۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۴۴۴۰۲۰
همزمان با سالروز میلاد امام رضا؛

برترینهای ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی در شهرکرد معرفی شدند

آیین اختتامیه معرفی برترینهای ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی، ظهر امروز همزمان با سالروز میلاد امام رضا(ع) در شهرکرد برگزار شد.
جشنواره کتابخوانی رضوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، برترینهای ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی، ظهر امروز همزمان با سالروز میلاد امام رضا(ع) در شهرکرد معرفی شدند.

در آیین اختتامیه این جشنواره که با حضور مدیرکل مشارکتهای نهاد کتابخانه های عمومی کشور در شهرکرد برگزار شد، از کتابخوانان برتر در سه رده سنی کودکان، نوجوانان و بزرگسالان و کتابداران استان تجلیل شد.

رمضانعلی محسنی، مدیرکل مشارکتهای نهاد کتابخانه های عمومی کشور در آیین اختتامیه این جشنواره با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی در حوزه ترویج فرهنگ کتابخوانی یکی از بهترین و متبرک‌ترین برنامه‌های سال 95 بود، اظهار داشت: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سالها است جشنواره فرهنگی امام رضا(ع) برگزار می‌شود که یکی از شاخه‌های آن جشنواره کتابخوانی رضوی است.

وی افزود: با پیشنهاد بنیاد بین ‌المللی امام رضا(ع) که متولی این کار نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است ستادهایی در استانها فعال و ششمین جشنواره امام رضا(ع) در 31 استان کشور با همکاری نهاد کتابخانه‌ها برگزار شد.

محسنی با بیان اینکه این جشنواره نسبت به جشنواره‌های سالهای گذشته مزیتهایی را شامل می ‌شود، گفت: در سالهای گذشته یک کتاب در جشنواره معرفی می ‌شد که در این جشنواره سه کتاب با عنوانهای دوست مهربان کبوترها، اعترافات غلامان و کتاب امام رضا(ع) در سه مقطع، از شرکت ‌کنندگان در جشنواره از جمله کودک، نوجوان و بزرگسالان و حتی خانواده‌ها انتخاب و معرفی شدند.

در ادامه این آیین نیز فرهاد خلیل مقدم، مدیرکل کتابخانه های عمومی چهارمحال و بختیاری گفت: ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی پس از پنج سال برگزاری به استان ها واگذار که امسال نخستین جشنواره کتابخوانی رضوی همزمان با دهه کرامت در سراسر کشور برگزار شد.

خلیل مقدم افزود: در برگزاری این جشنواره 5 هزار و 448 نفر شرکت کردند که از این تعداد یکهزار و 407 نفر در بخش آنلاین و چهار هزار و 41 نفر در بخش مکتوب بودند.

به گفته وی شرکت کنندگان در این جشنواره با مطالعه سه کتاب علی ابن موسی الرضا(ع)، اعترافات غلامان و دوست مهربان کبوترها در این مسابقه کتابخوانی شرکت کردند.

خلیل مقدم افزود: در آیین اختتامیه این جشنواره 22 نفر در بخش یک نفری، چهار خانواده در بخش خانوادگی و هشت کتابخوان برتر معرفی و تجلیل شدند.

وی گفت: از شرکت کنندگان استان «طاها رفیعی» به عنوان برگزیده کشوری در بخش نقاشی از کتاب «دوست مهربان کبوترها» در گروه سنی کودکان و نوجوانان استان تجلیل شدند./202/9457/ب1

ارسال نظرات