۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶
کد خبر: ۴۴۱۸۸۷
نماينده مجلس شوراي اسلامي:

تقويت جبهه رسانه ای انقلاب اسلامی از روشهای خنثی كردن تهاجم فرهنگی است

نماينده مردم كاشان و آران و بيدگل در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه دنياي غرب امروز با هجمه ها و تهاجم فرهنگي به دنبال تغيير سبك زندگي در ايران است، گفت: تقويت جبهه رسانه اي انقلاب اسلامي يكي از روشهاي خنثي كردن هجمه ها و تهاجم فرهنگي دنياي غرب است.
سيد جواد ساداتي نژاد نماينده مردم كاشان و آران بيدگل در مجلس شوراي اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، سيد جواد ساداتي نژاد چهار شنبه شب در مراسم افتتاح دفتر نمايندگي خبرگزاري تسنيم در شهرستان كاشان، با اشاره به تغيير جبهه جنگ سخت به جبهه جنگ نرم، جنگ نرم را جنگ بين انديشه و تفكرها دانست و نقش رسانه ها را در اين بين مهم و حساس خواند.

 

به گفته وي، در جنگ نرم دشمن، رسانه هايي كه از قدرت بالاتري برخوردار باشند و توان بستر سازي مناسبي را براي ترويج انديشه و فكر صحيح براي نشر ترويج انديشه اسلامي در جهان امروز داشته باشند موفق تر خواهند بود.

 

وي افزود: امروز در جمهوري اسلامي با يك جريان استحاله روبرو هستيم كه به دنبال تغيير باورها و آرمانهاي نظام اسلامي است كه در اين جريان تلاش مي‌شود از طريق رسانه اين حركت را ادامه داده و اين بستر را ايجاد كند، از اين رو نقش رسانه هايي كه در جهت حفظ دستاوردهاي نظام اسلامي و تقويت جبهه فرهنگي و سياسي انقلاب اسلامي تلاش مي كنند مهم و حياتي است.

 

نماينده مردم كاشان و آران و بيدگل در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه، دنياي غرب امروز با هجمه ها و تهاجمات فرهنگي به دنبال تغيير سبك زندگي در ايران است، ابراز کرد: تقويت جبهه رسانه اي انقلاب اسلامي يكي از روشهاي خنثي كردن هجمه ها و تهاجم فرهنگي دنياي غرب است.

 

به گفته وي خبرگزاري تسنيم، يكي از رسانه هاي مهم و خبرگزاري انقلابي است كه با حركت انقلابي تلاش كرده اين مسير را بهتر از گذشته ادامه دهد و اين بستر سازي را در داخل و خارج از كشور ايجاد كند.

 

ساداتي نژاد از خبرگزاري تسنيم به عنوان يك خبرگزاري مردمي به دليل اينكه آنچه را كه مردم مي خواهند بيان مي كند، نام برد و گفت: سرعت اطلاع رساني خبرگزاري تسنيم در اطلاع رساني فيشهاي نجومي، مفاسد اداري و اقتصادي، برجام و تدوين نقاط و ضعف و خلأهاي برجام و تبيين فرصت طلبي دشمنان و دنياي غرب و ابرقدرت ها  و بحث استكبار ستيزي كه از اهداف انقلاب اسلامي است بروز ظهور داشته است از اين رو خبرگزاري تسنيم را يك خبرگزاري مردمي مي دانيم چرا كه به دنبال تقويت اين اهداف و آنچه را كه مردم به دنبال آن هستند بوده است.

 

وي با تقدير از مسؤولان خبرگزاري تسنيم براي افتتاح دفتر نمايندگي اين خبرگزاري در كاشان، تصريح كرد: افتتاح اين خبرگزاري در كاشان فرصت جديدي را براي ما دركاشان فراهم كرده است، چرا كه اين شهرستان ظرفيتهاي فوق العاده اي در موضوعات مختلف دارد.

 

نماينده مردم كاشان و آران و بيدگل خاطرنشان كرد: درحوزه فرهنگي كاشان از قديم پايگاه فرهنگي تشيع بوده است و در 1313 هجري با ورود فرزند بلافاصل امام محمد باقر(ع) به اين منطقه، كاشان را به عنوان پايگاه تشيع در ايران اسلامي مطرح كرده است از اين رو كاشان قطب فرهنگي اسلام است.

 

ساداتي نژاد ادامه داد: سبك زندگي مردم كاشان سبب نامگذاري دارالمومنين براي كاشان شده است و اين بيانگر ظرفيتي است كه مي تواند سبك زندگي ايران اسلامي را در ايران الگوسازي كند.

 

به گفته وي، ظرفيتهاي ميراثي، گردشگري و صنعتي نشان دهنده ظرفيت بالاي كاشان است بطوريكه در خيلي از زمينه ها ظرفيتهايي اين شهرستان از چندين استان كشور بالاتر است كه اين ظرفيتها بايد در يك جايي نمايه و به عنوان ركورد ثبت شود تا بتوان به ان استناد كرد.

 

وي به ضعف رسانه كاشان در موضوع حوادث و اتفاقات مربوط به حضور يك هنرپيشه زن در كاشان نيز اشاره كرد و گفت: به دليل اينكه در انبوه رسانه اي نتوانستيم پيام اصلي خود برسانيم، سبب شد در حق كاشان و شخصيت هاي اين شهرستان ظلم شود.

 

ساداتي نژاد ادامه داد: خبرگزاري تسنيم فرصت مغتنمي است تا بتوان از ظرفيتهاي توليد خبر كه بيانگر جريان سازي فرهنگي و نقش كاشان در ايران است را به منصه ظهور رسانده تا در اعتلاي ارتقاي كاشان در كشور موثر باشد و با پوشش دادن اخبار نه تنها شهرستان، بلكه منطقه شمال غرب استان اصفهان براي جايگاه مناسب اين منطقه و پيشبرد اهداف خبرگزاري تسنيم موثر باشد و اين امر ميسر نخواهد شد مگر با عزم نيروهايي كه در دفتر نمايندگي در اين شهرستان  فعاليت خواهند داشت.

 

نماينده مردم كاشان و آران و بيدگل در مجلس شوراي اسلامي، بر ماندگاري دفتر نمايندگي خبرگزاري تسنيم در كاشان تأكيد كرد و متذكر شد: ماندگاري يك دفتر نمايندگي خبرگزاري در شهرستان به توليد خبر و فعاليت رسانه اي و فرهنگي نيروهاي آن خواهد بود.      

   

لازم ذكر است، آيين افتتاح رسمي دفتر نمايندگي خبرگزاري تسنيم در شهرستان کاشان با حضور آيت‌الله نمازي نماينده ولي‌فقيه در کاشان، مشاور فرهنگي و رسانه‌اي فرمانده کل سپاه، مديرعامل خبرگزاري تسنيم، برخي از مديران تسنيم و مديران نشريات محلي و خبرنگاران فعال شهرستان کاشان برگزار شد./202/1307/ب1

ارسال نظرات