۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۴۴۱۳۲۰
امام جمعه فردیس:

80 طلبه در حوزه علمیه اباصالح المهدی فردیس تحصیل می‌کنند

امام جمعه شهرستان فردیس گفت: در حال حاضر بیش از 80 طلبه در حوزه علمیه اباصالح‌ المهدی(عج) این شهرستان تحصیل می‌کنند.
طلاب

به گزارش خبرگزاری رسا در البرز، حجت‌الاسلام علی‌اکبر ایمانی اظهار داشت: مردم ولایی و مومن این شهرستان در طول سال‌های متمادی در راه دفاع از اصول دین و ولایت قدم برداشته‌اند.

وی تصریح کرد: این مردم همواره احترامی ویژه برای طلاب و علمای دینی قائل هستند و یکی از درخواست‌های آنها در گذشته احداث و راه‌اندازی حوزه علمیه در شهرستان فردیس بود.

امام جمعه شهرستان فردیس با اشاره به فعالیت حوزه علمیه اباصالح‌المهدی (عج) افزود: از زمان تاسیس این حوزه، استقبال خوبی از سوی نسل جوان برای تحصیل علوم دینی شاهد بوده‌ایم و هم‌اکنون بیش از 80 طلبه در سه سطح در این حوزه مشغول به تحصیل هستند.

حجت‌الاسلام ایمانی با تاکید بر ضرورت احداث ساختمان مناسب برای تدریس علومی دینی در شهرستان فردیس گفت: طرح احداث ساختمان مناسب برای حوزه علمیه فردیس از سال گذشته و در زمینی که همجوار با زمین در نظر گرفته شده برای ساخت مصلای این شهرستان است، آغاز شده و هم‌اکنون پیشرفت فیزیکی خوبی داشته است.

وی بیان داشت: ساختمان حوزه علمیه فردیس در شش طبقه احداث می‌شود و بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده و با مشارکت مردمی در تامین بخشی از بودجه این طرح، امیدواریم که سال 96 به بهره‌برداری کامل برسد.

امام جمعه شهرستان فردیس در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه طرح احداث مصلی بزرگ این شهرستان در چه مرحله‌ای قرار دارد، گفت: مردم مومن و انقلابی فردیس انتظار دارند که مصلای بزرگ نماز جمعه این شهرستان در کمترین زمان احداث و به بهره‌برداری برسد.

حجت‌الاسلام ایمانی اظهار داشت: برای این منظور زمینی به مساحت حدود دو هکتار پیش‌بینی و از سال گذشته عملیات ساخت آن آغاز شده است.

وی تصریح کرد: بر اساس نقشه‌های پیش‌بینی شده، مصلای بزرگ نماز جمعه حدود یک هکتار خواهد بود و شبستان آن بیش از چهار هزار مترمربع مساحت دارد.

امام جمعه شهرستان فردیس در پایان گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده و قولی که دست‌اندرکاران اجرای پروژه فوق داده‌اند، مصلای بزرگ نماز جمعه شهرستان فردیس در سال 97 افتتاح خواهد شد./922/101/ب3

ارسال نظرات