۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۵
کد خبر: ۴۴۱۸۰۹
امام جمعه شهرستان بیستون:

عبادت و اتصال به خدا از ویژگیهای دختر تراز جامعه اسلامی است

مدیر ستاد عتبات عالیات کرمانشاه با تبریک به مناسبت فرا رسیدن ولادت حضرت معصومه(س)، گفت: عبادت و اتصال به خدا از ویژگیهای یک دختر تراز جامعه اسلامی است و تمام خصایص نیک در حضرت معصومه (س) نمایان بود.
حجت الاسلام سید محمد حسین ضیغمیان

حجت الاسلام سید محمد حسین ضیغمیان امام جمعه شهرستان بیستون در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، با تبریک به مناسبت فرارسیدن ولادت حضرت معصومه (س) ابراز داشت: عبادت و اتصال به خدا از ویژگی های یک دختر تراز جامعه اسلامی است.

 

امام جمعه بیستون تصریح کرد: حضرت معصومه (س) با وجود تمام سختی ها و مصائب سفر، از مدینه در جهت پاسداری و صیانت از حریم ولایت به سمت مشهد حرکت کردند.


وی در ادامه افزود: عالمه بودن برای دختران مهم است باید عالم به دین بود که  تمام ویژگیها و خصایص نیک در حضرت معصومه (س) نمایان بود.


مدیر ستاد عتبات عالیات کرمانشاه با اشاره به دیگر ویژگی حضرت معصومه بیان داشت: از دیگر ویژگیهای دختر در جامعه اسلامی انقلابی بودن او است اگر دختر انقلابی باشد، ارزش وجودی خودش را می فهمد، یک دختر انقلابی هیچ وقت در مسائل شرعی و ظاهری تن به تسلط بیگانگان نمی دهد، حضرت معصومه (س) همواره از دین و اعتقادات خود مراقبت می کرد.


حجت الاسلام ضیغمیان ابراز داشت: با توجه به منابعی که اشاره به ریحانه بودن دختران دارد، اینان قهرمانان تنومندی نیستند و توان جسمی که در یک مرد است در زن نیست از این رو ما نمی توانیم این واقعیت را پنهان کنیم اما خداوند متعال درباره تمام مشاغلی که نیاز و مناسب زنان است همچون معلمی و تدریس دستوراتی برای بانوان مقرر کرده است که حضور زنان را در این حرفه ها با رعایت موازین شرعی واجب کرده است.

 

وی خاطر نشان کرد: در زمینه شغل بانوان نباید افراط و تفریط داشته باشیم،  حضور خانمها در انقلاب اسلامی ثابت کرد که چقدر بانوان نسبت به پیروزی انقلاب اثر گذار بودند اما هر شغلی را نباید به آن ها اختصاص داد یک خانم می تواند بیشتر در یک نقش تربیتی ایفای نقش کند، مبانی دی با حضور خانمها در فضای شغلی و اجتماعی هیج مخالفتی ندارد اما باید حدود الهی و توان فردی نیز رعایت شود.

 

امام جمعه شهرستان بیستون ابراز داشت: فرزند دختر نشانه رحمت خداوند به پدر و مادر است و همچنین در قرآن سفارشات فراوانی درباره نحوه تربیت فرزندان دختر در زمینه حجاب، افکار، مراودات اجتماعی و معاشرت ها شده است.


مدیر ستاد عتبات عالیات کرمانشاه در پایان تربیت دینی را لازمه رشد و اعتلای دختران دانست و گفت: بسیاری از علمای بزرگ همچون حضرات آیات طباطبایی و بهجت از دامن خانواده هایی اصیل و مادرانی با ایمان پرورش یافته اند و به عنوان مدافعان اسلام و انقلاب، شریعت آسمانی را ترویج می دهند./302/967/ب1

ارسال نظرات