۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۲:۰۵
کد خبر: ۴۴۱۶۰۲
کواکبیان:

دولت به فکر خودش باشد نه جریان رقیب/ وزرای ناکارآمد کنار گذاشته شوند

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: طرح ضربتی خروج از رکود و اشتغال باید طراحی شود تا فارغ التحصیلان بیکار از این وضعیت خارج شوند که دولت باید این امر را جدی بگیرد.
کواکبیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، مصطفی کواکبیان، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در همایش امتداد امید اظهارداشت: در قرآن کریم بیان شده است تنها کفار از خدوند متعال ناامید می شوند؛ انسان مسلمان نباید ناامیدی را در وجود خود داشته باشد.

 

وی افزود: باید کاری شود تا امید در دل ملت جاودان باقی مانده و استمرار داشته باشد که ضرورت دارد اقدامات اساسی در این راستا انجام شود.

 

دبیرکل حزب مردم سالاری بیان داشت: دولت روحانی در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری رقیبی ندارد مگر دولت رقیب خودش شود که عملکرد مثبت یا ضعیف در طول یک سال باقی مانده می تواند اثرگذار باشد.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار داشت: دولت تدبیر و امید برای تداوم خود باید کارها و اقدامات لازم را انجام دهد تا شاهد بازگشت جریان پوپولیستی در سطح کشور نباشیم.

 

کواکبیان افزود: ملت ایران اسلامی فرهیخته است و فریب نمی خورد؛ مردم ما می دانند جریان های عوام فریب چه آسیبی به کشور وارد می کنند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: برجام امیدبخش و نتیجه گرفتن از آن مهم است که باید اقدامات لازم و شایسته صورت گیرد تا تداوم داشته باشد.

 

وی ادامه داد: خود دولت باید وزرای ناکارآمد و آن هایی که نشاط لازم برای ادامه یک سال باقی مانده را ندارند تغییر دهد که ضرورت دارد در این عرصه خوب عمل کند.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان این که در کشور احزاب را جدی نمی گیریم و نباید این گونه باشد، افزود: 240 پروانه جذب در کشور صادر شده است که نباید پروانه جدیدی صادر شود و آن هایی که هستند را بررسی کنیم تا خودشان را بالا آورند و مورد حمایت قرار دهیم.

 

دبیرکل حزب مردم سالاری بیان داشت: 158 نفر میثاق نامه فراکسیون امید را امضا کردند اما رییس فراکسیون ما فقط 103 رای آورده است که اگر احزاب را نادیده بگیریم ثمره اش این می شود؛ باید در انتخابات آینده ریاست جمهوری و شورای شهر عناصری را مطرح کنیم که در میثاق با مردم جدی باشند.

 

کواکبیان تصریح کرد: رهبری معظم انقلاب بر اقتصاد مقاومتی توجه دارند که باید از ظرفیت های داخلی در راستای تحقق این امر مهم و ارزنده استفاده کنیم که نیاز است در این عرصه گام های خوبی برداشته شود.

 

وی بیان داشت: طرح ضربتی خروج از رکود و اشتغال باید طراحی شود تا فارغ التحصیلان بیکار از این وضعیت خارج شوند که دولت باید این امر را جدی بگیرد و ما شاهد هستیم در بعضی از خانواده ها سه فارغ التحصیل بیکار داریم که خواسته های خود را با نمایندگان مجلس مطرح می کنند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: مبارزه با فساد مالی باید با جدیت دنبال شود که اختلاس های کلان صورت می گیرد و نباید سیستم ما این گونه باشد و ضرورت دارد ساماندهی لازم انجام شود.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: همه دستگاههای نظارتی و اجرایی در قضیه فیش های حقوقی نجومی دچار غفلت بودند که ضرورت دارد در این عرصه به صورت جدی وارد شویم.

 

دبیرکل حزب مردم سالاری تصریح کرد: سیستم بانکی کشور باید اصلاح شود که مجلل ترین ساختمان ها برای بانک ها است و دارند مردم را بیچاره می کنند.

 

وی بیان داشت: ارتباط مستمر و بیشتر با نخبگان باید از سوی دولت صورت گیرد و وعده ایی که داده است را محقق کند که از جمله آن منشور حقوق شهروندی است که وعده دادند اما هنوز عملی نشده است.

 

کواکبیان اظهارداشت: نظام اطلاع رسانی یکی از پاشنه های آشیل دولت است که جدی گرفتن افکار عمومی ضرورت دارد و باید بررسی شود دولت چه رسانه هایی را در اختیار دارد.

 

نماینده مردم تهران در مجلس بیان داشت: دولت خود باید به فکر بوده و کاری به جریان رقیب نداشته باشد که باید روابط عمومی قوی تر با مردم، نخبگان و اصحاب رسانه صورت دهد.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان این که مردم ما هوشیار هستند و آمادگی کامل برای اصلاح در همه امور دارند، اظهارداشت: اصلاح قانون احزاب، مطبوعات و انتخابات و شوراها در ذهن ما است که نباید فرصت را از دست دهیم.

 

گفتنی است؛همایش امتداد تدبیر و امید همزمان با سالروز آغاز کار دولت تدبیر و امید در شهرستان آمل برگزار شد./1314/پ202/ج

ارسال نظرات