۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۴۴۱۵۰۴
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی خبر داد؛

برگزاری یازدهمین دوره جشنواره شعر رضوی آذری در آذربایجان غربی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: یازدهمین دوره جشنواره شعر رضوی به زبان آذری 16 مردادماه در ارومیه برگزار می شود.
حجت الاسلام کریمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام محمدباقر کریمی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری یازدهمین جشنواره شعر رضوی به زبان آذری خبر داد و اظهار داشت: هشت دوره از این جشنواره در دوره ریاست بنده اتفاق افتاده و برخی از جشنواره ها به شکلی قوی و برخی ضعیف برگزار شده اند.

 

وی با بیان اینکه جشنواره شعر رضوی به زبان آذری سال گذشته به عنوان یکی از هشت جشنواره برتر در سطح ملی معرفی شد، افزود: امسال نیز همزمان با دهه کرامت و در 16 مرداد امسال با دعوت از شعرای داخلی و خارجی از چند کشور ترکیه، عراق، نخجوان، آذربایجان و آلمان در ارومیه و در دو بخش صبح و عصر برگزار می شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی از مجزا بودن بخش داوری اشعار خارجی و داخلی به علت عدم تناسب در سبک شعری خبر داد و گفت: 20 اثر خارجی که از کشورهای مختلف ارسال شده اند به دلیل تفاوت در نوع گویش و کیفیت شعری باید به شکل مجزا مورد داوری قرار گیرند تا عدم دادن امتیاز از سوی داوران در مقایسه با اشعار داخلی موجب دلسردی این عزیزان نشود.

 

وی به ایجاد تنوع در نوع رقابت های کلاسیک و سبک های جدید شعری و شرکت دادن اشعار مداحان اهل بیت در این دوره از جشنواره شعری رضوی آذری اشاره و اضافه کرد: شعرهایی که به جشنواره ارسال می شوند تنها به شعرای اهل تشیع تعلق ندارند بلکه برخی از شاعران اهل سنت از کشورهای همسایه به ویژه عراق به دلیل ارادات به اهل بیت(ع) در این جشنواره شرکت می کنند.

 

حجت الاسلام کریمی از برگزاری کنگره شعر عقیلة العرب حضرت زینب(س) همزمان با جشنواره شعر رضوی آذری خبر داد و افزود: این کنگره شعری امسال به شکل گسترده ای برگزار و مراسم شعرخوانی با حضور شعرای شرکت داده شده در جشنواره شعر رضوی آذری در محضر نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی اجرا می شود.

 

وی به ارسال آثار شعری به دبیرخانه جشنواره از استان های فارس، اردبیل، آذربایجان شرقی، زنجان و البرز اشاره و خاطرنشان کرد: آثار ارسالی به جشنواره در دوره های گذشته به دو جلد کتاب تبدیل شده و اشعار امسال به همراه اشعار ارسالی به جشنواره سال گذشته به جلد سوم از این کتب تبدیل می شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی برگزاری جشنواره در سایه سار خورشید را یکی دیگر از برنامه های لازم الاجرا در دهه کرامت عنوان و اضافه کرد: به نمایش گذاشتن عکس ضامن آهو از سوی سازمان محیط زیست استان و اجرای کارهایی در زمینه کودکان از سوی کانون پرورش فکری کودکان ارومیه از دیگر اقدامات است که در جشنواره شعر رضوی آذری به نمایش گذاشته می شود.

 

وی از برپایی نمایشگاه عکس خبری به طور همزمان با روز خبرنگار خبر داد و گفت: در این نمایشگاه 55 اثر منتخب از اصحاب رسانه و عکاسان این عرصه به نمایش گذاشته می شود.

 

حجت الاسلام کریمی از برگزاری مراسم تجلیل از خبرنگاران در روز خبرنگار خبر داد و گفت: این مراسم به میزبانی خانه مطبوعات و با دعوت از 264 خبرنگار استان آذربایجان غربی برگزار شده و از خبرنگاران و عکاسان منتخب نمایشگاه عکس خبری در این مراسم تجلیل ویژه می شود.

 

وی برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب در فرهنگسرای قرآن و عترت را یکی دیگر از برنامه های دهه کرامت عنوان کرد و بیان داشت: از 14 تا 17 مرداد ماه امسال این نمایشگاه با هدف ترویج فرهنگ حجاب و عفاف و گسترش امر به معروف و نهی از منکر دایر است و از ساعت 10 صبح سالروز میلاد حضرت معصومه(س) افتتاح می شود.

 

گفتنی است، نمایشگاه عفاف و حجاب با مدیریت دارالقرآن خانه کارگر ارومیه با ایجاد 15 غرفه و با رویکرد مقابله با اسراف و استفاده بهینه از حداقل امکانات برگزار می شود./936/203/ب2

ارسال نظرات