۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۴۴۱۴۸۹
امام جمعه میامی:

کاروان زیر سایه خورشید مروج نشاط معنوی و فرهنگ اهل بیت در جامعه است

امام جمعه میامی فرهنگ دینی را گوهری ناب و هدیه وجود ائمه اطهار(ع) به مردم عنوان کرد و گفت: کاروان زیر سایه خورشید، نشاط معنوی و فرهنگ اهل بیت(ع) را در جامعه ترویج می کند.
امام جمعه میامی

به گزارش خبرگزاری رسا در شاهرود، حجت الاسلام قربان علی صفایی پور صبح سه شنبه در جلسه هماهنگی برنامه های کاروان زیرسایه خورشید در میامی، به میزبانی دفتر خود اظهار داشت: این کاروان با انتشار عطر بارگاه امام هشتم(ع) به ترویج فرهنگ اهل بیت (ع) و فرهنگ زیارت کمک شایانی می کند و این امر زمانی بارور خواهد شد که همه آحاد جامعه و به ویژه مسؤولان برای محرومیت زدایی پیشقدم باشند.

 

همچنین تصریح کرد: فرهنگ دین اسلام که امروز چون گوهری به دست ما رسیده است به برکت وجود ائمه اطهار (ع) است که باید پیام ایشان که همان حمایت از محرومان جامعه به شمار می رود را به گوش جهانیان برسانیم و با جهانی شدن دین مبین اسلام در اقصی نقاط دنیا از مسلمانان حمایت کنیم.

 

وی افزود: همه باید برای استقبال پرشور از خادمان رضوی ساعی باشیم چرا که این همسویی و هم افزایی گامی بسیار مهم در اشاعه فرهنگ دینی و فرهنگ زیارت و ترویج مفاهیم ارزشمند دینی ایفا می کند و برای تحقق این امر فضای فرهنگ دینی جامعه باید تقویت شود که نیازمند تلاش همه افراد هستیم چراکه هر فردی که در راه خدمت به خدای متعال گام بردارد مورد عنایت امام رضا(ع) واقع می شود.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی میامی نیز در این نشست با اشاره به برگزاری جشن زیر سایه خورشید برای نهمین سال متوالی در این شهرستان در تاریخ ۱۹ مردادماه جاری، گفت: با این مراسم به دنبال انتقال معرفت دینی در جامعه هستیم که در آستانه میلاد امام رضا(ع) اجرا می شود.

 

حجت الاسلام مجید بخشی با اشاره به مسؤولیت آستان قدس رضوی دراین باره، بیان داشت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از مردم محروم، آستان قدس نیز برای افرادی که در مناطق محروم زندگی کرده و آرزوی دیدار بارگاه امام هشتم(ع) را دارند برنامه ای تدارک دیده که طی آن این افراد شناسایی و به مشهد اعزام می شوند.

 

وی افزود: خادمان آستان قدس رضوی در شهرستان میامی و کالپوش حضور خواهند یافت که این امر می تواند ظرفیت ویژه ای را برای هموطنان ما فراهم کند تا بدین طریق بتوانیم آرزوی آنها را محقق کنیم.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی میامی با اشاره به اینکه برنامه های متنوعی برای جشن زیر سایه خورشید تدارک دیده ایم، افزود: استقبال مردمی، عیادت خادمان از بیماران، حضور در گلزار شهدا، دیدار با محرومان، اهتزاز پرچم رضوی در برابر دیدگان مشتاقان و ... از جمله این برنامه ها است.

 

بخشی در ادامه تصریح کرد: امروز حمایت از محرومان جامعه نیازمند آن است که نه تنها آستان قدس رضوی و یا بنیاد مستضعفان بلکه همه دستگاه های اجرایی در این امر پیشگام باشند تا بتوانیم دامان فقر و محرومیت را از جامعه بزداییم و برنامه های دهه کرامت را به بهترین نحو ممکن برگزار کنیم./101/977/ب1

ارسال نظرات