۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۲
کد خبر: ۴۴۱۸۰۰
استاد حوزه علمیه مازندران:

منبر بهترین و اثرگذارترین رسانه برای تبلیغ دین در جامعه است

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که عرصه منبر بهترین جایگاه برای تبلیغ است، گفت: یک روحانی و مبلغ باید در کنار ابزار و رسانه تأثیرگذاری همچون منبر، نسبت به به روز رسانی مطالب و محتوای تبلیغی اقدام کند.
تبلیغ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام پوررمضان، استاد حوزه علمیه مازندران امروز در نشست رؤسای ادارات تبلیغات اسلامی استان با بیان این که مردم تشنه حقیقت هستند و مبلغان وظیفه رساندن حقایق الهی مردم را عهده دار هستند، گفت: جایگاه لباس تبلیغ ایجاب می کند که همه فرزندان جامعه را مانند فرزند خودمان نگاه کنیم.

 

وی با بیان این که باید از حداقل فرصت ها حداکثر استفاده را انجام دهیم، افزود: امروز دشمن با شبکه ها و ایجاد زمینه های فساد اخلاقی و تهاجم فرهنگی در ابعاد مختلف همه تلاش خود را بکار گرفته است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز نسل جوان در نوک پیکان هجمه های دشمنان قرار دارند، گفت: امروز نیازمند انجام کارهای جهادی در عرصه تبلیغ دین به منظور جلوگیری از گسترش هجمه های فرهنگی دشمن هستیم.

 

حجت الاسلام پوررمضان با بیان این که عرصه منبر بهترین جایگاه برای تبلیغ است، خاطرنشان کرد: یک روحانی و مبلغ باید در کنار ابزار و رسانه تأثیرگذاری همچون منبر نسبت به بروز رسانی مطالب و محتوی تبلیغی اقدام کند.

 

وی با بيان اين که کساني که موفق به امر تبليغ مي‌شوند بايد قدر اين کار را بدانند، اظهار داشت: هدف اصلي همه کارهايي که در حوزه های علمیه صورت مي‌گيرد به منظور تبليغ و رساندن پيام و معارف اسلامي به مردم است و هرکس در اين مسير قدم بردارد خدمات شاياني را انجام داده است.

 

امام جمعه بندپی شرقی افزود: امروز بايد معارف اسلامي را به کساني که تشنه آن هستند رساند، چرا که گرايش به معنويات به‌‌ همان اندازه که جذبه به سمت گناه وجود دارد، گرايش به اين سمت نيز موجود است.

 

وی با بيان اين که تبليغ عملي بسيار مؤثر‌تر از ساير گونه‌هاي تبليغ است، افزود: تبليغ گفتاري و نوشتاري نوعي از تعليم است که هرکس ياد گرفت ممکن است عمل نکند، اما تبليغ عملي، عمل ديگران را به دنبال دارد.

 

حجت الاسلام پوررمضان با بيان اين که مردم به مسائل اخلاقي، ديني و احکام نيازمند هستند، افزود: مبلغان دینی بايد نيازهاي منطقه‌اي که براي تبليغ به آنجا اعزام مي‌شوند را ارزيابي و بر اساس نياز‌ها و اولويت‌هاي آنجا مطالب خود را ارائه کنند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به اين که امروز وسايل ارتباط زيادي در دسترس جوانان وجود دارد که قابل پيشگيري هم نيست، افزود: جلوي برخي از اين وسايل را از هر راهي بگيريم مسير جديدي باز مي‌شود به همین بايد با سرمايه گذاري و بها دادن به جوانان آنها را به مسجد ببريم.

 

وی با بیان این که هدايت بشر از سوی پاك ترين افراد يعني پيامبران و ائمه معصومين(ع) صورت گرفته و اين بدان معنا است كه دين داري از اهميت ويژه اي برخوردار است، گفت: هاديان و مبلغاني كه به ترويج دين و فرهنگ اسلامي در ميان مردم مي پردازند نيز جايگاه ويژه اي نزد خداوند دارند و خداوند عنايت خاصي به آنان دارد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، دشمني غرب با پيشرفت علم و فن آوري نظام جمهوري اسلامي را بهانه دانست و بيان داشت: اصل دشمني آنان با روشنگري و آگاه سازي جمهوري اسلامي ايران است.

 

حجت الاسلام پوررمضان با اشاره به این که هنوز فطرت های پاک جوانان در انتظار دریافت باورهای اعتقادی و دینی است که این وظیفه ما را سنگین می کند، تصریح کرد: روحانیت بهترین قشر برای تبلیغ دین و ارزش های اسلامی در جامعه امروز به ویژه در میان نسل جوان جامعه است

 

وی گفت: اهل بيت(ع) در مسير زندگي خود مبنا و اصول اساسي، اعتقادي، سياسي و فرهنگي را براي مردم بيان داشتند و از سيره اهل بيت(ع) يک الگوي به تمام معناي کامل براي رسيدن به يک زندگي سعادتمندانه به دست مي آيد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران اظهار داشت: امروز يکي از مشکلات جامعه جهان اسلام عدم انتخاب درست الگو براي زندگي اجتماعي است و بيشتر ناهنجاري هاي جامعه آگاه نبودن مسلمانان با سبک زندگي ارزشي و شرافتمندانه است،زندگي که انسان را به کمال مي رساند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک فرا رسیدن دهه کرامت، يکي از ويژگي هاي دهه کرامت را نگاه به دو الگوي برتر مانند امام رضا(ع)وحضرت فاطمه معصومه(س) دانست و گفت: ما در سيره امام رضا(ع)در تمام مسائل مختلف اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي و اعتقادي حرکت در مسير حق را مي بينيم و مقابله با همه انحرافاتي که انساني را از حق خارج مي کند.

 

حجت الاسلام پوررمضان خاطرنشان کرد: امام رضا(ع) به همه ما درس مهرباني،صميميت، صداقت، وفاداري، عشق به والدين و عشق به فرزندان و عشق به همه خوبي ها را داده است و حضرت فاطمه معصومه(س)همه براي دفاع از حريم ولايت، عفت،محبت و امامت خود را به خطر انداخت.

 

وي اين دهه را فرصتي براي تبيين بيشتر موضوع امامت و ولايت خواند و افزود: همه برنامه هاي دهه كرامت بايد محتوا محور باشد، به طوري كه زمينه عمل به معارف رضوي را در مخاطبان فراهم كرده و باعث افزايش معرفت و بينش مردم به مقام ولايت شود.

 

استاد حوزه علمیه مازندران تصريح کرد: توجه به اهل بيت(ع) و شناسايي شخصيت امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س)، ترويج و نهادينه كردن ارزش هاي موجود در سنت و سيره امام رضا(ع) و حضرت معصومه (س) از اهداف و اولويت هاي برنامه هاي دهه كرامت است.

 

حجت الاسلام پوررمضان با اشاره به اينکه اهل بيت(ع)در مسير زندگي خود مبنا و اصول اساسي، اعتقادي، سياسي و فرهنگي را براي مردم بيان داشتند افزود: سيره اهل بيت(ع) يک الگوي به تمام معناي کامل براي رسيدن به يک زندگي سعادتمندانه است.

 

وي با اشاره به اينکه امروز يکي از مشکلات جامعه جهان اسلام عدم انتخاب درست الگو براي زندگي اجتماعي است، اظهار داشت: بيشتر ناهنجاري هاي جامعه آگاه نبودن مسلمانان با سبک زندگي ارزشي و شرافتمندانه است، زندگي که انسان را به کمال مي رساند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به اينکه يکي از ويژگي هاي دهه کرامت نگاه به دو الگوي برتر يعني امام رضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) است، تصريح کرد: امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) کساني بودند که به عنوان افرادي مسير حق را براي مردم روشن کردند.

 

حجت الاسلام پوررمضان با بیان این که دهه کرامت فرصتی برای ترویج فرهنگ اهل‌بیت(ع) برای زنان و مردان جامعه اسلامی است، خاطرنشان کرد: بانوان مسلمان می‌توانند بهترین صفت شایسته دختر و زن مسلمان را در حضرت معصومه(س) و اجداد مطهره‌اش همچون حضرت زهرای اطهر و زینب کبری(س) جستجو کنند./950/202/ب2

ارسال نظرات