۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۲
کد خبر: ۴۴۱۵۵۹
مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات مازندران:

حفظ و حراست از آرمانهای نظام رسالت ذاتی نهادهای انقلابی است

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران، بی‌اثر کردن توطئه‌های دشمنان با بصیرت‌افزایی و حضور مردم را از دیگر وظایف مهم شورا عنوان کرد و گفت: زنده نگه‌داشتن و نکوداشت مناسبتهای انقلاب اسلامی به منظور تجدید میثاق با آرمانهای انقلاب از اهداف شورا است.
امام جمعه موقت ساری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام یوسف یوسف‌پور، مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران امروز در نشست مسؤولان این شورا با استاندار با اشاره به این که این شورا در سال 59 به فرمان امام راحل تشکیل شد و به تصویب مجلس رسید، گفت: در حال حاضر 19 نهاد و ارگان عضو شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هستند.

 

وی با بیان این که یکی از مهم ترین زمینه های عملکرد شورای هماهنگی ایجاد بستر برای حضور مردم در تلطیف فضای سیاسی کشور در عرصه ها و صحنه های مهم کشور بوده است، افزود: هماهنگی بین مردمی در تهدیدات داخلی و خارجی علیه کشور وظیفه ذاتی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است.

 

حجت الاسلام یوسف پور ایجاد هماهنگی بین نهادها، مطالعه اجرای شیوه های مختلف مراسم ملی و ایجاد زمینه برای دریافت نظرات مردم را از دیگر وظایف شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برشمرد و گفت: اعلام مواضع در مناسبتهای اجتماعی و سیاسی کشور و ارتباط مستمر با رسانه ها به صورت ویژه در این شورا دنبال می شود.

 

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران، حفظ ارزشهای انقلاب اسلامی، برگزاری نکوداشتها، حفظ و تکریم ارزشها و تجدید میثاق با آرمانها را از اقدامات این شورا برشمرد و افزود: این شورا افکار عمومی جامعه و مردم را در راستای نظام و منویات رهبری در صحنه نگه می‌دارد.

 

حجت الاسلام یوسف پور تعمیق باورها، ارزشها و ترویج فرهنگ انقلابی و افزایش انگیزه مشارکت مردم در برگزاری مراسم انقلاب را از اهداف این شورا برشمرد و گفت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در پاسداشت ارزش‌های انقلاب هیچ گاه کوتاهی نکرده و مهم‌ترین وظیفه این شورا رصد توطئه‌های استکبار جهانی و عوامل داخلی آن است.

 

وی بی‌اثر کردن توطئه‌ها با بصیرت‌افزایی و حضور مردم را از دیگر وظایف مهم شورا ذکر کرد و یادآور شد: زنده نگه‌داشتن و نکوداشت مناسبتهای انقلاب اسلامی به منظور تجدید میثاق با آرمانهای انقلاب از اهداف شورا است.

 

وی با بیان این که شورای هماهنگی همواره هدف اشاعه فرهنگ دینی و انقلابی و تثبیت و تعمیق آن در بین اقشار مختلف جامعه به‌ویژه نسل جوان از طریق برگزاری مراسم را در دستور کار خود دارد، گفت: امروز باید از همه ظرفیت های موجود در جهت صدور گفتمان انقلاب اسلامی به جهان بهره گیریم.

 

حجت الاسلام یوسف پور با اشاره به حضور پرشور مردم در همه صحنه‌های انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: مردم به نظام، رهبری و خدمتگزاران صادق علاقه‌مند هستند و این مسأله را با حضور با بصیرت خود در عرصه های مختلف به اثبات رساندند.

 

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران، صیانت و حفاظت از اندیشه‌های معمار کبیر انقلاب از عراق تا سوریه و دفاع از حریم ولایت را نشانه وفاداری مردم به انقلاب و نظام عنوان کرد و گفت: ملت ولایت مدار ایران تا آخرین لحظه پای عهد خود با انقلاب، امام و رهبری خواهند ماند.

 

ربيع فلاح جلودار، استاندار مازندران نیز در این نشست گفت: وحدت علما، روحانيان، ائمه جمعه و جماعات و انسجام در استان بي نظير است كه اين سرمايه ارزشمندي براي استان و فرصتي گرانقدر براي خدمت است.

 

وی با اشاره به اين كه شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي، جايگاه ارزشمندي دارد و برنامه هاي ترويج آرمان هاي نظام، امام راحل و رهبري از سوي اين شورا سياست گذاري مي شود، افزود: همه موظف به ارزيابي مستمر از اقدامات خود هستيم تا بدانيم به چه اندازه در مسير منويات رهبري معظم انقلاب حركت كرده ايم.

 

استاندار مازندران، شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي را از جمله مهم ترين نهادهاي موثر انقلاب برشمرد و ابراز كرد: مأموريتي مهم تر از تبليغ درست جهت گيري هاي نظام وجود ندارد.

 

فلاح با بيان اين كه ما به تقويت اين شورا اعتقاد داريم، بر همكاري و تعامل اعضاي اين شورا در شهرستان ها با فرمانداران و بخشداران تاكيد كرد و ياد آور شد: اين شورا بايد براي كار خود برنامه كوتاه مدت و دراز مدت داشته باشد و مسايل را با شفافيت در جهت توسعه استان مطرح كند.

 

وي با اشاره به اين كه بايدكه براي حفظ سرمايه هاي اجتماعي جامعه تلاش بيشتري عنوان داشت: شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي، مجموعه اي مردمي است و بايد از ظرفيت مردم در راستاي حفظ سرمايه اجتماعي و انجام بهينه ماموريت هاي خود بهره گيري بيشتري نمايد.

 

نماينده عالي دولت در مازندران، با اشاره به اين كه رسالت همه آحاد جامعه به خصوص مديران، دميدن روح اميد در كالبد جامعه است و شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي براي اميد بخشي جامعه تلاش كند، تصريح كرد: امروز بايد مثل دوران دفاع مقدس در سنگر انجام وظيفه باشيم.

 

وي با بيان اين كه به برخي حوزه هاي بسيار مهم چون آسيبهاي اجتماعي، سبك زندگي اسلامي و تحكيم نهاد خانواده كه موضوعي فرهنگي و تعيين كننده براي اعتلاي جامعه است كمتر پرداخته شده است، تصريح كرد: از جمله پديده هايي كه مستقما با موضوعات فرهنگي و اجتماعي مرتبط است، رفت و آمد ميليونها مسافر به مازندران است كه شوراي فرهنگ عمومي و شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي استان مي توانند در اين زمينه ها نقش موثري ايفا کنند.

 

تحقق اقتصاد مقاومتی مهم ترین برنامه مدیریت استان است

 

استاندار مازندران، مهم ترين برنامه استان را تحقق عملي اقتصاد مقاومتي برشمرد و يادآور شد: اقتصاد مقاومتي بايد از سوي علما، ائمه جمعه و جماعات، نهادهاي فرهنگي و تبليغي، رسانه ها، رسانه ملي و نخبگان و دانشگاهيان گفتمان سازي شود.

 

رييس ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي با اشاره به اين كه مازندران با توجه به قابليتهايش، شرايط خاصي در حوزه مباحث اقتصاد مقاومتي دارد، اظهار داشت: اقتصاد مقاومتي صرفا در قالب طرح ها، پروژه ها و نظريات صرف نيست، بلكه يك معرفت فرهنگي و راهبردي همه جانبه براي بالندگي و شكوفايي اقتصاد كشور است و بايد به فرهنگ عمومي جامعه تبديل شود، چرا كه فرهنگ، اساس و پايه هر حركتي در جامعه است و ابتدا بايد نگاه به اقتصاد درست شود تا به عمل و اقدام واقعي منجر شود.

 

استاندار با اشاره به اين كه اقتصاد مقاومتي يك برنامه مقطعي نيست و بايد درست ظرفيت سازي شود، افزود: اقتصاد مقاومتي بايد در همه ابعاد زندگي ما جاري و ساري شود./950/203/ب3

 

ارسال نظرات