۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۴
کد خبر: ۴۴۱۵۷۰
آیت‌الله مهمان‌نواز:

همفکری و همگرایی رویکرد اصلی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی باشد

عضو سه دوره مجلس خبرگان رهبری گفت: باید تقویت وحدت و انسجام جامعه اسلامی از طریق همفکری و همگرایی مهم‌ترین رویکرد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی باشد.
آیت الله مهمان نواز- سالروز تأسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز، نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری، امروز در دیدار با رییس و کارکنان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی که به مناسبت دوازدهم مرداد، سالروز تأسیس این نهاد انقلابی برگزار شد، با گرامیداشت این مناسبت، از تلاشها و اقدامات ارزشمند شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در برگزاری مناسبتهای ملی و محلی قدردانی کرد.

 

وی افزود: اگر امروز شاهد برگزاری شایسته و تأثیرگذار مناسبتهای انقلابی هستیم بخش مهمی از آن به دلیل برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری دقیق و شایسته در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بوده است.

 

آیت‌الله مهمان‌نواز با تأکید بر اینکه این همفکری و همگرایی باید حفظ شود، ادامه داد: طبق سفارش قرآن کریم نتیجه مشورت و همفکری تصمیمی خردمندانه و کم‌نقص است؛ ازاین‌رو باید گفت شور و مشورت خصیصه ستودنی نهاد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است.

 

وی بابیان اینکه در تمامی مشورتها ممکن است تضارب آراء باشد، خاطرنشان کرد: اختلاف سلایق و آراء طبیعی است اما مهم‌تر از آن نتیجه مطلوب و صیقل شده‌ای است که همچون گوهر از میان تضارب آراء و اختلافات بیرون خواهد آمد.

 

به گفته وی اگر این‌طور عمل شود آن‌وقت این اختلاف سلیقه‌ها به فرصت تبدیل شده و موجب همگرایی و همدلی بیشتر بین مسؤولان و تصمیم گیران حوزه فرهنگ خواهد بود.

 

آیت‌الله مهمان‌نواز در ادامه با گلایه از برخی کاستیها در بحث فرهنگی، اظهار کرد: هرچند در مباحث فرهنگی معضلاتی وجود دارد اما نباید تنها به دنبال مقصر باشیم؛ بلکه می‌بایست با همدلی مشکلات و معضلات را کاهش داد و این نکته را در نظر داشت که در این مسیر همدلی مهم‌تر از همزبانی است.

 

وی با تأکید مجدد بر همگرای و همدلی در استان، افزود: مراسم و مناسبتهای انقلابی نباید به میتینگ تبلیغاتی برخی حزبها و گروه‌ها تبدیل شود بلکه باید در این مناسبتها به مصالح عمومی کشور و استان پرداخته شده و اشتراکات متعدد فرهنگی، اجتماعی و مذهبی مورد توجه قرار گیرد.

 

آیت‌الله مهمان‌نواز در ادامه با اشاره به ناهماهنگیها و موازی کاریهای نهادها و دستگاه‌ها در ابتدای پیروزی انقلاب، تأسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به حکم حضرت امام خمینی (ره) و به پیشنهاد رهبر معظم انقلاب را گامی هوشمندانه و حکیمانه دانست که به منظور یکپارچگی و تنظیم مراسم و مناسبتهای انقلاب برداشته شد.

 

وی تصریح کرد: این نهاد در طول حدود چهار دهه فعالیت خود تاکنون در تمامی عرصه‌ها با لحظه‌شناسی و مدیریت مدبرانه مراسم و مناسبتها، سبب دلگرمی و خشنودی دوست داران نظام و انقلاب شده است.

 

گفتنی است، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با هدف سیاست‌گذاری، مدیریت، هماهنگی و برگزاری مراسمهای ملی و انقلابی در دوازدهم مردادماه سال 1359 با موافقت و نظر امام خمینی (ره)، تأسیس شد./202/9314/ب1

ارسال نظرات