۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۴۴۱۹۳۴

قدردانی انصارالله از موضع روسیه در شورای امنیت

سخنگوی جنبش انصارالله از مواضع روسیه مبنی بر مخالفت با ادامه تجاوز به یمن و حمایت از روند سیاسی قدردانی کرد.
محمد عبدالسلام، سخنگوني جنبش انصار الله (حوثي‌ها)

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله روز چهارشنبه در صفحه خود بر روی توئیتر گفت که ملت یمن از مواضع روسیه در شورای امنیت که مخالف با ادامه جنگ و محاصره است و از روند حل سیاسی فراگیر حمایت می‌کند، قدردانی می‌کنند.

 

روسیه شب گذشته بیانیه شورای امنیت سازمان ملل درباره ملزم کردن جنبش انصارالله و کنگره ملی یمن برای همراهی با "اسماعیل ولد الشیخ" فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن را وتو کرد.

 

به گزارش تسنیم، توافق سیاسی صورت گرفته میان انصار الله و کنگره ملی یمن در خصوص تشکیل یک مجلس سیاسی برای اداره امور کشور باعث تغیر معادلات طرف مقابل و قرار گرفتن آن در وضعیت سختی شده است.

 

مذاکرات گروههای یمنی از حدود چهار ماه قبل زیر نظر سازمان ملل متحد در کشور کویت آغاز شد و طی این مدت هیات ریاض و هواداران تجاوز بارها کارشکنی کردند و مانع از رسیدن توافق بر سر راه حل بحران این کشور شدند.

 

عربستان سعودی ضمن ائتلاف با برخی کشورهای عربی منطقه از ششم فروردین 94 حملات گسترده علیه یمن را کلید زد تا از این طریق بتواند «عبدربه منصور هادی» رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن را به قدرت بازگرداند./847/ب102/د

ارسال نظرات