چارچوب دین ویژگی سیره عملی امام صادق(ع) است، گفت: امام ششم(ع) با درک صحیح از شرایط متفاوت زمان خود، رخداد‌های بی‌نظیری را در جبهه فرهنگی، مبارزاتی و علمی برای اسلام و تشیع رقم زدند.
امام جمعه دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان در مراسم باشکوه سوگواری سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) در زینبیه اعظم شهرستان دامغان که با حضور جمع کثیری از اقشار مختلف مردم ولایتمدار این شهرستان برگزار شد، ضمن تسلیت این ایام اظهار داشت: شاگرد پروری و پاسخ به شبهات و مقابله با انحراف در دین از مهمترین ابعاد سیره عملی امام صادق(ع) بود.

 

وی با اشاره به تأثیرات کم‌نظیر اقدامات و مجاهدت‌های هشتمین معصوم عالم در رشد و پویایی فرهنگ تشیع و فقه بالنده شیعی، خاطر‌نشان کرد: مکتبی که در آن تعقل نقش اساسی دارد، اندیشه‌ای قابل بقا است، از این‌رو امام صادق(ع) بخش اعظمی از مبارزات خود با انحراف در دین را از راه علم آموزی و نشر فرهنگ اهل بیت(ع) پیش برد.

 

امام جمعه دامغان با ذکر این مطلب که سنگر مبارزه امام صادق(ع) با حکام جور زمان خود منبر و مدرس بود، تصریح کرد: ایشان تنها در مدینه چهار هزار شاگرد داشتند که اغلب‌ آنها مفاخر علمی جهان اسلام شدند، اگر امروز شیعه پشتیبان و منابع مستدل دارد و علوم اسلامی ریشه بسیاری از دانش‌ها محسوب می‌شود به برکت اقدامات صادق آل محمد(ع) است.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسینیان وجود چند صد‌هزار شیعه در جهان را از برکات مکتب امام صادق(ع) عنوان و اضافه کرد: اگر امروز وهابیت و تکفیری‌ها با هدایت و راهبری آمریکا و اسرائیل و برخی نوچه‌های منطقه‌ای آنان به دنبال نابودی شیعیان هستند، حاصل ترس آنان از تأثیر‌گذاری، عزت طلبی و گسترش فرهنگ سعادت بخش تشیع است.

 

وی با بیان اینکه عصر ما نیز عصری عجیب با اندیشه‌های متفاوت است، ما برای برافراشته نگاه داشتن پرچم اسلام ناب محمدی تا امروز قریب به 300 هزار شهید داده‌ایم و اکنون باید در خاکریز‌های جنگ نرم با دشمن مبارزه کنیم، افزود: ما شیعیان پیرو مکتب امام صادق(ع) و منتظران مهدی آل محمدیم، همانا رییس مذهب جعفری امروز انتظاراتی از ما دارد که انتظار موعود، تقوا و پرهیزکاری، توجه به نماز و خوش اخلاقی از مهم ترین آنها است.

 

امام جمعه دامغان با یادآوری جایگاه نماز در معارف اهل بیت(ع)، و ذکر این مطلب که به فرموده امام ششم(ع) هرکس به نماز جمعه برود بدن او به آتش جهنم نخواهد سوخت، اظهار داشت: امام جعفرصادق(ع) در لحظات پایانی عمر بابرکتشان یادآور می‌شود، "کسی که نماز را سبک بشمارد شفاعت ما اهل بیت شامل حال او نمی‌شود" آن حضرت در بیان شریفی دیگر قیاس نماز اول وقت و آخر وقت را همچون عظمت آخرت نسبت به دنیا برمی‌شمارد تا جایگاه نماز را در سعادت اهل معرفت به روشنی نشان دهد.

 

گفتنی است مداحی و ذکر مصیبت ذاکران اهل بیت(ع) محمد کریمی، روح الله بهمنی و ابراهیم رحیمی از دیگر بخش‌های آیین سوگواری سالروز شهادت رییس مذهب جعفری صادق آل محمد(ع) بود که به همت هیئت جان نثاران حضرت زینب(س) در آستان مقدس امامزاده قاسم(ع) و زینبیه اعظم دامغان برگزار شد./202/977/ب1

ارسال نظرات