۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۴۴۴۲۵۹

کاندیدای ریاست‎جمهوری اتریش خواستار ممنوعیت حجاب اسلامی شد

یکی از کاندیداهای راستگرای انتخابات ریاست جمهوری اتریش خواستار ممنوعیت برقع، یکی از انواع حجاب اسلامی در کشورش شد.
بانوی مسلمان برقع پوش

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روزنامه انگلیسی ایندیپندنت، نوربرت هوفر، کاندیدای راستگرای انتخابات آتی ریاست جمهوری اتریش و عضو حزب اسلام ستیز آزادی(FPO)  که بسیاری وی را رییس جمهور آینده این کشور می دانند خواستار ممنوعیت برقع، یکی از انواع حجاب اسلامی شد.

هوفر که با نشریه اتریشی Öesterreich مصاحبه می کرد در پاسخ به سوالی در مورد پوشش های مذهبی مانند برقع که به وسیله برخی از زنان مسلمان استفاده می شود خواستار این ممنوعیت شد.  

نوربرت هوفر انتخابات ریاست جمهوری قبلی را با اندکی اختلاف به الکساندر فان دربلن از حزب سبز واگذار کرد اما قرار است این انتخابات به دلیل تخلفات صورت گرفته در شمارش آرا در ماه اکتبر میلادی مجددا تکرار شود.

این کاندیدای راستگرای انتخابات ریاست جمهوری اتریش همچنین خاطرنشان کرد که اگر ترکیه به اتحادیه اروپا بپیوندد وی در صورت انتخاب شدن به عنوان رییس جمهور تلاش خواهد کرد که کشورش را از اتحادیه اروپا خارج کند.

نظرسنجی های صورت گرفته نشان می دهند که نوربرت هوفر اسلام ستیز با 52 درصد آرای احتمالی از رقیبش فان دربلن از حزب سبز پیشی گرفته است.

گفتنی است، در ماه آگوست میلادی نیز وزیر کشور آلمان در واکنش به حملات تروریستی صورت گرفته در کشورش خواستار ممنوعیت برقع شد.

در فرانسه نیز استفاده از برقع از سال 2010 میلادی برای زنان مسلمان ممنوع است. این در حالی است که شهردار شهر کن در این کشور به تازگی استفاده از بورکینی، نوعی مایوی شنای اسلامی را نیز برای زنان مسلمان ممنوع اعلام کرده است./990/ب902/د

مترجم: هادی رضازاده

ارسال نظرات