۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۲
کد خبر: ۴۴۱۸۴۰
رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور مطرح کرد؛

ضرورت ارائه تحلیل قوی سیاسی روز دنیا در خطبه‌های نمازجمعه

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه ائمه جمعه باید نقش قدرت‌های سلطه‌گر و نظام سلطه را در نماز جمعه تحلیل کنند، گفت: ائمه جمعه باید با تحلیل‌های سیاسی و قدرت فکری خود مردم را نسبت به موضوعات روز دنیا آگاه کرده و بینش ها را تقویت کنند.
رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی، رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور عصر امروز در گردهمایی ائمه جماعات استان مرکزی که به مناسبت سالروز تشکیل نماز جمعه در کشور در بیت تاریخی حضرت امام خمینی(ره) در خمین برگزار شد، بیان کرد: ائمه جمعه در سخنان خود تذکر و نقد منصفانه را پیگیری کنند.

 

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه ائمه جمعه نقش قدرت‌های سلطه‌گر و نظام سلطه را در نمازجمعه تحلیل کنند، گفت: ائمه جمعه در خطبه های خود اخبار سیاسی را به مردم بازگو می‌کنند و باید با تحلیل‌های سیاسی و  قدرت فکری خود مردم را نسبت به موضوعات روز دنیا آگاه کرده و بینش ها را تقویت کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین تقوی با بیان اینکه امروز با توجه به شرایط، یکی از وظایف مهم ائمه جمعه ارائه تحلیل قوی سیاسی از اتفاقات روز دنیا در خطبه‌های نمازجمعه است، گفت: ائمه جمعه باید با ارائه خطبه قوی متناسب با نیازها و مطالبات مردم که با مطالعه سرچشمه می گیرد در راستای گسترش بینش دینی امت اسلامی تلاش کنند.

 

ائمه جمعه سبب روحیه امید در مردم شوند

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه ائمه جمعه باید با تلاش نیاز مردم را بشناسند و آن را به صورت متین و منطقی مطرح کنند، گفت: سیاست نماز جمعه ارائه مطالب به روز، مفید و ایجاد روحیه امید و شادابی اجتماعی است و ائمه جمعه باید سبب روحیه امید در مردم شوند و نباید مردم را نسبت به مسائل روز کشور ناامید کنند.

 

وی با بیان اینکه ائمه جمعه سراسر کشور باید حمایت از هر نیروی مخلص و خدمتگزار فداکار را تکلیف خود بدانند و در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نکنند، گفت: ائمه جمعه به هیچ عنوان اجازه خدشه به اقتدار نظام و انقلاب را ندهند و پاسداری از این امر را سر لوحه قرار دهند.

 

نماز جمعه پایگاهی مستحکم برای حمایت از نیروهای انقلابی

 

حجت الاسلام والمسلمین تقوی نماز جمعه را محل جوشش روحیه انقلابی گری و پایگاهی مستحکم برای حمایت از نیروهای انقلابی و ولایتمدار دانست و خاطرنشان کرد: ائمه جمعه باید در طول روز در خدمت آحاد مردم باشند و در جلسات مردمی حضور فعال به هم رساند و خود را خدمت رسان مردم بدانند و به این مهم افتخار کنند.


 رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در ادامه همبستگی و وحدت تمام اقشار جامعه را از رسالت های مهم نماز جمعه دانست و خاطرنشان کرد: نماز جمعه سبب می شود تا اقشار مختلف مردم در کنار یکدیگر قرار بگیرند و سبب می شود امت اسلامی با ایجاد برابری و تفاهم در راه خدا گام بردارند.

 

شایان ذکر است، در پایان گردهمایی ائمه جماعات استان مرکزی در بیت تاریخی حضرت امام خمینی(ره) در خمین برگزار شد و از برترین‌های حوزه زکات، ستادهای نمازجمعه نمونه و دست‌اندرکاران برگزاری گردهمایی تقدیر به عمل آمد./842/202/ب2

ارسال نظرات