۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸
کد خبر: ۴۴۱۸۸۹
حجت الاسلام ماندگاری:

همفکری، همدلی و همراهی ولایی لازمه رابطه خواهر و برادری است

حجت الاسلام ماندگاری در حرم امام رضا(ع) گفت: رابطه حضرت معصومه(س) با بردار بزرگوارشان رابطه ولایی بود که خواهر و برادران جامعه ما نیز باید با تأسی از سیره حضرت معصومه(س) نسبت به همدیگر همفکری، همدلی و همراهی ولایی داشته باشند.
حجت الاسلام ماندگاری در حرم رضوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری، کارشناس دینی رسانه ملی، همزمان با شب ولادت حضرت معصومه(س) در جمع زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) به تأسی از سیره حضرت معصومه(س) در رابطه خواهر و برادری تأکید و عنوان کرد: حضرت معصومه(س) الگوی همفکری ولایی با برادر است یعنی خواهر و برادر مراقب همدیگر باشند که از خط ولایت خارج نشود.

 

وی تصریح کرد: منظور از ولایت، ولایت پیامبر اکرم(ص)، 13 معصوم دیگر و در عصر غیبت نیز ولایتِ ولایت فقیه، عالمان و فقهای دین است.

 

کارشناس دینی رسانه ملی افزود: همفکری خواهر و برادر باید ولایی باشد یعنی هر دو مانع مرتکب گناه و منحرف شدن هم ازصراط مستقیم که همان ولایت است، باشند.

 

وی خاطرنشان کرد: در این صورت برادر غیرتمندانه مانع بدحجابی و بی حیایی خواهرمی شود همچنین خواهر از ارتکاب گناه برادرش در فضاهای مجازی و حقیقی می شود.

 

حجت الاسلام ماندگاری بیان کرد: تمام تلاش خود را می کنند که به همدیگر بفهمانند رفع نیاز عاطفی با نامحرم فکر غلطی است نه این که با عنوان دخالت نکردن در کار همدیگر نسبت به هم بی تفاوت باشند.

 

وی با اشاره به این که ویژگی دوم حضرت معصومه(س) در رابطه خواهر و برادری، همدلی ولایی است، اظهار کرد: حضرت فاطمه معصومه(س) با برادرشان امام رضا(ع) همدل بودند و از آنجا که برادر ایشان ولی خدا است، رابطه شان همدلی ولایی بود که منظور تولی و تبری است، یعنی دوست داشته باشیم دوستان خدا و دشمن بداریم دشمنان خدا را.

 

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا تأکید کرد: خواهران و برادران جامعه ما نیز باید با خط کش ولایت با هم همدلی کنند، دل مؤمن محل محبت، حبّ و بغض خدا است در نتیجه نسبت به همدیگر توجه کنند که مبادا محبوب حرام در دل آنها جای گیرد و محبّ محبوبهای حرام شوند.

 

حجت الاسلام ماندگاری ادامه داد: همراهی ولایی سومین ویژگی کریمه اهل بیت(س) در رابطه خواهر و برادری است؛ حضرت فاطمه معصومه(س) با امام رضا(ع) همراه بودند و همه دارایی خود را برای امام هزینه کردند، از مدینه به سمت توس حرکت و جان خود را به خطر انداختند زیرا امام رضا(ع) ولی ایشان است.

 

کارشناس برنامه تلویزیونی سمت خدا خاطرنشان کرد: خواهر و برادر همفکری ولایی داشته باشند یعنی فکرشان از مسیر قرآن و ولایت خارج نشود، با خط کش ولایت نسبت به همدیگر همدلی کنند و مراقب باشند محبوبهای غیرولایی وارد دلهایشان نشود.

 

وی ابراز کرد: در جامعه هم محبت به اهل بیت(س) رو به افزایش است متأسفانه از طرفی هم بی حیایی و آمار ماهواره در حال زیاد شدن است این دو باهم سازگاری ندارد که معلوم می شود خواهرو برادر به همدیگر تذکری نمی دهند و مراقب محبوبهای هم نیستند./202/1308/ب1

ارسال نظرات