۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۷
کد خبر: ۴۴۱۵۶۵
سال گذشته صورت پذیرفت؛

۴۰۰ هزار نفر از استان مرکزی به عتبات مشرف شدند

جانشین ستاد بازسازی عتبات در استان مرکزی با اشاره به اعزام سال گذشته زائران به عتبات عالیات، گفت: سال گذشته حدود 400 هزار نفر از استان مرکزی به عتبات مشرف شده‌اند و امسال پیش بینی شده است که این افراد افزایش یابند.
عتبات عالیات

خلیل نجفی نظام‌آبادی جانشین ستاد بازسازی عتبات در استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، بیان کرد: پیش ثبت نام تشرف به عتبات عالیات در ماه محرم و صفر از ۱۶ مردادماه آغاز می‌شود.

 

جانشین ستاد بازسازی عتبات در استان مرکزی با اشاره به اینکه سال گذشته حدود 2 میلیون نفر به عنوان زائر در ایام اربعین به کشور عراق شدند، گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته امسال پیش بینی می شود بیش از دو میلیون و 500 میلیون نفر از سراسر کشور به منظور زیارت قبور مبارک امام حسین(ع) و امیرمومنان(ع) و دیگر ائمه به کشور عراق سفر کنند.

 

نجفی نظام‌آبادی با تاکید بر اینکه ثبت نام برای حضور در مراسم اربعین باید به صورت گروهی انجام شود، خاطر نشان کرد: امسال تنها افراد می توانند به صورت گروهی نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند و از ورود افراد به شکل انفرادی جلوگیری می شود.

 

جانشین ستاد بازسازی عتبات در استان مرکزی با اشاره به اعزام سال گذشته زائران به عتبات عالیات، گفت: سال گذشته حدود 400 هزار نفر از استان مرکزی به عتبات مشرف شده‌اند و امسال پیش بینی شده است که این افراد افزایش یابند.

 

نجفی نظام‌آبادی اظهار داشت: افراد برای ثبت نام باید با مراجعه به سایت سماح آمادگی خود را اعلام کرده و همچنین سامانهsamah.haj.ir تا اواخر آبان ماه (نیمه صفر) برای ثبت نام علاقه‌مندان باز است.

 

جانشین ستاد بازسازی عتبات در استان مرکزی  با بیان اینکه مردم ایران اسلامی ثبت نام را به روزهای آخر موکول نکنند، اظهار داشت: متقاضیان ثبت نام باید اطلاعات شناسایی خود و همراهانشان را که شامل (کد ملی، نام و نام خانوادگی، شماره شناسنامه، تاریخ تولد) به صورت صحیح در فرم پیش ثبت‌نام سایت درج کنند.

 

نجفی نظام‌آبادی خاطر نشان کرد: کد ملی و مشخصات کلی متقاضیان تشرف با اطلاعات سازمان ثبت احوال تطبیق می‌شود و در صورت مغایرت، اطلاعات موجود در پایگاه ثبت‌ احوال کشور مطابقت داده می‌شود و افراد باید در  ثبت کد ملی خود دقت کافی داشته باشند.

 

جانشین ستاد بازسازی عتبات در استان مرکزی  در ادامه افزود: زمانی که ثبت نام متقاضیان تکمیل شد به صورت سیستمی یک شماره رهگیری برای گروه در نظر گرفته می شود و افراد می توانند با استفاده از این شماره کار پیگیری ثبت نام خود را انجام  و پیگیری کنند./302/842/ب1

ارسال نظرات