۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۹
کد خبر: ۴۴۴۵۴۱
امام جمعه فاروج:

آیین برائت از مشرکان همزمان با روز عرفه در کشور برگزار شود

امام جمعه فاروج با اشاره به جلوگیری رژیم سعودی از اعزام زائران ایرانی به حج، گفت: آل سعود این خوش‌خدمتی را به دشمنان اسلام کرد، ازاین‌رو پیشنهاد می‌شود امسال مراسم برائت از مشرکان همزمان با روز عرفه در سراسر کشور برگزار شود.
حجت الاسلام قليزاده - امام جمعه فاروج

حجت‌الاسلام عباسعلی قلیزاده، امام جمعه فاروج، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با گرامیداشت فرارسیدن هفته حج، اظهار کرد: امسال رژیم آل سعود ملت مسلمان ایران را از فریضه الهی حج محروم کرد تا از این طریق خوش‌خدمتی خود به دشمنان و بدخواهان نظام جمهوری اسلامی ایران را ثابت کند.

وی افزود: با توجه به این موضوع پیشنهاد می‌شود امسال همزمان با روز عرفه مراسم برائت از مشرکان در همه شهرستانهای استان خراسان شمالی و حتی سراسر کشور برگزار شود تا از یک طرف پاسخی به کسانی باشد که نمی‌توانند مراسم برائت از مشرکان حج را تحمل کنند و از طرف دیگر حال و هوای معنوی حج برای مردم تداعی شود.

حجت‌الاسلام قلیزاده با اشاره به اینکه ددمنشی ها و ظلمهای رژیم آل سعود در حق ملت ایران و سایر ملتهای مسلمان آزاده دنیا به هیچ عنوان باعث تضعیف روحیه معنوی و انقلابی ملت ما نخواهد شد، خاطرنشان کرد: در حالی که قبله آل سعود قدرتهای جهانی هستند، مخاطب آیین برائت از مشرکان نیز همین هم‌پیمانان آل سعود هستند.

به گفته رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان فاروج، برگزاری آیین نمادین برائت از مشرکان در سراسر ایران پاسخی به بدخواهانی است که گمان می‌کنند می‌توانند با محروم کردن ملت ما از حج ابراهیمی، فریاد برائت از مشرکان را هم خاموش کنند.

وی با اشاره به اینکه آل سعود با ممانعت از حضور زائران ایرانی در حج، ملت ما را از نعمت بزرگی محروم کرد، ادامه داد: حج جزء واجبات و فرایض دینی بوده و هیچ حکومتی حق ممانعت از برپایی آن را ندارد اما آل سعود به دلیل آنکه مزدور و آلت دست مستکبران و دشمنان اسلام است، این ننگ ابدی را به پرونده سیاه خود افزود.

حجت‌الاسلام قلیزاده با بیان اینکه در این اوضاع باید صبر پیشه کرد، خاطرنشان کرد: البته ممانعت از حضور زائران ایرانی در حج قبلاً هم صورت گرفته به‌ گونه‌ای که از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون رژیم سعودی به طرق مختلف مانع از حضور زائران ایرانی در حج شده است.

وی با یادآوری واقعه کشتار زائران ایرانی در حج سال 66 و همچنین کشته شدن چند هزار زائر در فاجعه منای سال گذشته، تصریح کرد: در حالی که کشتن پشه‌ای در خانه خدا حرام بوده و باید کفاره آن پرداخت شود، آل سعود با بی‌لیاقتی و بی‌تدبیری هر چند سال یک بار شمار زیادی از زائران خانه خدا را به شهادت می‌رساند.

حجت‌الاسلام قلیزاده با اشاره به اینکه رژیم آل سعود با افکار متحجرانه و جاهلی خود در حال تخریب همه آثار اسلامی و تاریخی در مکه و مدینه است، افزود: باید علمای اسلام و سازمان کنفرانس اسلامی وارد عمل شده و مدیریت حج را از آل سعود باز پس گیرد.

امام جمعه فاروج تصریح کرد: نباید مدیریت حج به‌گونه‌ای باشد که اگر دولتی به نفع آل سعود سخن بگوید مردم آن بتوانند در حج عمره و واجب شرکت کنند و اگر دولتی علیه سیاستهای غلط آنها اعتراضی کند حق زیارت از آنها سلب شود؛ از این‌ رو لازم است کشورهای اسلامی برای مدیریت حج چاره‌ اساسی بیندیشند./9314/302/ب2

ارسال نظرات