۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۰
کد خبر: ۴۴۴۰۶۴
استاد حوزه علمیه نهاوند:

پشتیبانی نکردن از طلاب جزء موانع هجرت مبلغان است

حجت الاسلام بیات گفت: اگر طلبه بداند که باید چه مسیری را انتخاب کند و مردم را در چه مسیری حرکت دهد بسیاری از سر در گمیهای او در سیستم حوزه برطرف می شود.
تبلیغ

حجت الاسلام احدالله بیات استاد حوزه علمیه نهاوند در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به اهمیت توجه به هجرت طلاب از قم به شهرستانها اظهار داشت: در مرحله نخست لازم است بدانیم که یک طلبه چه راه و چه منصبی را انتخاب کرده است.

وی افزود: دومین مساله ان است که طلبه بداند که شروط بقا در فضای طلبگی چیست و انتظارات مردم جدای از مسؤولیت او در قبال امام زمان(عج) چگونه است و چقدر توانسته این انتظارات را برآورده کند.

استاد حوزه علمیه نهاوند در ادامه ابراز داشت: اگر طلبه بداند که باید چه مسیری را انتخاب کند و مردم را در چه مسیری حرکت دهد بسیاری از سر در گمیهای او در سیستم حوزه برطرف می شود.

وی با اشاره به اهمیت توجه به زمان بندی عمر طلاب در حوزه تصریح کرد: وقتی طلبه به درجه ای رسید که بتواند به جامعه خدمتی کند باید هر خدمتی که از او بر می آید انجام دهد پس علت عدم هجرت را باید در همین مقدمات جست و جو کرد.

حجت الاسلام بیات خاطرنشان کرد: نشناختن راه طلبگی، عدم معرفت به عمق راهی که انتخاب شده و قرار است ادامه دهد و عدم شناخت وظیفه و راه کسب وظیفه از جمله موانع هجرت طلاب است.              

وی با اشاره به مقدمات فوق ادامه داد: باید طلبه راهی پیش بگیرد که زندگی او تامین شود از این رو روی به سوی کارهای اقتصادی و غیر طلبگی می آورد و با وجود این که طلبه هستند رسالت خود را فراموش می کنند.

استاد حوزه علمیه نهاوند ابراز داشت: عدم پشتیبانی از طلاب مبلغ، تلقین اینکه طلابی که هجرت کرده اند افرادی بی سواد هستند از مشکلات پیش روی هجرت طلاب است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اگر شهریه طلاب مهاجر به شهرستانها را با شهریه طلاب ساکن در قم مقایسه کنیم می بینیم که تفاوت چندانی با هم ندارند و با احتساب حق الزحمه تبلیغ هر دو دریافتی یکسانی دارند دیگر انگیزه ای برای به دردسر انداختن خود ندارند./302/979/ب1

ارسال نظرات