۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۴۴۱۸۹۹
رییس بسیج اساتید کشور:

نفوذ مهم ترین عامل سقوط مشروطه بود

صلاحی با بیان اینکه نفوذ مهم ترین عامل سقوط مشروطه بود، گفت: نفوذ یک خطر بزرگ است که انقلاب را تهدید می کند.
سهراب صلاحی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سهراب صلاحی، رییس بسیج اساتید کشور پیش از ظهر امروز در همایش «از نهضت مشروطیت تا انقلاب اسلامی با محوریت جبهه مقاومت اسلامی» در دانشگاه هنر اسلامی با اشاره به حضور آذربایجان در جریان مشروطه، اظهار داشت: تبریز دومین داعیه‌دار مشروطه بعد از تهران بود.

 

وی با اشاره به جریان نفوذ در مشروطه و جنش نفت، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی یک حرکت مستمر در جریان مشروطه نیست و جدای از آن  است، در عرض 75 سال سه حرکت بزرگ در کشور اتفاق افتاده است که این تعداد حرکت‌های ظلم ستیزانه بی‌بدیل و کم است.

 

رییس بسیج اساتید کشور ادامه داد: باید ریشه‌های این حرکت ها را در قرن 18 جست و جو کرد، زمانی که شاهد تحولاتی در اروپا و پیروزی های ناپلئون و انگلستان از طریق ایران تلاش داشت تا نیروهای خود را از موقعیت استراتژیک به اروپا برای مقابله انتقال دهد.

 

وی این زمان را فرصتی مناسب برای کشور دانست و ادامه داد: این فرصت به دلیل ناکارآمدی قاجاریه به یک آسیب بزرگ در تاریخ معاصر ایران مبدل شد، در رفت آمد محافظان هندی، انگلیسی مناظره‌ای درگرفت که سفیر ایران کشته شد و انگلیس انتظار داشت که روابط میان قاجار و انگلستان دچار آسیب شود.

 

صلاحی افزود: در این جریان فتحعلی شاه به هندوستان، گفت که ما از این اقشار زیاد داریم بکشید و به کشور بفرستید، این‌گونه حرکتها بود که کشور را در دوران تاریخ معاصر دچار آسیبهای بسیاری کردف بنابراین ریشه تحولات تاریخی معاصر کشور در دوران معاصر ، زمان حکومت قاجاریه است.

 

وی با اشاره به جریان حمله به عراق از سوی آمریکا، هدف اصلی آن را تصرف ایران خواند و افزود: رییس جمهور ایران در نامه ای به بوش تعهد حقوق بشر و نبود صلاح های کشتار جمعی را نوشت و بوش به جهت قبول این نامه مورد ملامت قرار گرفت که قرار بر تصرف ایران بود و این حرکت شما مناسب این امر نبود.

 

رییس بسیچ اساتید کشور با بیان اینکه سردار سلیمانی به تدابیر رهبری منطقه را مدیریت کردند، افزود: مدیریت هوشمند رهبر ایران سر تیتر روزنامه ها، مجلات و کتاب ها درباره جبهه مقاومت اسلامی و مدیریت منطقه است، به تعبیر همه این بزرگترین شکست آمریکا در جهان بود.

 

وی با اشاره به مقاله فهمی حسین مصری، ادامه داد: این آقا می گوید؛ در 35 سال در مصر با ایران در یک سطر بودیم و به آرمان فلسطین خیانت کردیم و برای آن از آمریکا پول گرفتیم، اما ایران با گذر از جنگ، تحریم و مقابله ها توانست به جایی بزرگ برسد، ما برای چند لقمه نان دچار مشکل هستیم، پیشرفت ایران را ببینید و مصر را ببینید، ایران یه یک جهت به این قدرت رسید و آن داشتن رهبری است که به زمین و زمان باج نمی دهد.

 

صلاحی با بیان اینکه پرا به کشور خیانت می کنید، چرا می گوید که می خواهیم سایه جنگ را از کشور دور کنیم، چرا دچار اشرافی گری شدید، ادامه داد: سایه جنگ زمانی بر کشور انداخته خواهد شد که امثال شاه سلطان حسین در کشور حکومت کند، سلیمانی ها است که منطقه و 5 کشور را اداره می کند.

 

وی با اشاره به اضمحلال و محاصره رژیم صهیونیستی،گفت: از چه می ترسید، امروز همه می دانند که رژیم صهیونیستی در محاصره است، از چه می ترسید که می گویید سایه تهدید را از کشور برداشتیم، کسی جرأت ندارد به مرز های ایران بد نگاه کند.

 

بسیج اساتید کشور بحث نفوذ را نخستین عامل شکست مشروطه دانست و بیان داشت: روشنفکری با طبیق نابجای مسیحیت اروپایی با تشیع اسلامی به جای مقابله با مسیرهای اصلی ظلم و عقب ماندگی به دنبال تضاد با دین و تشیع که اصلی ترین نهضت ها منطقه زیر نظر تشیع بود، افتادند.

 

وی با بیان اینکه هیچ کدام از مشروطه و نهضت نفت به دنبال یک انقلاب سیاسی نبود، ابراز داشت: در انقلاب اسلامی از ابتدای آن سد محکمی را در برابر نفوذ کشید و در حرکت 42 آقای بازرگان گفت مردم قم و روحانیت برای پشتیبانی از ما برخاسته اند، امام برآشفته شد و گفت این نهضت روحانیت است.

 

صلاحی ادامه داد: امام راحل در برابر حجتیه و نفوذ فکری آن ایستاد، بعد از انقلاب در برابر نفوذ ایستاد، کسی را که دهانش به سوی آمریکا بود را به عنوان نخست وزیر به کشور قالب کردند و امام راحل آن را اشتباهی بزرگ دانست، می خواستند که کسی را بر سر کار آورند که برنامه استکباری پیش رود، اگر آقای منتظری در حوزه ها بود استفاده بیشتری در فقه داشت.

 

وی با اشاره به نفوذ برخی روشنفکرنما ها در بدنه نظام و اظهارات وقیحانه رفتن امام به موزه ها، ادامه داد: آمریکایی ها در جریان سال 84 اعتراف دارند که در تاریخ پیدا نمی شود که بعد از 25 سال یک ملت با شعار های انقلابی کسی را بر کرسی برسانند ولی کسی که بر کرسی نشست قدر این فرصت را ندانست.

 

رییس بسیج اساتید کشور ادامه داد: او کسی بود که در نزدیکی اسرائیل زیر بالگردهای صهیونیستی سخنرانی کرد که تنها در طول تاریخ در نواب این حرکت ها دیده شد، اما در اوج بیداری اسلامی به بیداری انسانی اعتقاد پیدا کرد و خانه نشین شد، نفوذ یک خطر بزرگ است که انقلاب را تهدید می کند.

 

وی افزود: در بحث مذاکره رهبری بارها گفتند که خوش بین نیستم ولی اگر فشار می آورید بار خطوط قرمز بروید، دکتر روحانی تمام تلاش خود را انجام داد تا رابطه را با آمریکا محقق کند، برای این رابطه از هیچی کم نگذاشت و از امام حسین (ع) مایه گذاشت و در تاریخ کسی نبود که ادعا کند عاشورا برای مذاکره بود.

 

صلاحی با بیان اینکه روحانی از ایران هزینه گذاشت و گفت این برجام در طول صد سال گذشته بی نظیر است، ابراز داشت: دکتر روحانی از نظام، صنعت هسته ای، یمن، لباس پیغمبر و خود برای مذاکره هزینه کرد، آمریکا را کدخدا خواند، در اندیشه اسلامی غیر از خدا کسی کدخدا نیست./854/202/ب2

ارسال نظرات