۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۴۴۴۵۲۳
روحانی رزمنده دفاع مقدس مطرح کرد؛

رفتار درس‌آ‌موز مرحوم ابوترابی/ نقش مؤثر روحانیت در شکل‌دهی بسیج مردمی

حجت الاسلام صادقی با تبیین فرهنگ جهاد و مقاومت روحانیان را سرلوحه جهاد و مقاومت خواند و رفتار افرادی مانند حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی در اسارت را سبب هدایت بعثی ها دانست.
حجت الاسلام ابوترابی

حجت الاسلام محمد صادقی، روحانی رزمنده دفاع مقدس در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه امام خمینی(ره) فرمودند ملتی که شهادت را سعادت می داند اسارت ندارد، اظهار داشت: این جمله از مبانی دینی ما است و ترجمه این جمله امام حسین(ع) که فرمودند «هیهات من الذله» و موارد دیگری از آیات و روایات است که برتری و تسلط کفار را بر مؤمنان نمی پذیرد.

وی تنها راه عزت و سربلندی یک ملت را آمادگی برای جان فشانی دانست و افزود: اگر ملتی این آمادگی را نداشته باشد ترس بر آن جامعه حاکم می شود و ترس هم مقدمه عقب نشینی و مصالحه با زورگویان و مستکبران است.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که فرهنگ ایثار و شهادت یک عامل جلو برنده و نیروی محرکه برای هر ملتی است، گفت: هر ملتی که فرهنگ مقاومت و شهادت بر آن حاکم شود قالب خواهد بود و این ربطی به ایمان و اعتقاد ندارد و خاصیت مقاومت و جان فشانی، پیروزی است.

وی با بیان اینکه خداوند می فرماید که اگر ملتی ایستادگی و مقاومت داشته باشند من هم آب گوارای مستمر به آنها می نوشانم، ابراز داشت: تفسیر و ترجمه آب گوارای مستمر عزت در دنیا و آخرت است.

مبلغ حوزه علمیه با اشاره به این که فرهنگ مقاومت و جهاد خاص ما مسلمانان نیست، افزود: این یک دستور کلی برای بشریت است و ما مسلمانان این افتخار را داریم که بر اساس ایمان و تعبدی که داریم این را نصب العین قرار داده ایم و این نکته از صدر اسلام مد نظر بوده است و اسلام را از تهاجم حفظ کرده است.

وی با بیان اینکه اسلام با این تعالیم خاص خود همیشه مانع مستکبران و زورگویان عالم بوده است، گفت: وقتی مسلمانان را با سایر ملتها مقایسه می کنیم می بینیم که مسلمانان حاضر هستند برای ماندگاری اسلام جان فشانی کنند و ما اگر بتوانیم این فرهنگ را ترویج کنیم بیمه می شویم.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به مصاحبه امام خمینی(ره) با پروفسور الگار آمریکایی، اظهار داشت: امام خمینی(ره) فرمودند آن چیزی که ملت ایران را بسیج کرد تا بر علیه استبداد و استکبار بایستند روحانیان بودند و مردم به دنبال حرف آنان رفتند چون می دانستند که روحانیت آنها را به سمت سعادت می برند.

وی با بیان اینکه خود من هم با هدایت یک روحانی به سمت طلبگی و حوزه علمیه رفتم، گفت: من وقتی وارد عرصه دفاع مقدس شدم و برای نماز جماعت و مراسم معنوی درخواست یک روحانی کردیم یک روحانی سید جوان به یگان ما آمد و با او مأنوس شدیم و طلبگی من مدیون رفتار زیبای آن طلبه ای است که با مشی زیبای خود بهترین راه را به من نشان داد.

این رزمنده دفاع مقدس با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس روحانیت بسیار اثر گذار بودند، گفت: روحانی شهید مجتبی اکبرزاده از روحانیانی بود که در عملیات کربلای 4 که لشکر زمین گیر شده بود بلند شد و گفت بچه ها اینجا عاشورا است و خودش به عنوان نفر اول فقط با یک سر نیزه به خط دشمن زد و با عمل خود نشان داد که منِ روحانی که یک عمر روی منبر می گفتم جهاد، شهادت و ایثار خودم سرلوحه این عرصه هستم.

وی در رابطه با شیوه و سبک جوان مردانه حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی در زمانی که در اسارت عراقیها بودند، خاطرنشان کرد: من از زبان یک بعثی شنیدم که روزی که ایشان را شکنجه زیادی داده بودیم به ما خبر دادند که فردا نماینده صلیب سرخ به اردوگاه می آید و چون حجت الاسلام ابوترابی سخنگوی اسرای ایرانی بودند ایشان را آماده کردیم که با نماینده صلیب سرخ صحبت کنند.

حجت الاسلام صادقی افزود: وقتی نماینده صلیب سرخ از ایشان پرسید آیا شما را شکنجه هم می کنند ایشان قاطعانه گفت نه و بعد که من دلیل این دروغ را از ایشان پرسیدم گفتند من به خاطر مصلحت بالاتری که شما که مسلمان هستید مورد مؤاخذه یک غیر مسلمان قرار نگیرید دروغ گفتم؛ همین رفتار روحانیانی مانند ابوترابی باعث شد که بسیاری از افسران عراقی بعد از جنگ شیعه شدند و به ایران آمدند و زندگی دوباره ای را شروع کردند./843/ت302/ی

ارسال نظرات