۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۴۴۱۴۶۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان مطرح کرد؛

ضرورت ایجاد انگیزه و تقویت روحیه مبلغان برای حضور در مناطق تبلیغی

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به نقش مؤثر روحانیت در مسائل فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی در جامعه، گفت: باید با ایجاد انگیزه و تقویت روحیه تبلیغ بین روحانیت، حضور این قشر را در مناطق تبلیغی پر رنگ ساخت.
روحانیت

حجت الاسلام سعید مهدوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: حوزه های علمیه در بحث تهذیب و تحصیل به خوبی عمل کرده اند.

 

وی با بیان این که یکی از دغدغه های مهم حوزه های علمیه باید بحث تبلیغ باشد، افزود: دولت و نظام نیز باید بسترهای تبلیغی را فراهم کند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان در ادامه با اشاره به این که بخشی از بستر حضور روحانیت در مناطق تبلیغی مردم هستند، بیان داشت: مردم ظرفیت خوبی برای حضور مبلغان در مناطق تبلیغی هستند و تاکنون به خوبی ایفای نقش کردند.

 

انگیزه تبلیغ بین مبلغان ایجاد شود  

حجت الاسلام مهدوی با اشاره به بی رغبتی روحانیت و مبلغان در عرصه تبلیغ و این که در قم همچنان مشغول تحصیل هستند، خاطرنشان کرد: حضور و فعالیت تبلیغی مبلغان نیاز جامعه است و باید انگیزه تبلیغ بین مبلغان تقویت شود.

 

وی فعالیت تبلیغی را رسالت مهم روحانیت خواند و گفت: انجام این رسالت خطیر نیازمند فراهم کردن بستر تبلیغ و و ایجاد انگیزه و تقویت روحیه تبلیغی روحانیت و مبلغان است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با بیان این که امروزه بسیاری از علما با انجام فعالیت های پژوهشی تحقیقاتی می خواهند اسلام را حفظ کنند، اظهار داشت: بخشی از فعالیت های تبلیغی تحقیق و پژوهش است.

 

وی در ادامه تصریح کرد: انجام کارهای پژوهشی کافی نیست بلکه باید نتیجه این تحقیقات و پژوهش به دست مردم برسد.

 

حجت الاسلام مهدوی با یادآوری این که زمان گذشته و در ایام ماه مبارک رمضان و محرم حوزه های علمیه تعطیل بوده و طلاب و روحانیت مشغول تبلیغ بوده اند، بیان داشت: انتظار می رود در ایام مذهبی و مناسبت هایی همچون ماه رمضان، محرم و دهه کرامت حضور و فعالیت مبلغان در مناطق تبلیغی بیشتر شود.

 

وی با اشاره به پیامدهای خالی ماندن مساجد و مناطق تبلیغی از حضور روحانیت، خاطرنشان کرد: مسائل دینی و اعتقادی مردم دچار آسیب می شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به وجود شبهات و تلاش دشمن در جبهه جنگ نرم و وجود آسیب های اجتماعی، گفت: تبلیغ چهره به چهره لازمه مقابله با هجمه های فرهنگی است.

 

وی حضور و فعالیت روحانیت و مبلغان را در مراکز علمی  مدارس و دانشگاه ها، مساجد و مناطق تبلیغی شهری و روستایی ضروری دانست و افزود: این حضور در کاهش آسیب های اجتماعی نقش بسزایی دارد.

 

حجت الاسلام مهدوی با اشاره به استقبال مردم از حضور روحانیت و نقش مؤثر این قشر بین مردم، خاطرنشان کرد: حضور روحانیت بین مردم در کاهش آسیب های اجتماعی، اعتیاد، طلاق و دیگر مسائل و مشکلات جامعه بسیار مؤثر است.

 

وی تصریح کرد: حضور روحانیت نقش بسزایی در مسائل فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی دارد.

 

شایان ذکر است، استان لرستان دارای بیش از یک هزار و 300 مسجد است و فقط یک چهارم این مساجد از حضور روحانیت و امام جماعت بهره مند و مابقی مساجد خالی از حضور روحانیت هستند.

 

گفتنی است، بیش از 300 خانه عالم در مناطق تبلیغی لرستان برای استقرار مبلغان در مناطق تبلیغی فراهم شده است و حدود نیمی از این خانه های عالم در طول سال خالی و فقط در ایام تبلیغی همچون ماه مبارک رمضان و ایام محرم مبلغان در این خانه های عالم مستقر می شوند./9459/302/ب2

ارسال نظرات