۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۸
کد خبر: ۴۴۴۵۰۷
مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه آذربایجان شرقی خبر داد؛

ارائه تسهیلات مسکن به طلاب مبلغ در طرح هجرت یا روحانی مستقر

حجت الاسلام موسوی با اشاره به طرح مسکن دار کردن طلاب مبلغ در طرح هجرت یا مستقر در مناطق محروم، گفت: یکی از دغدغه های مرکز خدمات استان همین طرح مسکن دار کردن طلاب و روحانیان است.
مسکن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سید ابولفضل موسوی، مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه آذربایجان شرقی عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به طرح مسکن دار کردن طلاب مبلغ در مناطق محروم، اظهار داشت: یکی از دغدغه های مرکز خدمات استان همین طرح مسکن دار کردن طلاب و روحانیان است.

وی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب، بیان داشت: تنها راه ارتقاء کمی وکیفی حوزه های علمیه کشور طرح هجرت است که باید به صورت عملی اجرا شود، شرایط ویژه حمایت مرکز خدمات آذربایجان شرقی برای تسهیلات مسکن متقاضیان طرح هجرت در این مرکز پیش بینی شده است.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه آذربایجان شرقی بااشاره به شرایط عمومی این تسهیلات، ابراز داشت: طلبه متقاضی باید دارای پرونده فعال در این مرکز بوده و فاقد مسکن شخصی باشد، همچنین در پایه 5 به بالا اشتغال به تحصیل داشته باشد و ساکن استان یا صادره از استان باشد.

وی با بیان اینکه از دیگر شرایط عدم استفاده از تسهیلات مسکن مرکز خدمات و تسهیلات دولتی برای مسکن است، ادامه داد: از دیگر خدمات قابل ارائه در این طرح برای طلاب در قالب طرح هجرت یا روحانی مستقر ارائه هدیه نقدی بلاعوض به طلاب است.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به شرایط اولویت بندی در این طرح، ادامه داد: طلابی که داری سابقه تبلیغ روستایی، تبلیغ در شهر، سکونت یا صادره از محل تبلیغ و پایه بالاتر از اولویت بیشتری در این طرح برخوردار هستند، از این رو طلاب دارای شرایط مذکور در اولویت طرح مسکن قرار خواهند گرفت.

وی با اشاره به مدارک مورد نیاز، ادامه داد: کپی شناسنامه و کارت ملی خود و همسر، تکمیل فرم تعهد ثبت نام مسکن روستایی و شهرهای 25 هزار نفر، تکمیل مشخصات فردی متقاضیان و تکمیل تعهد 5 ساله سکونت و عدم واگذاری  از مدارک و مستندات لازم برای این کار است.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه آذربایجان شرقی با اشاره به کانال حوزه علمیه تبریز که در تلگرام طراحی و ایجاد شده است، ابراز داشت: طلاب می توانند در این کانال به آدرس «https://telegram.me/joinchat/Cg2yLj3Z9VCzUk8hXJRgOg» عضو شده و از اخبار حوزه علمیه تبریز و مرکز خدمات آگاه شوند.

وی با اشاره به اهمیت مقوله مسکن طلاب، تأکید کرد: از ابتدا امر ازجمله تلاشهای این مرکز و همکاران مرکز خدمات رفع مشکلات مسکن طلاب و دغدغه مسکن آنها است، یکی از مقوله های مهم در زندگی طلاب همین امر مسکن است که به خوبی مورد توجه قرار نگرفته بود که مرکز خدمات پیگیر این مسأله شده است./854/203/ب2

ارسال نظرات