۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۴۴۱۴۸۲

متن کامل لایحه برنامه ششم

متن کامل اصلاحیه لایحه برنامه ششم را که از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی ارائه شده منتشر شد.
برنامه ششم توسعه

به گزارش سرویس پیشخوان  خبرگزاری رسا به نقل از تسنیم، غلامرضا کاتب عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفته بود  که کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه هفته آینده در مجلس تشکیل می‌شود.

 

در لایحه برنامه ششم توسعه که تقدیم مجلس شده است، رشد اقتصادی متوسط سالیانه 8 درصد و ضریب جینی 0.34 در سال پایانی برنامه مورد تأکید قرار گرفته است، همچنین متوسط رشد سالانه اشتغال تا پایان برنامه ششم توسعه 3.9 درصد پیش‌بینی‌ شده است.

 

دولت یازدهم لایحه برنامه ششم توسعه را سال گذشته تقدیم مجلس کرده بود که در این راستا کمیسیون تلفیق آن به‌ریاست الیاس نادران تشکیل شد و مصوباتی نیز داشت اما به‌دلیل تقارن با انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، برخی مصوبات نیمه‌کاره رها شد و دولت دوباره امروز لایحه برنامه ششم توسعه را برای بررسی به مجلس تقدیم کرده است.

 

برنامه‌های توسعه کشور، سند راهبردی اقتصادی، اجتماعی، آموزشی و فرهنگی است که سیاستهای کلان را در بازه زمانی پنج‌ساله برای دولتها مشخص می‌کند و دولتها و مجالس نیز موظف به تهیه و تدوین قوانین سالانه براساس این برنامه‌ها هستند، به‌عبارتی می‌‌توان گفت که برنامه‌های پنج‌ساله توسعه اهداف و استراتژیهای کلان کشور را مشخص می‌کنند./836/د102/ل

ارسال نظرات